Senaste posterna

Ledarbloggar


Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gratis prenumeration
Anmäl dig till en gratis prenumeration på nyhetsbrevet.

Om cookies
SD-Kuriren använder cookies.

Permalink 080902, 12:12
"Här finns pengar att tjäna"

Allas vår statsminister Fredrik Reinfeldt besökte under gårdagen Qibbla Halal Kött i Johanneshov, där han bland annat talade sig varm för halalslakt.

Det är i dag tillåtet att på svensk mark halalslakta djur. Halalslakt, eller skäktning, innebär att halsen på djuret skärs av med en kniv, varefter man låter det förblöda. Innan djuret slaktas måste det vändas mot Mecka, samtidigt som en speciell religiös fras uttalas av slaktaren – som naturligtvis måste vara muslim. I Sverige måste än så länge djuren bedövas innan halsen skärs av.

Svenska Dagbladet publicerade i går en artikel om Reinfeldts besök på Qibbla Halal Kött i Johanneshov. I artikeln säger Reinfeldt att han vill "stötta integrationen och få bort en massa onödiga regler som skapar värdegrundskrockar i det svenska samhället". Det skulle vara intressant att få veta vilka "onödiga regler" Reinfeldt talar om. Är det kanske bedövningen innan kniven skär av halsen på djuret han syftar på?

Den halalslakt "rättrogna" förespråkar är en ovanligt vidrig slaktmetod. Att skära halsen av en levande varelse och sedan låta den förblöda till döds, innebär en utdragen dödskamp på ibland flera minuter. Att man sedan blandar in en massa hokuspokus, som att vända djuret mot Mecka och uttala religiöst nonsens från Koranen ("I Guds namn, Gud är störst!") innan kniven skär av halsen, gör knappast saken bättre. Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan förespråka en sådan slaktmetod utan att skämmas.

Jag behöver dock inte gå längre än till artikeln i Svenska Dagbladet för att förstå hur Reinfeldt tänker: "Det är mycket märkligt att stora företag inte ser sitt eget bästa. Här har vi över 400 000 muslimer som lever i Sverige och som rättrogna muslimer vill de ha sitt halalkött. Det finns ju en efterfrågan och pengar att tjäna, men de tar inte tillvara på det på grund av okunskap eller i värsta fall fördomar."

Pengar, naturligtvis handlar det om pengar. Det är betydligt viktigare än att djuren behandlas väl. Och naturligtvis kan det inte handla om omsorg om djuren, om värnandet av våra värderingar och svensk djurskyddslagstiftning, om man motsätter sig halalslakt. Det är i stället en fråga om "okunskap" och "fördomar", menar Reinfeldt.

På filmen nedan kan den som är intresserad, ta del av ett av många exempel på hur slakt går till i en mer civiliserad del av världen, i en del av världen där den kärleksfulla religionen islam dikterar villkoren:


Jag nämnde tidigare att halalslakt i Sverige än så länge måste föregås av bedövning. Enligt den numera nedlagda Djurskyddsmyndigheten (Regeringsuppdrag om religiös slakt - RAPPORT 2007-04-19) utförs all halalslakt i Sverige på djur som bedövats före så kallad snittläggning, det vill säga innan halsen skärs av. Detta antingen genom användning av reversibel bedövning (elbedövning) eller irreversibel bedövning som inte leder till omedelbart hjärtstillestånd (bultpistol).

Frågan är dock hur länge det kommer att vara på det viset. Allt fler röster förespråkar nämligen ritualslakt utan bedövning, precis som på filmen ovan. Här i Sverige är det bland andra Sveriges Muslimska Råd, DO, diverse religiösa förbund, broderskapsrörelsen, Judiska Centralrådet, vissa kristdemokrater samt enskilda riksdagsledamöter som till exempel Lars Leijonborg, Fredrik Malm och Alf Svensson, Mehmet Kaplan (mp) som förespråkar ritualslakt utan bedövning.

Avslutningsvis; en ledare i Eskilstuna-Kuriren gör i dag gällande att islam är en svensk religion. "Insikten om att islam är och måste få vara en svensk religion bland flera sprider sig, och den offentliga toleransen ökar", står det bland annat att läsa. Nej, islam är ingen svensk religion. Den blir knappast svensk bara för att det på några få årtionden flyttat in en stor mängd muslimer till Sverige, dessutom till stor del på helt felaktiga grunder.

Femtekolonnarna flyttar fram sina positioner. Det är dags att säga ifrån.

Kommentarer:

Kommentar från: Marie Jacobsson [Besökare]
Muslimerna klagar nu på att de har svårt för maten i Sverige, klädseln, bönetider, språket m.m. Eftersom allting i Sverige är så negativt, är det väl bara att återvända till sina hemländer. Från Sverige behöver ingen fly. I Tyskland måste invandrare som nu vill bli Tyska medborgare, ha bott i landet minst 8 år, dessutom vara ostraffade. I Sverige är det tvärtom, en fördel för invandrare som vill bli svenska medborgare att vara kriminella. Expo, vilka är så stora i käften, borde vara med att finansiera polisarb. i Malmö o göteborg.
Permalänk 080902 @ 12:51
Kommentar från: Eva (medlem) [Besökare]
Ja, det är dags att säga ifrån, vi i Sverige ska inte ta ett enda kliv mer bakåt i utvecklingen, en utveckling vi dessutom varit (så vitt jag vet i alla fall) stolta och nöjda över?
Reinfeldt kan dra sin blå mössa över huvudet, han har uppenbarligen inget vettigt att säga till den svenska befolkningen ändå.
I stället för att springa omkring på det vis han gör
borde statsministern fundera över våldtäktsrekordet som slagits i Stockholm.


Permalänk 080902 @ 12:57
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Ruggigt bra att Du skapat en blogg om reinfeldts senaste klavertramp. Inför nästa val så fokusera invandrarkritiken på islam. Visa filmen du bifogat offentligt på valmötena så att så många som möjligt får möjlighet bilda sig en del av eländet. Djurrättsaktivister är ju oftast samma anarkister som förstör på era möten, vill de aktivt arbeta för djurplågeri genom att förstöra för Er? Peka också på censureringen i landet, inklusive förstås hur expressen väljer att manipulera bildmaterial för att påverka opinionen. Ta fram ett konstruktivt muslimmaterial, värva en assyrier eller armenier som kan beskriva hur det är för en otrogen att leva i ett islamskt land och anledningen till att de tvingades söka skydd i Sverige. Jag mailade SvD:s chefsredaktör kring varför de aktivt arbetar för att landet skall islamiseras. Väntar mig förstås vare sig svar eller att det jag skrev hamnar i tidningen. Dyker det mot förmodan upp så lär det förstås manipuleras för att passa in i deras åsiktscensurering.
Permalänk 080902 @ 13:28
Kommentar från: Andersson1999 [Besökare]
Visst är det så... Och vår statsminister går i bräschen för djurplågeriet... Men något som kommit bort i debatten är att den muslimska invandringen inte bara är ett idiotmisstag från våra riksdagspartier - det är dessutom en del i en mycket mycket medveten strategi från de muslimska ledarnas sida, att helt enkelt invadera västvärlden, och göra om alla här till muslimer... Tror Du inte på mig, så kanske Du tror på Khadaffi - det finns en filmsnutt som jag såg för ett tag sedan, som skrämde skiten ur mig! Där sitter Han, Plastöversten Khadaffi på något torgmöte, och förklarar för publiken att Islam är på väg att ta över Världen, att när Turkiet kommer med i EU så har man en ARME med rättrogna som är redo att flytta in och ta över - typ som man gjort i det forna Jugoslavien, det var inte heller nån lek - och att alla vi otrogna hundar kommer att få det klargjort för oss att Allah inte bara är en Gud för araberna långt där borta, utan en Gud som ALLA måste dyrka - annars.... Så, med andra ord, i Sverige och hela västvärlden är det hög tid att vi fattar att det är ett krig vi är utsatta för, vi måste sätta STOPP för alla dessa idiotier som bryter ner vår kultur och våra värderingar, INNAN det är för sent... Andersson i Farsta
Permalänk 080902 @ 14:07
Kommentar från: Nils [Besökare]
Igår blev ju Fredrik Reinfeldt intervjuad på Rapport tror jag det var, jag såg det inte själv utan hörde bara vad han sa.

Det han sa var nog lite utan eftertanke på konsekvenser emot sig själv och sina "svenska" väljare. Han vill verkligen värva röster till SD.
Permalänk 080902 @ 14:53
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Har idag ringt till SvD prenumerationsavdelning. Tyvärr kan jag inte avsluta prenumerationen direkt utan den fortlöper till 2/11.

Jag framförde dock mycket tydligt att deras kampanj för att rättfärdiga en ideologi som till och med får hitler att framstå sm en ängel fått mig att framöver avstå från deras tidning. Sedan är det klart att jag också nämnde att jag vet hur halalslakt går till och hur kul det är för djuret samt det där att det är trist att de arbetar för att vi etnsika svenskar skall bli utan modersland, precis som muslimerna redan sabbat för Assyrierna. Jag uppmanar så många som möjligt att avsluta sin prenumeration på SvD samt även redovisa anledningarna till detta. Ekonomiska verkligheter är nog det enda som en tidning av den typen förstår. Avskaffa för övrigt presstödet så SvD helt faller ihop, då kanske jag kan köpa blaskan för en krona, göra av med deras inkompetenta journalister och få lite ocensurerade sanningar från hur verkligheten verkligen förhåller sig publicerade...

Ju fler som ringer och framför sina synpunkter, ju bättre för demokratin och yttrandefriheten.
Permalänk 080902 @ 15:00
Kommentar från: Mangan [Besökare]
Det är oerhört farligt det som sker!

Det är dags att stoppa ickeeuropisk invandring med helt oproportionell - uppenbarligen strategisk - muslimsk majoritet. Annars... Må SD spela korten väl och ha framgång.

Och samtidigt måste vår kultur försvaras. (Tycker att även SD:are ibland kan vara defensiva vid anklagelser om intolerans när assimilation kommit på tal.) Även här är SD bra.

Enstaka SD:are känns lite "division 2" eller halvrasistiska, men det parti jag gillat har spårat ur i postmodern liberalism som uppmuntrar kulturell diversitet, i synnerhet islam, hindrar assimilation och kommer att leda till katastrof.

Hoppas SD blir stora som Framskrittspartiet!
Permalänk 080902 @ 15:10
Kommentar från: 237 [Besökare] · http://rum237.wordpress.com
Skrev själv en text om fenomenet igår.

http://rum237.wordpress.com/2008/09/01/halal-slaktat-om-moderaten-sjalv-far-valja/

Lustigt hur så gott som alla medier valt att inte anmärka på det sadistiska i halalslakt alls. Media är ju annars jättepigga på att få stora hispan om det bara är 49 % kvinnor på en arbetsplats eller dylikt. Men så fort man ska göra reportage om invandrare, och i synnerhet muslimer, så kan till och med djurplågeri passera utan minsta frågetecken. Att vår statsminister nu ställer sig bakom djurplågeri ser jag som det grövsta sveket hittills från regeringen.

Den som vill kan gå in på svt.se och se klippet på statsministern där han suckar åt alla oss som är emot halalslakt. Är man djurvän och ser detta så lär man aldrig kunna rösta på M igen så länge den mannen är inblandad i partiet.
Permalänk 080902 @ 15:36
Kommentar från: Nisse Hult [Besökare]
Reinfeld säger i SVD: "- Diskrimineringen måste bekämpas på många plan, men allra mest genom att sprida kunskap. Det är bara så vi kan öka tolerensen och därför får vi inte bara hamna i en diskussion om hedersvåldet."

Sprida lögner menar han väl? Och inte prata om den mindre behagliga verkligheten som Fredrik o Co inte lever i.
Permalänk 080902 @ 16:02
Kommentar från: Värderingsslaktaren [Besökare]
Det här hände för några veckor sedan: Vi står några personer i kassakön i livsmedelsaffären och väntar på att få betala. Framför mig står en ung tjej, ca 20-25 år, med ett lite drömmande och frånvarande ansiktsuttryck som folk ofta får i sådana här rutinmässiga vardagssituationer. Allt är som vanligt. Men plötsligt bryts dock mönstret när en person från kultur X sneddar in framför henne och tjänar åtskilliga placeringar i kön. Nu ska vi se vad som händer, tänker jag. Jag får vara med om ett sociologiskt experiment.

Ingen gör eller säger något. Tjejens ansiktsuttryck förbyts gradvis i ilska, men hon säger fortfarande inget. Bakom mig så mumlas det med en indignerad ton. Det blir mer och mer uppenbart att detta är ett brott mot de oskrivna regler som styr vårt samhälle. -Hörru du, du får ställa dig sist i kön, säger jag till slut, när lustan att observera minskar och ersätts av ett påträngande och, med svenska mått, naivt behov av rättfärdighet.

Personen tittar på mig med en blandning av förakt och hat. Att han känner sig förolämpad är uppenbart. Han går mot mig hotfullt. Jag påkallar kassörens uppmärksamhet. Bakom mig börjar modet hos de övriga att tillta, att döma av de halvhjärtade sympatiprotesterna. -Kom här, ropar kassören till mannen, som trots allt får gå före i kön. !!!

Det här var ett exempel på en situation som kännetecknas av friktion som har sin grund i att människor har olika uppfattning om hur saker ska gå till. Detta händer när vi, enl artikeln; "lever sida vid sida". Och vad är min poäng med det? En poäng är att folk finner sig i så mycket. Har vi verkligen blivit så nerdrogade av den svenska trygghetsillusionen? Kanske är det lika bra att försöka inpränta ett alternativt tänkesätt hos våra barn redan nu. -Vänj dig, lille Pär, detta kommer att hända oftare när du blir stor.

I Rapport i samband med halalslakten sade reportern ungefär: invandrare har svårt att anpassa sig till det svenska samhället. Reinfeldt sade ungefär: det som en person gör som inte inkräktar på någon annans frihet är okej. En princip som kan användas en masse för att argumentera mot alliansens egna politik. Reportagets antydan var att man kan ändra lagen för att tillgodose vissa grupper. Och anledningen är naturligtvis röstfiske. En halv miljon röster blir många procentenheter. Skit i principerna.

Principer (utan värderelativism) och moral får man leta efter.
Permalänk 080902 @ 16:36
Kommentar från: Dragan Klaric [Besökare] · http://www.klaric.se/blogg/
http://www.klaric.se/blogg/archives/1733

Här finner ni mitt e-brev till djurskyddsorganisationer i Sverige och ni kan läsa svar från två djurskyddsorganisationer! Bra inlägg Richard ;)

Hälsningar

Dragan
Permalänk 080902 @ 16:39
Kommentar från: Hör sången keopspyramid på Youtube [Besökare]
Undrar om inte Allians "MOT" Sverige insett att de inte kan kovända och nu stoppa eländet. de hoppas nog att Svenskarna skall rösta på SD så vi får städa upp och ta de obekvämma besluten.
Alliansen kommer roffa åt sig så de kan leva gott resten av livet på vad de tjänar ihop under denna mandatperiod. De vet att de kommer att förlora valet i vilken fall antingen till Sossarna och det vill de INTE.
Så allternativet är att sabba Sverige så mycket så Sverigedemokraterna garanterat får mer röster än Sossarna, man hör att till och med sossar kommer rösta på SD i smyg.
Permalänk 080902 @ 16:50
Kommentar från: Lassese [Besökare]
Fy fan! Vilka metoder i slakthuset!
Det där är inga människor. Det är demoner! Så där beter sig demoner. De njuter av att plåga och tortera försvarslösa!
Permalänk 080902 @ 16:50
Kommentar från: Anna [Besökare]
DE BEHANDLAR MÄNNISKOR LIKA ILLA man kan se på nyhets och andra videositer på internet hur de dagligen skär halsen av varandra och stympar västerlänningar. sedan kommer de till Sverige och dikterar vilkoren för socialarbetare på flyktingmottagningar. och alla tycker synd om dessa psykopater. inte konstigt att Svenska tjejer blir brutalt överfallna i 1000 tals. Fy fn för Svenska politiker som en sån här invandringspolitik.
Permalänk 080902 @ 17:54
Kommentar från: 237 [Besökare] · http://rum237.wordpress.com
Moderaterna har nu bränt sina chanser med sina väljare helt efter 2 år vid makten, och nu försöker man hitta nya väljare inom invandringen, det är så jag tolkar det.

Förövrigt började Ms Reinfeldt på SvD idag, så vi kan nu förvänta oss ÄNNU mer opartiska nyheter från dem framöver :)
Permalänk 080902 @ 18:18
Kommentar från: Onkel Fester [Besökare]
Reinfeldt har åter igen visat att han inte bara ser dum ut.
Få politiker, med undantag av Mona Sahlin, har stuckit ut hakan och gjort så fullkomligt intelligensbefriade uttalanden,

Har karlen inte den minsta fingerspitzgefül ? Nästa jobb för honom blir lapplisa.
Permalänk 080902 @ 18:59
Kommentar från: Empirius [Besökare]

Reinfeldt är inkompetent. Hoppas Moderaterna byter ut honom mot någon som är bättre, Mikael Odenberg kanske?
Permalänk 080902 @ 19:01
Kommentar från: R [Besökare]
"Kött är mord" brukar djurrättsaktivisterna säga och bränna Scan-lastbilar, mordhota chaufförerna, ockupera svenska slakterier, grisa ner diverse föremål och hus med rödfärg osv.

Men var är dom nu när Reinfeldt förespråkar ihjälplågning av djur för att tillfredställa religiösa fanatikers skruvade världsbild.

Jag hoppas att SD när ni kommer in i riksdagen lägger en motion både om förbud av religiös ritualslakt i Sverige och förbud av import av ritualslaktat kött till Sverige av djurrättsskäl och att överträdelse ska vara straffbart på samma grunder som djurplågeri.

I det läget lär det bli intressant att höra vad de s.k. "djurrättsaktivisterna" som oftast tillhör den mer eller mindre militanta vänstern allt ifrån Vänsterpartiet till AFA kommer att komma med argument mot det. Religionsfrihet smäller inte speciellt högt mot djurrätt och djurplågeri.
Som en extra bonus skulle en sån motion avslöja hycklarna för vad dom är.
Permalänk 080902 @ 22:10
Kommentar från: Deere [Besökare]
Hej Richard! Hur kan ledande politiker t.o.m. stadsministern att låta sekten islam utvinna sina förbannade idiot ideer i VÅRT land. Hela sekten skulle bara skickas HEM igen!!
Permalänk 080902 @ 22:32
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Det är fullständigt ofattbart att Sverige har en statsminister som tror att toleransen gentemot islam blir större med mera kunskap om våldsideologin i fråga. Att Fredrik Reinfeldt själv inte har en aning om vad islam är har genom det av tidigare kommentatorer nämnda inslaget i Rapport bevisats med skoningslös tydlighet.
Permalänk 080902 @ 22:40
Kommentar från: Johan [Besökare]
Jag såg Rapports 18-sändning. Nog för att jag tappat respekten för Reinfeldt från hans tidigare uttalanden, men det här tog priset. Kunde knappt tro jag hörde rätt när de groteska kommentarer pluppade ur hans mun.

Han talade sig varm för halaslakt. Och sa att människor är fördomsfulla. Jag undrar om han bevittande själva slakten. Det tror jag knappast, för isåfall är han ju rent omänsklig!

Hur kan han ändå försvara detta barbari? Efter inslaget har jag efterforskat lite om halal-metoden, och jag har blivit så upprörd att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Ett sånt här brutalt och utdraget dödande skall inte ens debatteras, det skall förbjudas i ett civiliserat land som Sverige!

Är det inte redan förbjudet?! Det känns som man befinner sig i en mardöm.

Hur kan så många stödja moderaterna opinionsmätningarna? Obegripligt.

Blir bara ledsen av det här.
Permalänk 080902 @ 22:56
Kommentar från: Leif [Besökare]
vad säger folkpartisten Marit Paulsen nu! hon fick ju regält med pengar för att lura Svenskafolket att rösta JA till EU 1995. och hon sa att djurhållningen skulle bli som i Sverige för hela Europa. nu har vi fått försämringar så folk dör i canser för fusket är haär nu och djurplågeri vill statsministen införa!!! skäms du inte nu Marit????att du lurade folket kanske med flit eller lurade EU.folket dig att snacka väl om EU
Permalänk 080903 @ 00:28
Kommentar från: Richard [Besökare]
Tack. Plågade mig genom tre minuter. Klarar inte se resten.
Djurplågeri! Fasansfullt!
Hade det skett i Europa hade det blivit stor debatt och krav på lagändringar. Vad gör de med djuren?
Är det enligt religiösa regler djuren plågas?
Aldrig i Sverige, hoppas jag.
Men det verkar finnas de, som vill ha det här med.

I Svd 1 sep- 08 tycks Statsministern försvara både halalslakt och s.k hedersmord .
Som nog de flesta civiliserade människor förskräcks av.

Han anser enligt tidningen, att : " Debatten kring hedersproblematiken fått dominera för mycket på bekostnad av hedersfrågor. "
Ett underligt uttalande tycker jag.

Blir inte bättre av det han säger sedan :
" Diskriminering måste bekämpas på många plan, men allra mest genom att sprida kunskap.
Det är bara så vi kan öka toleransen och därför får vi
inte bara hamna i en diskussion om hedersvåldet. "

Är det tolerans att tolerera s.k. hedersvåld, som ju är mord? Ska halalslakt tolereras? Som ju är djurplågeri !
Djuret går runt döende i sitt blod. Som på filmen.
Det är inte tolerans. Tolerans finns inte i samband med mord och djurplågeri. Det är just bara mord och djurplågeri.

Vem vill rösta med någon, som pratar som statsminsistern i Sverige idag gör?
Inte jag.
Tack för ordet.
Permalänk 080903 @ 00:55
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Hon i det andra svaret som Dragan Klaric skickade är delvis osant. Nötkretur får tex bultskott etc i skallen före halspulsådern skärs av. Det medför att deras lidande hamnar på kanske en sekund mot halalslakt där djuret trots allt är medvetet om att det håller på att dö i kanske en minut före det avlider...

Jag ber så många som möjligt ringa till SvD och säga upp sinprenumeration och anledningen därtill. Tänk på att 500 prenumeranter är en miljon i minskade intäkter för dem, 5000 tio miljoner etc. Om alla som säkerligen stötts av deras islamiseringskampanj skulle säga ifrån så skulle de definitivt tappa en miljard i intäkter, inkluderat företagen som annonserar i tidningen.

Sd borde till och med rekommendera sina medlemmar till denna typ av bojkotter då trots allt ekonomi är det enda som kan få blaskan möjligen att inse att de passerat alla gränser för normal vett och sans
Permalänk 080903 @ 06:33
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Oj oj oj, för första gången på en hel vecka finns inte ett enda proislamskt inslag i SvD.
Permalänk 080903 @ 07:52
Kommentar från: Joffe [Besökare]
Gösta Bohman vänder sig åter i graven. – Politikens moderata pajazzofigur Reinfeldt har ånyo gett sig ut att snubbla på slak lina och fortsätter att reta upp etniska svenskar och förlorar väljare till glädje för SD. (För så sjuk som att måna om Mona och välja henne kan ingen bli) Denne Mr.Ärr ska vara konungariket SVERIGES politiske ledarfigur. Vilken pajas som smeker Islam medhårs. Ofattbart. Vilken fullkomlig brist på kontakt med verkligheten och svenska folket han har.

En invandrare som kommit till Sverige och bokstavligt talat, med internationella mått mätt, överskjöljs med bidrag ska verkligen ta skeden i vacker hand och ta seden dit han kommer och respektera landets lagar, förordningar och metoder. Så får vi alla göra som flyttar till andra länder i världen. Jag är en av dem och har lärt mig detta i mitt nya hemland. - Men ränderna går aldrig ur en gammal svensk och jag lider med Er när jag ser hur ni allt mer förlorar Sverige genom kravlös ensidig totalcrazy invandring av muslimer i majoritet som nu utgör 5%!!! av befolkningen. Varför kommer muslimer som inte är förföljda till Sverige? Svängdörrarna flaxar. Skrämmande! Och era fullständigt insnöade journalister applåderar denna utveckling som leder till allt större framtida problem för fler planeras att tas emot...

Halalslakt är plågsamt grymt för djuren. På vilket sätt enligt Reinfeldt leder ett företag som styckar halalkött till integration? Respekteras inte kött som slaktats enligt svenska lagliga metoder får man väl fasta för evigt eller sätta sig på bönemattan och flyga hem till sitt ”halalsland” igen.

Bara en enkel fråga. Vad är det för fördelar med halalslaktade djur i förhållande till slaktade enligt svenska normer? Smakar köttet bättre eller får man förtur till ”Muhammeds paradis” om man käkar Hahalas? (Jag har inte läst Koranen och tänker inte göra det)
Permalänk 080903 @ 10:05
Kommentar från: mats [Besökare]
Fullständigt vidrig film, man blir beklämd att det finns människor som är så fruktansvärt onda som på filmen. Det måste sättas stopp för detta djurplågeri, min förhoppning sätter jag till Sd, som jag hoppas sätter denna fråga högt på dagordningen i riksdagen 2010.
Permalänk 080903 @ 13:22
Kommentar från: Marie Jacobsson [Besökare]
Onkel Fester: Du har så rätt om Reinfeldt, han inte bara ser dum ut. Jag har länge undrat om det är obligatoriskt med lobotomi för att bli politiker..... Ja, Du Jomshof , var rädd om Dig, Sverige behöver Dig !!!!!
Permalänk 080903 @ 13:48
Kommentar från: observing the obvious [Besökare] · http://yahoo
Idag klockan 12oo dax för lunch vi pratade om muslimslakten och all vi fyra hade samma åsikt REINFELT ÄR EN IDIOT
Permalänk 080903 @ 13:48
Kommentar från: Karl Larsson [Besökare]
Det här måste väl ändå vara droppen för de personer som har respekt för allt levande och fortfarande stöder moderaterna.

Halalslakt är inget annat än ett plågsamt sätt för slaktdjuret att dö på. Istället för ett ögonblicks smärta i dödsögonblicket (enligt svensk slaktmetod) tvingas djuret - bedövat, men ändå vid medvetande - känna dödsångest under ett par minuter när halspulsådern skurits av och blodet sprutar ut över golvet samtidigt som det rabblas koranvers.

Och angående hedersvåldet: De moderater som tror att fruktan för detta systematiska kvinnoförtryck enbart handlar om fördomar och okunskap kan fortsätta rösta på Reinfeldt. De som anser att det är ett problem som är högst verkligt och som man måste åtgärda är hjärtligt välkomna till sd.

Sd är Sveriges enda hopp - såväl Mona Sahlin som Fredrik Reinfeldt kommer att fortsätta raseringen av allt fint med detta redan så sargade land.
Permalänk 080903 @ 13:51
Kommentar från: Richard [Besökare]
Rättelse. Citerade Svd 1/9 fel i mitt inlägg ser jag.
Första citatet ska vara så här.
Statsminsitern sa: " Debatten kring hedersproblematiken har fått dominera för mycket
på bekostnad av toleransfrågorna. "
Svårbegripligt uttalande. Hur man vrider på det, anser jag.

Det andra är helt riktigt och liknande. Så det räckte egentligen med det. :)
Permalänk 080903 @ 16:00
Kommentar från: Leif [Besökare]
hoppas på att Sverigedemokraterna startar ett mediabolag med Sverigevänlig inriktning, insåg att det behövs.
typ tv4 startade smått 1990 och är nu stora. ett bolag med webtv tidning och radio vore helt möjligt och att folk får köpa andelar. såg på www.100schysstaste.nu fick inspiration att SD´s mediabolag kunde känka pengar till välgörenhet och därmed inser folk att smutskastningen av sd är falsk. ett sd mediabolag skulle även bli starka i valrörelsen.
Permalänk 080903 @ 17:46
Kommentar från: R [Besökare]
Joffe ställde frågan vad det är för fördelar med halalslaktade djur i förhållande till slaktade enligt svenska normer? Och om köttet skulle smaka bättre?

Här kommer svaret.
Jag har provat att äta halalslaktat (eller om det var kosherslaktat = samma sak) kött när jag för många år sen var nere i Mellanöstern då sådant kött i stort sett är det enda som finns där. Jag kunde konstatera att det inte smakar bättre, snarare tvärt om då köttet blir torrare av denna slaktmetod.

På den andra frågan om fördelen med metoden är svaret att någon sådan fördel inte existerar idag. Slaktmetoden härstammar från tusentals år tillbaka i tiden då hygienen och kontrollen i stort sett var obefintlig och djur kunde bära på diverse sjukdomar och parasiter. Då blodet är kroppens "tvättmedel" som transporterar bort bakterier och gifter ansågs det att man kunde förebygga sjukdomar hos människor överförda via blodet genom att först tömma djuret ordentligt på blod innan styckning.

Det är möjligt att det kan ligga något i det. Men att praktisera denna slaktmetod idag har enbart sin grund i traditioner och ritualer och har ingenting med hygien eller hälsa att göra.

Vad det gäller att bedöva djur till medvetslöshet (som skulle vara det enda som inte ger lidande) med el eller liknande så är det kvalificerat skitsnack som religiösa galningar aldrig skulle acceptera då slaktmetoden bygger att djuret ska stressas så att hjärtat slår fortare och att därmed allt blod pumpas ut innan döden inträffar.

Visst låter det mysigt? :-(>

Det som Berndt säger i sin kommentar att det skulle ta 1 minut före djuret avlider är nog snarare 5 minuter, kanske mer.
Vad det gäller den västerländska slaktmetoden med slaktmask så tar det inte ens 1 sekund. Det säger "pang" och så är det färdigt, det blir knappt ens några nervryckningar. Därefter lyfts djuret upp i bakhasorna och halspulsådern skärs av, men då är det redan stendött.
Permalänk 080903 @ 18:16
Kommentar från: Gul&Blå. [Besökare]

Ja, det är verkligen mer än tragiskt och extremt bekämmande att mer än 20 % de svenska väljarna ännu tycks vara beredda att i medvetet (?) tillstånd rösta på en sådan uppenbarligen inte så lite blodtörstig "barbar", eller i varje fall blint mässande Mammonavdyrkare, som Reinfeldt.

Och därmed även, återigen, göra sig medskyldiga till den fortsatta islamisering av Sverige och det övriga Väst som (m), liksom de övriga femtekolonnarna och förrädarna inom PK-etablissemanget, ytterst står för.

Det var ju för övrigt inte mer än drygt 20 år sedan som statsministerns vapendragare Borg sade sig vilja avveckla såväl demokratin som den svenska riksdagen...

Och med tanke på Reinfeldts åsikter om det "spännande" och "intressanta" med det numera på mer än ett sätt bloddrypande och skattemiljardslukande mångkulturella "paradis" som han och hans alltmer öppet Sverigefientliga gelikar inom svensk politik, in absurdum!, kämpar för med näbbar och klor, så får man verkligen hoppas att alltfler nu vaknar upp ur sina PK-dimmor och, ur sina svenska hjärtans djup, säger ifrån.

Och detta i god tid före femtekolonnarna och förrädarna helt har fullbordat det nationella självmord som deras föga demokratiska, EU- och mångkulturpropagerande agenda, med "flaxande svängdörrar" och mer eller mindre sinnesslött glappande PK-käftar, ytterst står för.

Och inte blir det ett dugg bättre av att rent bedrövligt många väljare ännu säger sig vara villiga att till posten som statsminister i Sverige rösta fram en kvinna som säger sig "hata allt som är typiskt genuint svenskt" och som är "avundsjuk" på bla den kultur och de traditioner som den vidriga halalslakten, liksom tex de vidriga hedersmorden, de vidriga tvångsäktenskapen, de vidriga könsstympningarna, det muslimska kvinnoförtrycket och det muslimska Jihadvansinnet är en del av.

Kort sagt: Snacka om att Richard Jomshof och många andra ansvarsfulla, klarsynta och Sverigevänliga sverigedemokrater behövs i riksdagens talarstol och i EU-parlamentet!

Permalänk 080903 @ 18:53
Kommentar från: Skogman [Besökare]
Värsta film jag sett. Hoppas moderaterna i nästa liv, föds till djur i musliskt land!
Permalänk 080904 @ 01:33
Kommentar från: Johnny [Besökare]
Den där filmen borde spridas! Men den är för lång, risk att folk inte kollar klart på den. Delen med fåren inne i slakthuset skulle t ex kunna räcka. Och förresten, de har ingen dödsångest när de är bedövade eller? Tänker mig själv in i situationen med avskuren hals men bedövad. Sjukt att det får förekomma i vårat land!
Permalänk 080904 @ 01:37
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Det som faktiskt äcklar mig mest i SvD:s islamiseringskampanj är att de har shariaförespråkande bloggare. En av dessa la till och med ut reklam för att "pröva på att vara muslim för en dag" kampanj. SvD medger således en värvningskampanj för en sekt som är betydligt mer dominant och skadlig för det mänskliga psyket, genom konsekvent indoktrinering och verklighetsförfalskning än vad tex Livets Ord någonsin har varit i närheten av. Skrämmande är bara förnamnet.
Permalänk 080904 @ 07:31
Kommentar från: Deere [Besökare]
Berndt ; är det verkligen sant i Svd islamiseringskampanj att "pröva på att vara muslim för en dag" det var det dummaste, man kan undra om det ingår självmordsbombning ochså den dagen!
Permalänk 080904 @ 21:15
Kommentar från: Nicklas A [Besökare]
Såg hela filmen och kommer att må kasst resten av kvällen.
Att det överhuvudtaget finns religiös slakt där djur dör av att förblöda/drunkna i sitt eget blod är en stor skam i ett s.k upplyst samhälle.
Fy fan, rent ut sagt!
Permalänk 080904 @ 21:44
Kommentar från: Tore [Besökare]

Dårarna på Svd vill väl att vi skall pröva på "ramadan", så vi blir riktigt sjuka. Vem vågar åka
buss, flyg eller tåg, om föraren/piloten är muslim?
Har för övrigt aldrig innehaft Svd, även om jag tidigare tillhört Moderaterna. Hade DN ett tag, men
efter deras förändring har jag avslutat denna, med min kommentar! Har f n endast "lokalblaskan", så
länge de inte retar upp mig!...

Vi bör snarast lobba för, att "tidningarnas statsbidrag" (Public Servis) skall upphöra. Då kommer många tidningar att vara till salu. Därefter om väljarstödet blir stort, finns möjlighet till "egen kanal" som förslaget ges här ovan!
SVT skall inte påtvinga medborgarna tv licens. De kan som övriga "kommersiella" kanaler anordna modem! De som "diggar" SVT löser ändå sitt modem,
precis som de nu ändå tvingas till avgift!...

Halal slakten är en grym slaktmetod, som inte hör hemma här. Mycket märkligt att inte Jordbruksverket
kommenterar detta, då detta ligger på deras ansvar!
Vem kontrollerar att djuren verkligen bedövas före?
om ingen kontroll finnes!
Även djuraktivisternas roll, de som brukar härja vilt!
Det finns en "kandensisk långfilm" om detta! En verklig grym sådan. Den borde visas för Sveriges befolkning.

Permalänk 080906 @ 01:19
Kommentar från: stefan [Besökare]
såg på tv om Svenska riksdagsledamöter de flesta är ganska obildade och lata. inte konstigt de är lätta att manipulera. det har växtfram sk tankesmedjor som i själva verket är företag som lurar lättpåverkade personer bla politiker. inte konstigt folk från andra länder utnyttjar denna situation och ser chansen att ta för sig av Sveriges rikedommar. organisatiner från Irak vill skapa en Irakisk provins av Sverige. dett säger i tv och radio den chefskvinna för denna irakiska organisation som bor i Sverige. så detta är inget amatörsnack utan ren allvarlig fakta. se upp Svensson!

Permalänk 080907 @ 00:13
Kommentar från: Guandalajara [Besökare] · http://guandalajara.wordpress.com/
Jaha. Vad ska man säga. Känns som att SD stöter på en paradox. Ena stunden kostar invandrarna för mycket och när det går att tjäna pengar i den frågan så är det inte intressant. Lustigt!

http://guandalajara.wordpress.com/
Permalänk 080908 @ 15:32
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Guandalajara!

Kul att du läser och kommenterar SD-Kuriren på nätet. Fortsätt med det och rekommendera gärna dina vänner och bekanta att göra samma sak.

1. Ur ett miljövänligt lågomsättningsperspektiv är oftast en sparad krona bättre än en tjänad.

2. Verkar som du har missat att frågan handlar om förhållandet mellan etik och ekonomi, eller för att använda ett gammalt uttryck "gud och mammon".

Alltså: Anser du att något etiskt dåligt blir bra för att man kan tjäna pengar på det?
Permalänk 080910 @ 07:44
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Kul sak från Södertälje som står i Aftonbladet. I Expressen så hade det aldrig stått att läsa att det var ett invandrargäng som överföll flickan eller för den delen att de kallade henne Svennehora. Aftonbladet har växt upp till den mest nyanserade av de större tidningarna i landet, vilket man inte hade kunnat tro för några år sedan.
Permalänk 080911 @ 07:56
Kommentar från: Berndt [Besökare]
Värt att fundera på kring artikeln i Aftonbladet. Om 20 etniska svenskar hade hoppat på och börjat misshandla en invandrartjej och skrikit muslimhora eller liknande till henne då hade det stått i varenda tidning och killarna hade straffats för hatbrott.

Det var ett direkt rasistiskt brott i Södertälje också, men eftersom "de som bestämmer här i landet" bestämt att etniska svenskar skall utrotas och Sverige skall bli en islamsk stat med shariaregler så är det fråga om en typ av rasism som istället bestämts av Mona, fredrik etc skall uppmuntras
Permalänk 080911 @ 13:57
Kommentar från: Per Olov Olsén SD Torsby [Besökare]
TACK!

Jag bifaller varje ord du skrivit!

Permalänk 080912 @ 02:05
Kommentar från: torparen eskilstuna [Besökare]
människan skapade gud och jesus allför de religiösa ledarnas och deras makt över folket ett enkelt sätt att ta makten över folket genom att hänvisa till gu och jesus.inget eget ansvar allså men den egna ekonomin gynnas med denna form av förtryck av de rättroende järntvätt med andra ord.
Permalänk 080915 @ 08:03
Kommentar från: Bernt [Besökare]
Till Deere
Tyvärr är det sant. Har inte kollat det senaste om SvD tagit bort den. Efter att jag mailade deras ansvariga utgivare, ringde till prenumerationsavdelningen och sa upp min prenumeration och anledningen därtill så upphörde de tydligen med kampanjen. Misstänker att fler agerade. Som jag nämnt i andra bloggar. En årsprenumeration är 2000 kr. 500 årsprenumerationer är en miljon kronor. 5000 tio miljoner etc. Om man antar att det finns 50000 SD anhängare som prenumererar på SvD och dessa skulle börja med annan tidning så skulle SvD tappa hundra miljoner + förlorade annonsintäkter per år. Man kan komma ganska långt med bojkott, i alla fall i teorin, i verkligheten är det tyvärr svårare.
Permalänk 080915 @ 18:40
Kommentar från: Guandalajara [Besökare] · http://guandalajara.wordpress.com/
Svar till Magnus X,
"Alltså: Anser du att något etiskt dåligt blir bra för att man kan tjäna pengar på det? "

Ur SD:s perspektiv så väger det ekonomiska betydligt mer än det moraliska. Det är därför man vill stänga gränserna. Men ifall du är emot ekonomiska vinster mot något etiskt dåligt. Starta en kampanj mot sminkbranschen eller börja kritisera regeringen för att sälja vapen till krigsförande länder. Kom igen Magnus X. Livet handlar så mycket mer om invandrare

http://guandalajara.wordpress.com/
Permalänk 080921 @ 19:20
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Guandalajara!

Du svarar inte på frågan. Istället inleder du ditt så kallade svar med att utan argument upphöja en egen åsikt till allmängiltig sanning och dra en slutsats av den. Senare skriver du: "Men ifall du är emot ekonomiska vinster mot något etiskt dåligt."; denna mening måste du förklara eftersom språklogiken i den inte är glasklar. Din avslutande mening kan tolkas som överraskande klarsynt, ehuru jag misstänker att du missade något ord som skulle ha funnits med. Kom igen, Guandalajara!
Permalänk 080922 @ 21:04
Kommentar från: Guandalajara [Besökare] · http://guandalajara.wordpress.com/
"Alltså: Anser du att något etiskt dåligt blir bra för att man kan tjäna pengar på det?"

Egentligen så har min personliga åsikt ingen vidare stor betydelse. Det är inte mig vi diskuterar utan det är SD:s politik vi diskuterar. Nu är jag inte sakkunnig i hur man ska behandla djur moraliskt vid slakteri men om ramadan innebär att det bryter mot de värderingar som man har så har det uppkommit en konflikt. Först måste man göra en utredning och se om den bryter klart och tydligt och med en kraftig övertramp. Gör den det så kanske man ska se över och kanske börja importera varor för de som vill ha rätt mat till sina högtider. Men exakt hur lösningen ska se är inte viktig, jag hoppas du är med på resonemanget. Men om det visar sig att sättet att slakta inte är så farligt, men ändå går över de normala gränserna, så kan det vara dags att kanske utvidga gränserna just under den här tiden. På något sätt så måste man ändå vara tolerant vid högtider och kanske man kan göra en kompromiss.

Angående mitt kanske oklara inlägg. Du verkar vara upprörd över att man ska behöva tjäna pengar på något som är så kränkande mot djur och att man därför borde lägga ner det helt och hållet. Man ska inte hämta pengar ur något moraliskt dåligt. Men om det är där skon klämmer, som jag kan förstå då det finns många som kämpar för sånt. Har du samma passion och vilja, att sitta och diskutera på kommentarfunktioner, för andra liknande frågor? Sverige sålde krut som senare användes som personminor (personminor är enligt internationella avtal inte tillåtet, alla har skrivit på förutom Ryssland och USA), Sverige säljer även vapen till krigsförande länder. Det finns många liknande exempel, brinner du för dessa också? Eller är det bara så att du brinner för frågor där invandraren och dess kultur hamnar i kläm med svensk kultur och värderingar?

http://guandalajara.wordpress.com/
Permalänk 080923 @ 01:43
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Guandalajara!

Jag tvingas konstatera att du inte kan svara på frågan. Du presterar istället ett förvirrat resonemang där du uppenbarligen ej heller kan skilja på begrepp som ramadan och halal.
Permalänk 080923 @ 15:15
Kommentar från: rolf [Besökare]
"guandjara"

Även om det är fel att sälja krut så går det inte att jämföra med det lidande halsavskärande av försvarslösa djur innebär.

Om du anser detta vara okej, så ser nog Gud till att du återföds som ex.vis får och den avsyvärda slaktmetoden utövas på dig
Permalänk 080928 @ 21:15
Kommentar från: Berndt [Besökare]
SvD fortsatte med sin islamiseringekampanj idag. Detta efter några veckors sans.

Jag tror SD:s ställningstagande ett kategoriskt nej till EU i övrigt är förödande, inte bara för Sverige då det skrämmer bort många väljare (det framförs därtill på hemsidan som det viktigaste målet då det ligger först, där tappas oerhört mycket trovärdighet, dels då det är ett orealistiskt mål dels då många som jag inser att vi sammantaget står inför ett värre hot än miljö- och kärnvapenhot ). Islamiseringen är ett problem för hela Europa och det är globlat samarbete mot denna våldsideolgi som gäller och inget annat.

Det kan omöjligt vara svårt att få fram vettiga foldrar om vad islam ineebär både historiskt och diag.
Permalänk 080930 @ 08:00
Kommentar från: Toksvensken [Besökare]
Jo det är inte på skoj som svensken excellerar så pass i sin inskränkta religiösa extremdumdumhet som övriga europa tycker att svenskarna ska halaslaktas, dom förringar ju europas intelligens gentemot övriga kontinenter! Svensken är inte dum, svensken är dummare, dummare, dummare! Svenskarna är så dumma så klockan stannar, lästa att "HalaHala" Leijonborg förespråkar halaslakt. All religion skall hållas på hemmaplan, den skiten har inget i samhället att göra! Kostar skitreligionen pengar ska man kapa alla band till eländet! Sverige är ett land där islam borde totalförbjudas med stora bokstäver, har din dotter blivit våldtagen av religiösa fanatiker?
Permalänk 081001 @ 00:50
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Berndt: "Jag tror SD:s ställningstagande ett kategoriskt nej till EU i övrigt är förödande, [...]"

Starta ett eget EU-positivt massinvandringskritiskt parti.

Berndt: "Islamiseringen är ett problem för hela Europa och det är globlat samarbete mot denna våldsideolgi som gäller och inget annat."

Visst är det så, men vad får dig att tro att en extremt byråkratisk och intensivt mångkulturförespråkande koloss som EU är verktyget för detta?
Permalänk 081004 @ 08:18
Kommentar från: Josefin [Besökare]
Hej!
Jag tycker du borde läsa på lite mer.
Jag är vegan och tycker all form och djurplågeri och slakt är fel, men halalslakt (om den utförs på det sätt koranen säger) är mer human än "vanlig svensk" slakt. Videon du la upp är rent djurplågeri, och så går de till på slakteri, även i Sverige. Skillnaden är att det är trängre och djuren hängs upp och ner.
Det är möjligt att svensk lag säger att slakt utan bedövning är olagligt, men flera höns får sådan panik när de hängs upp och ner på SVENSKA slakterier att de inte doppar sitt huvud i det elektriska vattnet, alltså är de också vid fullt medvetande under slakten.
Jag antar att du inte bryr dig så mycket om djurrätt igentligen, eftersom du då inte hade varit så anti oss veganer (och dessutom förmodligen känt medlidande och haft förstående för andra människor också), utan att du bara skrev det här för att få folk att tro hur fruktansvärda halalslakter är och avskyvärda alla muslimer är.
Du äter väll kött själv Jomshof? Har du någon aning om hur de djuren Du äter har behandlats?
LÄS PÅ OCH GÅ UR DIN JÄVLA BUBBLA!

/Josefin

Richard Jomshof kommenterar: Nej, jag äter inte kött. Jag är vegetarian sedan drygt 13 år tillbaka, och min åsikt att halal- och koscherslakt är osedvanligt grymma slaktmetoder.
Permalänk 081203 @ 18:40
Kommentar från: Josefin [Besökare]
Är du vegeterian borde du vara lite mer påläst om slaktmetoder i Sverige. Få svenska politiker är särskilt insatta i djurrättsfrågor, men ska du sitta och skriva om halalslakt och dessutom vara respektlös mot alla muslimer ( när du skriver hur tramsigt det är att läsa en bön ur koranen t.ex) utan att nämna att svensk slakt är lika mycket, om inte mer plågsamt än en slakt som är halal.

Richard Jomshof kommenterar: Jag är mycket insatt i djurrättsfrågor. Har tidigare varit medlem i "Nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök" (heter i dag Djurens Rätt om jag inte missminner mig". Jag valde dock att lämna när jag insåg att förbundet var på väg att bli en vänsterextrem avstjälpningsplats, där våldsförespråkande vänsterextremister tog över allt mer. Och så mycket kan jag säga om det, att med sådana vänner behöver djuren inga fiender.

Att på fullt allvar påstå att svensk slakt av nötkreatur skulle vara lika, eller till och med mer plågsam än halal- och koscherslakt, är okunnigt och lögnaktigt. Att avliva nötkreatur med bultpistol i huvudet, med omedelbar död som följd, är naturligtvis bättre än att skära halsen av ett djur och sedan låta det förblöda till döds - bedövat eller obedövat.

Och du, det handlar inte om att vara "respektlös mot alla muslimer", utan det handlar om att ställa sig på djurens sida, något du uppenbarligen inte gör.
Permalänk 081204 @ 17:12
Kommentar från: Gul&Blå. [Besökare]

Mycket intressant, och samtidigt synnerligen tragikomiskt, att se hur fördomarna, ignoransen och/eller hyckleriet flödar på den föga, eller inte alls, Sverigevänliga sidan inom vårt samhälle!

Och hur i hela friden skulle islams nyttiga PK-idioter som t ex Josefin kunna förmå sig själv att verkligen ställa sig på djurens sida när hon uppenbarligen inte ens förmår att ställa sig på människornas sida?

Muslimerna var ju islams första offer och skulle behöva all hjälp och uppmuntran att befria sig själva från denna i skrämmande stor utsträckning människo- och djurfientliga religion! Och muslimernas och deras "perfekte" och "helige" krigsherre muhammeds blodbad på judar och andra icke-muslimer under början av 600-talet var ju bara förspelet till de fullständigt avskyvärda blodbad på såväl människor som djur som skrämmande många muslimer sedan dess gjort sig skyldiga till och gör sig skyldiga till än idag runt om på vår planet.

Om Josefin är någorlunda typisk för landets veganer och deras i sådana fall extremt verklighetsförnekande sätt att "tänka" och "argumentera" på, så har man med andra ord ytterligare en mycket god anledning att hoppas att inte minst beydligt fler verkliga djurvänner framgent ställer sig själva på den rätta och Sverigevänliga sidan inom svensk demokrati.

Annars kommer ju tydligen bara ännu fler värnlösa och utsatta djur att i det alltmer islamiserade och PK-vanstyrda Sverige, med de svenska veganernas godkännande (?), gå en mycket plågsam och bloddrypande död till mötes i den muslimske "Gudens", eller ökendemonen, Allahs namn.

Hur som helst, med sådana "vänner" som Josefin behöver djuren i vår värld sannerligen inga andra fiender...

Permalänk 081208 @ 00:31

Kommentera:

Kommentarer ska godkännas innan de publiceras och vi hoppas att Du har överseende med att det kan ta lite tid innan Din kommentar läggs ut. En kommentar ska beröra det aktuella blogginlägget. Stötande eller på annat sätt olämpliga kommentarer publiceras inte.

Din e-post-adress kommer inte att visas på denna webbplats.
Din URL kommer att visas.
Tillåtna XHTML-taggar: <p, ul, ol, li, dl, dt, dd, address, blockquote, ins, del, a, span, bdo, br, em, strong, dfn, code, samp, kdb, var, cite, abbr, acronym, q, sub, sup, tt, i, b, big, small>
URL:ar, e-post, AIM och ICQ-nummer kommer att konverteras automatiskt.

Ange säkerhetskoden som visas nedan:

authimage

Inställningar:
 
(Radbrytningar blir <br>)
(Sätt cookie för namn, email & URL)

Jomshofs blogg

Richard Jomshof är ansvarig utgivare för SD-Kuriren. Han sitter i Sverigedemokraternas partistyrelse och verkställande utskott, samt representerar partiet i Karlskronas kommunfullmäktige och landstingsfullmäktige.
E-post

Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Arkiv

Månader:

Augusti 2010 (2)
Juli 2010 (3)
Maj 2010 (3)
April 2010 (1)
Mars 2010 (2)
Februari 2010 (3)
December 2009 (3)
November 2009 (2)
Oktober 2009 (2)
September 2009 (3)
Augusti 2009 (1)
Juli 2009 (1)

» Samtliga...

Prenumerera

RSS 0.92:
Inlägg, Kommentarer
RSS 1.0:
Inlägg, Kommentarer
RSS 2.0:
Inlägg, Kommentarer
Atom:
Inlägg, Kommentarer

Administrera

Logga in...