Senaste posterna

Ledarbloggar


Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gratis prenumeration
Anmäl dig till en gratis prenumeration på nyhetsbrevet.

Om cookies
SD-Kuriren använder cookies.

Permalink 091216, 14:16
"Slaget om muslimerna"

Sveriges Television sände den 6 december en dokumentär vid namn ”Slaget om muslimerna”, i vilken det framkommer att de muslimer och muslimska organisationer som anses företräda ”moderat” islam, en sorts ”medelväg” inom islam, i själva verket har en islamistisk agenda.

Att det förhåller sig på detta vis är knappast något som förvånar undertecknad, men för dem som inte är insatta i frågan, är jag övertygad om att dokumentären väcker en hel del tankar och frågeställningar.

I dokumentären är man tydlig med att man med islamism inte menar militanta islamister. Aje Carlbom, fil dr i socialantropologi, berättar att det inte är metoderna i sig som avgör om du är islamist eller inte, utan den politiska målsättningen. Det innebär att om målet är att överbrygga klyftan mellan det ”privata och det offentliga”, att med hjälp av muslimska daghem, skolor, vårdinrättningar, bostadsområden och så vidare, avskärma muslimer från det övriga samhället, så är det islamism. För dessa islamister är islam en ”kod för hela livet” där ”islam är ett totalt levnadssätt”, berättar Carlbom.

I dokumentären citeras vidare boken ”Att förstå islam”, 1991, av Mahmoud Aldebe (som låg bakom det uppmärksammade brevet 2006 till Sveriges riksdagspartier, där han uppmanade till särlagstiftning för landets muslimer), ordförande för Sveriges Muslimska Förbund, som är en del av paraplyorganisationen Sveriges Muslimska Råd, där bland annat följande står att läsa: ”Islam ger alla människor ganska bestämda anvisningar, som ska följas i livets alla förhållanden. Anvisningarna är allomfattande och inkluderar moraliska, andliga, sociala, politiska och ekonomiska sidor av tillvaron.”

Det kan inte bli tydligare.

"Inarbetade relationer i riksdagshuset"
Det berättas att företrädarna för denna ”moderata” linje ofta syns i debatten, att de har goda kontakter med myndigheter, riksdag och regering. Det berättas också att de har sitt centrum i Sveriges mest kända moské, Södermalmsmoskén i Stockholm.

I nämnda moské har Sveriges Muslimska Råd sitt högkvarter. Carlbom pekar på att just SMR har fungerat som en slags konsult i religiösa frågor de senaste 15-20 åren, och att de har ”inarbetade relationer i riksdagshuset” och ”i regeringssammanhang”. Det är till Södermalmsmoskén politikerna kommer när det händer något som har med ”muslimer att göra”, säger man stolt i moskén.

Förutom Sveriges Muslimska Råd, lyfts Islamiska Förbundet, Sveriges Unga Muslimer och Sveriges Muslimska Förbund upp i dokumentären. Dessa fyra organisationer pekas ut som Sveriges fyra största företrädare för landets muslimer, samtliga med en islamistisk agenda.

Abdirisak Waberi, ordförande Islamiska förbundet, erkänner för övrigt i dokumentären att han vill leva i ett samhälle styrt av islam. Ahmed Al-Mofty, bland annat ledamot i Sveriges Muslimska Råds styrelse, är lika tydlig och erkänner att ett samhälle styrt av koranen är ”det bästa” samhället.

På Sveriges Unga Muslimers hemsida lyfts i sin tur den muslimska staten fram som en självklarhet och följande står bland annat att läsa: ”Islam har fastlagt vissa universella och fundamentala rättigheter för mänskligheten som helhet, vilka ska observeras och respekteras under alla omständigheter, oavsett om en person är bosatt inom den muslimska statens territorium eller utanför det.”

Kvinnan underordnad mannen
Hälften av Sveriges 12 muslimska friskolor är enligt dokumentären organiserade i Sveriges Islamiska Skolor, som är en del av Islamiska Förbundet. I deras regelverk står bland annat följande att läsa: "Mannen ska utföra alla sysslor som sker utanför hemmet [...] Kvinnan har sina plikter inom hemmet [...] Mannen är familjens överhuvud." Abdirisak Waberi och Ahmed Al-Mofty försvarar föga förvånande denna inställning. Ahmed Al-Mofty säger också att initiativet till skilsmässa är mannens, inte minst för att mannen har mer "förstånd" än vad kvinnan har.

På Sveriges Unga Muslimers hemsida står det dessutom skrivet att mannen givits det "generella ledarskapet", men också att mannen har rätt att tillrättavisa sin fru genom att slå henne:

"I extrema fall, då hustrun beter sig upproriskt, och större skada, så som skilsmässa, därför är ett troligt alternativ, tillåter den mannen att ge sin fru ett lätt slag som inte får träffa ansiktet, inte orsaka någon fysisk skada på kroppen eller lämna någon form av märke. Detta gör det mer till en symbolisk åtgärd än en straffande. Det kan, i vissa fall, tjäna till att göra hustrun uppmärksam på allvaret om hon skulle fortstätta med sitt oresonliga uppförande."

Är det bara jag som blir mörkrädd när jag tar del av dessa vidriga åsikter?

Koranen kan ej ifrågasättas
Ahmed Al-Mofty säger vidare att koranen inte kan ifrågasättas, att det "absolut inte" går att ta bort "en enda" bokstav i koranen. För den som inte har läst koranen kan jag bara uppmana till att göra det, för då lär man förstå vad det innebär att leva i ett samhälle styrt av sharialagar, ett samhälle som vilar på profeten Muhammeds ord och livsgärning.

Muhammed var, för den som inte vet detta, en härförare, mördare och rövare, med ett otal liv på sitt samvete. Därför är smått lustigt när Abdirisak Waberi hävdar att profeten Muhammed "aldrig" slog någon.

En grupp med "speciella behov"
Bilden av Sveriges muslimer som en "speciell grupp" med "speciella behov", börjar nu få fotfäste även bland våra makthavare; oavsett om vi pratar om att flickor och pojkar ska ha separat undervisning, att kvinnor och män ska värderas olika, att djur ska plågas till döds genom halalslakt, eller varför inte genom att man tar fram ett speciellt mode för muslimska kvinnor samt att muslimska kvinnor inte får dansa, ha pojkvän eller visa sig i baddräkt. Våra riksdagspartier spelar i själva verket med i detta spel, vilket framkommer i dokumentären.

Det är en skrämmande bild som målas upp, och har du inte sett dokumentären, så se den: Slaget om muslimerna

Kommentarer:

Kommentar från: Hansson [Medlem]
Ett gediget och faktaspäckat inlägg som kanske borde in i nästa papperstidning?!
Permalänk 091216 @ 15:33
Kommentar från: Charlotte af Uschmans [Besökare] · http://gotiskaklubben.wordpress.com
Du är, som jag förstår, den första svenska politiker som kommenterar denna film.

Hur känns det, egentligen? Är det inte lite spooky att ingen yttrar sig?

Tystnaden hos svenska politiker skrämmer mig mer än det faktiska läget i dessa Korantrogna organisationer.

Richard Jomshof kommenterar: Jo, det är lite "spooky". Hur jag än försöker, kan jag inte förstå vad som driver våra riksdagspartier; inte bara hur det kan komma sig att man låter en minst sagt medeltida ideologi få fotfäste i Sverige, utan att man också väljer att spela med i deras spel.
Permalänk 091216 @ 18:29
Kommentar från: Deere [Besökare]
Hela denna idiotsekt går emot SVENSK LAG , kan de inte RESPEKTERA att vi har en egen lag.
Har vi ingen Regering i vårt land???
Muslimska skoler i vårt land ? va i hela hel. tror dom.
Dessa individer har bara en sak att göra , ÅK HEM !!
SVERIGE SKALL ta mej fan förbli SVENSKT!!!!
Permalänk 091216 @ 21:47
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Leka riksdagsledamot.
Lära om ruksdagsarbetet.
http://skuggrix.se

Hoppas att du kommer in.
Permalänk 091216 @ 22:40
Kommentar från: Göran Lundqvist [Besökare]
Om detta inte är en väckarklocka, så finns det inte något som kan väcka alla naiva medborgare. Som sverigedemokrat har jag länge insett dessa faror. Jag kan inte förstå hur eller när det blev så här i Sverige. Det är just därför jag inte kan acceptera en moské i HBG. Det är dessutom ett muslimskt centrum som ska byggas där. Det är inget annat än en muslimsk fristad som kommer att skapas Det framgår väldigt tydligt att Sverige måste genomgå en enorm förändring för att islam ska kunna utövas här. Vi kan alla se hur denna förändring och anpassning redan har påbörjats. Utvecklingen skenar likt ett herrelöst lokomotiv. Det enda som kan stoppa denna vansinnesfärd är att stationsmästaren växlar om spåret.

Jag har ingen förståelse för muslimernas önskemål eller deras syn på livet. Jag kan bara konstatera att deras livsåskådning inte hör hemma i Sverige. Kvinnans ställning i en muslimsk familj är sämre än vad den någonsin har varit i Sverige.

Musik och dans är något av ett kulturarv i Sverige. Pigor och drängar dansade i lador och på dansbanor redan för 100 år sedan. De svenska dansbanden glädjer varje vecka 1000-tals människor.

Jag har som amatörmusiker själv spelat på en del privata fester och har upplevt stor glädje och gemenskap dessa kvällar. Jag har spelat för barn och föräldrar som dansat kring granen och midsommarstången. Jag har sett skrattande barn och vuxna dansa ringlekar och hur de har lekt smågrodor och smågrisar. Jag har sett småkillar hålla småtjejer i handen vid dessa tillfällen. Detta är svensk kultur. Den ska vi slå vakt om.

Om muslimerna inte vill vara med oss andra och dansa är det muslimerna som väljer bort svensk kultur. Frågan är då vad de gör i Sverige och hur de har tänkt sig att bli en del av Sverige. En moské i HBG gör inte detta lättare, istället avskärmar de sig från oss andra. Detta är skrämmande. Jag kan inte förstå hur detta blev möjligt. Men jag vet hur det ska kunna stoppas.

Jag röstar på SD och arbetar aktivt för SD Halmstad.

Permalänk 091217 @ 11:09
Kommentar från: Bachir [Besökare]
Jag som är irani känner jag igen alla dessa konspirationen från istamister . Iran var en gång ett vackert och modern nationen som blev infekterad av islamister , sakta och sakta precis som händer idag i sverige , är iran tillbacka till 1800 tålet . Jag gillar inte på riktiga sverigedemokraterna men jag måste rösta på sverigedemokraterna , det är enda partiet politiker i sverige som ska bromsa islam. En såker till: Dra åt helvett med: Moske,profeten mohamed,koranen och islam. God jul och Gott nytt i det nya sverige 2010
Permalänk 091217 @ 11:14
Kommentar från: World Traveller [Besökare]
Bachir, det behoevs fler som du. Taenk om Sveriges Television (numera Sveriges muslimska television) kunde intervjua iranier, kristna libaneser, assyrier med flera som har sett hur islam tar oever och bara bringar elaende. Svenska folket maaste vakna upp naan gaang. Tyvaerr tror jag aldrig det kommer att haenda. Min fru och jag flyttar fraan Sverige inom 10 aar. Det finns ingen annan utvaeg saavida inte islamiseringen och det politiskt korrekta samhaellsvansinnet stoppas.
Permalänk 091217 @ 11:48
Kommentar från: Gusse [Besökare]
En bra lösning skulle kunna vara en bytesaffär med Iran.Ta emot lika många kristna och att skicka tillbaka vad dom tydligen, men inte vi vill ha vill ha.
Permalänk 091217 @ 11:50
Kommentar från: Patrik, Ängelholm [Besökare] · http://patrikohlsson.wordpress.com
Håller helt med World traveller, det behövs fler som Bachir.

När även svenskar med invandrarbakgrund - särskild de med invandrarbakgrund i muslimskt dominerade länder - vaknar upp och ryter ifrån som Bachir gör, då är islamismens framfart i Sverige hotad på allvar... och framtiden ser då genast lite ljusare ut för oss alla som vill leva i ett modernt, civiliserat och demokratiskt samhälle präglat av alla människors lika värde (inte i PK-bemärkelse, utan på riktigt).

Bachir, ta gärna reda på mer om SD. Du kommer nog upptäcka att du röstat på ett parti som är långt bättre än vad du först trodde :)
Permalänk 091217 @ 12:40
Kommentar från: Frank [Besökare]
Jag såg dokumentären när den gick och blev helt chockad när jag såg det inte pga av vad muslimerna sade utan svt sände det.....
Permalänk 091217 @ 13:10
Kommentar från: Örnen [Besökare]
Intressant att jag inte har hittat några som helst kommentarer från politiker ellr på ledarplats i de stora tidningarna, till TV-programmet. (!)
Det är nu viktigt att Sd också riktar in sig på de personer som invandrat från muslimska länder, som är motståndare till islamismen - både den "moderata" och den militanta.
Tack Bachir för ditt inlägg.
Permalänk 091217 @ 14:57
Kommentar från: S-B [Besökare]
Historiens oblodigaste invation, de tar över med sin överlägsna nativitet, och behöver inte lossa ett enda skott.
Synd bara att våra förtroendevalda inte ser faran.
Permalänk 091217 @ 16:49
Kommentar från: Empirius [Besökare]

Frank, jag instämmer med dig man fick en chock och funderade på om det verkligen var SVT man såg på!

För ovanlighetens skull lyckades man göra ett program som träffade mitt i prick, helt otroligt!

Och de fick med Mona S och Fredrik R som gick där och drällde i Mosken, fårskallen Reinfeldt satt och hade kaffemöte med islamistererna ungefär som att de företrädde Sveriges muslimer. Det är äcklande att se dessa pk-politiker, de hittar sina gelikar av översittarmänniskor och de verkar trivas med varandra.

Permalänk 091217 @ 18:03
Kommentar från: Johan Persson [Besökare]
Det är bara att understryka att många iranier (perser) är bland de mest lättintegrerade och smarta invandrare vi berikats med de senaste 30 åren.

SD är partiet för de med rösträtt i Sverige som är emot den accelererande islamifieringen av vårt land.

Det har ju märkts att en hel del av 50 60 tals invandrarna är pro SD. De märker tydligt skillnad på invandring och invandring.

Bachir, har man hittat SD finns det ingen återvändo!
Permalänk 091217 @ 18:51
Kommentar från: Patrick Engström [Besökare]
Israelhatare vet vi varifrån de kommer och vart de är på väg. Det finns så många ex på denna sinnesskada som har sina rötter i djupet av tusentals
år. Det känns besvärligt att nämna och ännu svårare att se.

Förbjud genast i klartext israelhatet.

Plus att Varje kommun borde upprätta en plan för att motverka att denna skam kommer att uttryckas i vårt land.

Sv kyrkan skall gå igenom våra göranden i denna sak och tydligt, värdigt i ord och symbolspråk: ÅTERKALLA.


Permalänk 091217 @ 20:19
Kommentar från: Empirius [Besökare]

Då försöker jag få in detta eminenta Youtubeklipp

http://www.youtube.com/watch?v=ciOGS6r97oE&feature=related

Denna kvinna har inte bara tröttnat på förtryck utan dessutom valt kungöra sin ståndpunkt, det ska hon ha stort beröm för!
Permalänk 091217 @ 20:42
Kommentar från: Nils [Besökare]
Hej Richard

Bra skrivet ang Ditt inlägg om TV-programmet "Slaget om muslimerna" på Din blogg.
En bok som bör läsas är Irshad Manjis bok "Det muslimska problemet". Hennes bok är mycket intressant när hon presenterar problemen inom islam. Den är delvis roande när hon allteftersom kommer till denna insikt.
Hon menar att det är möjligt med ett reformerat islam. Men hon är ju hotad till livet av islamister. Om hennes islam skulle råda, skulle jag inte känna samma oro som jag gör med en del militanta muslimer och islamister enligt TV-programmet.
Med hänsyn till TV-programmet- islamisternas inställning så är det svårt att tro att det är så lätt för dem att ändra sin inställning till Koranen, överhögheten över kvinnor samt även muslimernas syn på att islam är det enda sanna religionen.
Det är ju mycket märkligt att de har sådan "gräddfil" till regering och massmedia.


Sign Nils
Permalänk 091217 @ 21:32
Kommentar från: Robin_Shadowes [Besökare]
Här kommer ytterligare en varning till mitt svenska folk. Två kommentarer som postades på bloggen Every Kinda People för bara några dagar sedan av två muslimer. Dom talar klart om vad dom vill göra med Sverige och uppmanar sina "bröder och systrar" att rösta på Waberi så att han blir Sveriges näste statsminister!

Anonym sa…
ISLAM är fram march ALLAH AKBAR. Snart är Bror Waberi statsminister. Rösta mina muslimska bröder och systrar snart vänder hela Sverige ansiktet mot det välsignade Mecca. Snart råder Shariah lagar i detta förrutna gudlösa samhälle
måndag, 14 december, 2009
Anonym sa…
Det är vår skyldighet som muslimer att rädda er otrogna från den eviga bestraffningen. Vi älskar er och vill härska för att kunna rädda er. Kära otrogna jag uppmanar er alla att rösta för Waberi. Om några år är han statsminister. glömm inte att vi muslimer fortplantar oss som kaniner och inom loppet av 30- 50 år är vi majoritet. Vi lär föda flera Waberior, även om waberi inte når målet så lär hans barn och barnbarn göra det. Inget kan ni göra åt det. Underkasta er istället och rösta för Waberi.
MVH Svenslmuslimen Mohammed
måndag, 14 december, 2009
Permalänk 091217 @ 22:41
Kommentar från: Roger B Hermanson [Besökare]
Klart man ska rösta.

I Sverige röstar man som svensk, på SD.
Permalänk 091218 @ 09:35
Kommentar från: rolf [Besökare]
Islamisterna är gårdagens nazister och i flera fall om möjligt värre, se självmordsmördarna.

Det finns bara facistpropagandan och enorma missgrepp, samt utbrett valfusk som kan stoppa SD i valet 2010.
Skulle detta ske så torde en stor militant motståndsrörelse bli följden inom en snar framtid.

Tror inte att människor i längden accepterar etniska våldtäkter, rån, mord, misshandel i synnerhet när förtrycket även riktas mot deras barn.

Permalänk 091218 @ 12:37
Kommentar från: Sansaer [Besökare]
Det lustiga eller olustiga är ju trots allt att särlagstiftning för muslimerna baserat på koranen direkt innebär diskriminering av icke-muslimerna. Detta stadgas ju i koranen. Likaså tex död åt de som inte vill vara muslimer.
Permalänk 091218 @ 16:46
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
F.o.m. nästa år 2010 ger Lissabonfördraget möjlighet till en folkomröstning inom EU.s medlemsstater och i EU-kommissionens regi. En förutsättning är, att man kan samla minst en miljon röster. Fördraget är inte riktigt klart än på den här punkten. Blir säkert i sin helhet 2010. Till slutet av januari 2010 kan man komma in med egna förslag på regler om utförande. Med litet tid, tålamod, god planering och samarbete mellan alla goda krafter kan det vara möjligt, att få igenom en folkomröstning om islam, muslimer, deras roll i Europa och invandringen. Inte just året 2010, inte något visst år, men då tiden kan anses vara mogen av deltagarna. Kanske en sista chans. Kanske en del av en helhet. Kanske som en bekräftelse av en allmän förhoppning. Samling, beslutsamhet, god planering, insikt är viktiga ledstjärnor i arbetet. Inte förrän man är absolut säker på utgången. Bakslag är OK, misslyckande är olyckligt, men chansen är värd att ta, tror jag och vid absolut rätt tidpunkt. När man vet att vinstchans finns. http://ec.europa.eu/finland/debate/index_sv.htm Visst vore det spännande! Om folk kunde engageras i tillräcklig grad? Inte vill de flesta ha denna utveckling bort från demokrati i Europa? Vad ska Ryssland göra? Vad U.S.A.? Ska muslimer ha makten över Europas kärnvapen och internet? Ska islam ersätta demokratin? De etablerade vill, men väljarna? Jag skriver till olika för min del. Många vet nog ändå. Är säker på, att något kommer att ske med den avsikten. Om man inte lyckas på annat sätt. För ett bättre Europa. Detta kan vara en chans till samma slags rätt för folk att göra sin röst hörd som i Schweiz. Den rätt som hittills förvägrats Europas folk.
Permalänk 091219 @ 20:48
Kommentar från: Johan [Besökare]
Kanon Richard!

Ja, var är alla? Var är feministerna som säger sig värna kvinnors, möjlighter, rättigheter och frihet? Var är hbt rörelsen? Gäller inte rättighterna mörkåriga och brunöga? Var är den nationella rörelsen som säger sig vilja verka för ett Svenskt Sverige byggt på kristen etik och moral, västerländsk humanism samt fornnordisk sed och tradition?

Nej SD är enda chansen! Ta denna medan ni har möjlighet.

God Jul Alla Sverigevänner!
Permalänk 091219 @ 20:50
Kommentar från: youtube.com/user/SverigesDoktor2010 [Besökare] · http://antiislamiseringsfonden.se/
Jag tror att mona kommer konvertera under hennes 4 (eventuella) år vid makten, å ta på sig en slöja.
Permalänk 091219 @ 21:11
Kommentar från: SJSD [Besökare] · http://somjagserdet68.wordpress.com/
Bra skrivit, märkligt att detta inte uppmärksammas mer. "Kriget" mot väst pågår för fullt. Det märker jag hela tiden och skriver om det i min blogg.
http://somjagserdet68.wordpress.com/
Permalänk 091220 @ 11:21
Kommentar från: Charlotte af Uschmans [Besökare] · http://gotiskaklubben.wordpress.com
Tack för svar, Richard.

Islam är enkelt att förstå om man bara vill:

Allah skrev Koranen.
Koranens lagar gäller oss alla.
Acceptera detta - eller dö.

Tinnar och torn, slöjor och skynken, löften och lögner - detta är inget jämfört med orden i Koranen.

Här är relativt lättläst introduktion som - jag lovar -gör dig mer kunnig än de flesta svenska politiker:

http://www.inthenameofallah.org/introduction.html



Permalänk 091220 @ 19:17
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Jasså, så folk här påstår igen att kristna från mellanöstern skulle vara lättare att integrera. Då har ni aldrig besökt Ronna och Hovsjö i södertälje som de kristna syrianerna utnämt till sin huvudstad. Det sitter även syrianska politiker i kommunhuset och säger att "Södertälje är syrianernas huvudstad".

Jag tror inte heller att ni som kommer med dyl smörja har besökt några kriminalvårds anstalter där alltid syrianerna är välrepresenterade.

Södertälje har sedan Irak invationen tagit emot fler kristna Irakier än vad USA och Kananada gemensamt har tagit emot Irakier. Problemen med hederskultur, segregation, droger och sexualbrott är enorma.

Ni som slipper jobba med det kan sitta hemma och tro att de kristna från Irak, Syrien och Libanon är lättare att integrera. Men vill ni se hur det ser ut med stadsdelar där 90% av invånarna är syrianer åk till södertälje, ni kan ju alltid fråga någon polis där om varför kvinnliga poliser inte jobbar i vissa stadsdelar. Jag vågar påstå att det är Sveriges mest segregerade område.

Visst är den Iranska regimen vidrig, men vilka är dessa Iranska regimkritiker som kommer hit? Man kanske inte bara skall fråga vad de är emot utan vad de är för. Såg en kvinna från "kvinnor mot fundamentalism" tala i riksdagen om förbud mot slöja. I en intervju sade hon sedan att Lenin och Stalin var hennes förebilder!!!

Dessa Iranska regimkritiker är oftast inte bara emot den vidriga regimen utan antingen kommunister eller anhängare till Shahen vilken var en brutal diktator. Visst finns det andra politiska åsikter bland Iranier men det verkar vara mainstream inriktningarna.
Permalänk 091220 @ 19:33
Kommentar från: Deekkii [Besökare]
Hmm...Jag har läst alla kommentarer, alla tycker och tänker på sina sätt.
Tycker ni att SD är ett bra parti, så f*n heller rösta då när det är dags!
Det är bara ditt val om vad du själv vill tro på, vad du kämpar för och ser upp till.
Jag tror på Gud men jag är inte troende Muslim, jag har besökt en kyrka mer än vad jag har besökt en Moske, det säger mig inget,
men vill ändå få med det.

Jag tycker Sverige är ett fantastiskt land, så klart utan allt rasismen och nazismen osv...
Här finns friheten som många andra länder inte har, tyvärr!
Jag hade önskat alla hade haft sin frihet.
Man kan inte göra Sverige till ett muslimskt land, det går f*n inte, det kan alla muslimer glömma och som vill göra Sverige till ett muslimskt land!
Det gör mig arg tro mig, vi lever f*n på 2000 talet och religion vem fan bryr sig?
Jag är en kvinna på 21 år, född som muslim och har kämpat för min frihet.
Jag har den snart till 100% i mina händer och jag kämpar för en rättvis värld, där kvinnor och män är jämnlika.
Vi är inte slavar och män är inte de vi ska se upp till.
Vi har inte våran paradis under mäns fötter.
F*n asså vad tänker folk med?
Speciellt kvinnor som accepterar en man med 4 fruar, heeelt sjukt juhh!!
Okej, sen finns dom kvinnor som inte har något val och som är omringade av hungriga djur som är direkt redo för att döda, varför?
För att dem inte accepterar eller vill leva på deras sätt och älska vem dem vill.

Jag är född i Danmark och mina föräldrar är från Turkiet.
Min mamma är jätte religiös och ber 5 ggr om dagen.
Hon har väl antagligen hittat sin tro.
Hon skadar ingen, dömer ingen och kritiserar ingen.
Hon lever sitt liv tillsammans med de människor hon älskar. Hon hjälper gärna de som behöver hjälp och skickar med glädje pengar till de som behöver.
Vad tycker ni då om henne?
Är hon någon ni hade spottat på bara för hon är muslim?

Ha de bra
Permalänk 091220 @ 19:54
Kommentar från: rolf [Besökare]
Det är väl ingen vettig människa som spottar på någon troende av någon sort, såvida denne inte använder Guds namn för att förtrycka, mörda osv. andra varelser, som inte delar dennes syn.

Om du synar SDs agenda och framför allt att de inte ens slår tillbaka mot de som använder terror mot dem.
(personligen anser jag att man inte skall vika undan för förtryckare ex.vis: islamister, vänsterfacister, etc)


Med andra ord Sverigedemokraterna är ett Verkligt demokratiskt parti och självklart mot våld, förtryck, förföljelse etc. oavsett om det är kristna, muslimer, hinduer, buddister, eller ateister.

Permalänk 091221 @ 12:08
Kommentar från: Zeinab [Besökare] · http://www.finest.se/thetruth
hahaha hahahahaha ni är roliga läs min blogg. Tro mig vi har gjort er vi utlänningar har gjort er svenskar.
Permalänk 091221 @ 12:56
Kommentar från: Zeinab [Besökare] · http://www.finest.se/thetruth
vi heter ej islamister heller, det heter muslimer tack puss på er mina söta systrar och bröder.
Permalänk 091221 @ 13:09
Kommentar från: Zeinab [Besökare] · http://www.finest.se/thetruth
Jag förstår inte hellre varför man inte ska få ha moskéer? Är inte sverige ett fritt land öppen för alla förslag? Varför får man då kränka islam i Sverige? Jag tycker att dem som inte gillar muslimer borde sätta sig och lära sig mer om Islam.

Richard Jomshof kommenterar: Det är precis vad jag har gjort, det vill säga lärt mig mer om islam. Det är därför jag skriver denna text, till exempel. Islam är en antidemokratisk och hatfylld ideologi, grundad av en krigsherre och mördare kallad Muhammed. Att det sedan, naturligtvis, finns enskilda muslimer som inte ställer upp på alla stolligheter i koranen och för vilka tron är högst personlig, är någonting helt annat.
Permalänk 091221 @ 13:21
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Jag och säkert andra som måste jobba med syrianer på daglig basis inom kriminalvård, rättspsykiatri, polis, socialtjänst etc skulle vilja ha svar från er som snackar om islamisering, dhimmi teorier och dyl, varför är de hårdast segregerade och mest hederskultur utsatta områdena befolkade kristna fråm mellan östern?

Varför talar ni alltid om rosengård men aldrig om Ronna och Hovsjö? Hör ni inte talas om de kravaller som varit där? Hör ni inte talas om hur polishuset angrips med automatvapen? Eller intresserar det ej er pga att förövarna är kristna?

Mina kollegor ex i skåne som jobbar med gärningsmän från Rosengård får mycket stöd på dessa sidor. Så snälla om ni är så "sverigevänliga" som ni vill ge sken av skriv lite om vår situation.

När Syrianerna smäller upp en katedral för 50 miljoner säger ni inte ett smack, hade det varit en moske så hade ni skrivit spaltmeter!

Jag kommer att fortsätta fråga dessa frågor tills någon (hellst Jimmy, Björn, Mattias eller Rickard) ger mig svar.

Richard Jomshof kommenterar: Du får ursäkta, men jag förstår inte riktigt vad du menar. Vi har, vid ett stort antal tillfällen, tagit upp just de områden du nämner i din text (vi talar således inte alltid bara om Rosengård). Du kan t ex läsa igenom nr 82 av pappersupplaga av SD-Kuriren (pdf-version finns här på sidan), så kan du se att vi naturligtvis ser med stort allvar på vad som händer i t ex Södertälje.
Permalänk 091221 @ 13:47
Kommentar från: Siawest [Besökare]
När jag läste vad mollgan skrev påminnar mig om Mehemet kaplan muslim fundamentalisten ,miljöpartist riksdagen mannen som vill dra alla invandrare till skam, som invandrare skulle vara ett folket i Sverige , alla lika ! Det är bara en filosofi diarre som man skulle säga att alla invandrare är lika, på samma sett som jag skulle säga att alla svenskar är lika ! angående muslimer troende , tycker jag att vara bra att alla skulle söker asylopolitiskt i IRAN med sinna minareter !

Angående Mehemet kaplan det är många iranier och libaneser som gärna fråga honon vad han tycker om Iranska samhälle !

Tack landsman Bachir vi håller med dej !
Permalänk 091221 @ 15:36
Kommentar från: Agadi [Besökare]
" mollgan" vist det är mer vidrig att se rabiata svenskar som åkte till irans konferense om föritelsen och jag ( Vi) må riktiga ila att se nazisterna i sverige kalla irans president nationalist och tycker att hizzbolla är rörelsen för nationalismen.
Permalänk 091221 @ 15:53
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Tack för ditt svar Rikard, jag borde ha läst igenom all historik noggrannare. Skall ladda ner vad ni skrivit.

Då kommer vi till själva kärnan i mitt resonemang. Om segregation, hederskultur, sexualbrott, kravaller etc beror på islam som ni vekar hävda (eller har jag missförstått er?) varför ser det ut som det gör i Hovsjö och Ronna som bebos nästan uteslutande av kristna från Libanon, Turkiet, Irak och Iran?

Om det är en islamisk konspiration att ta över Sverige så har väl den syriansk kristna konspirationen lyckats betydligt bättre? Med tanke på att de sänder två assyriska satelit kanaler som kan ses världen över (bla irak där kristna uppmuntras flytta till "syrianernas huvudstad"), bygger monument över sitt folk, lärarna i skolorna där måste gå kurser i assyriska och syriansk kultur etc.

hur stämmer detta med era teorier om islamisering och dhimmi? Är i själva verket inte problemet kulturellt från vissa områden av världen?
Permalänk 091221 @ 16:15
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Jag har nu använt den faktiskt utmärkta sökfunktion ni har på sidan, mycket klumpigt av mig att missa den tidigare och endast leta på måfå genom att skumläsa. Mycket riktigt som du säger Rikard så har ni skrivit en hel del om problemen i Södertälje, speciellt om våldtäkter vilket stämmer väl med mina erfarenheter.

Men varför skriver ni inte om den kristna fundamentalism som syrianerna anger som motiv för deras förakt för svenska kvinnor (horor som aldrig går i kyrkan) och förakt gentemot svenska samhället?

Varför skriver ni ej om deras byggen av katedraler, kyrkor och andra kristna inrättningar som segregerar samhället?

Skulle ni överge era dhimmi teorier och istället tala om oacceptabla beteenden samt tydliga krav på alla oavsett religion så skulle jag kanske hoppa på tåget. Jag håller med er om att Sverige har svåra problem men era teorier är verklighets främmande och kontra produktiva.
Permalänk 091221 @ 16:48
Kommentar från: lars-åke månsson [Besökare] · http://lars-åke (partimedlem)
Rickard.. Ett gammalt svenskt ordspråk säger "ju mer man rör i en hundsk-it,ju mer luktar den"Som du väl själv redan märkt av de många kommentarerna ovan,har tyvärr hela din välmenta dokumentation om hur vår vardag ser ut delvis kantrat.Varför?,Jo mer-parten av dem som läser din blogg,har ingen aning om hur vårt partibeslut om "invandringen" ser ut.Du har naturligtvis väckt en debatt,men vi i SD har ju som du vet, inte på vår valagenda särskiljt "Islamist-erna "från andra invandrargrupper. Naturligtvis är jag som Kristen tacksam att du tar upp de för oss helt främmande kulturerna ,som "Massinvasionen" inne-bär.Vad "Mollgan" så riktigt skriver ovan,är det ju inte,den politik vi bedriver.Personligen är min uppfattning den, att vissa länders kriminella,ingen nämnd och ingen glömd,funnit sitt paradis på vår jord här i Sverige.I denna grupp finns även många från de forna Öst-staterna.Med det daltiga och intetsägande rättsväsen som "Vänstersocialisterna"infört i vårt land,blir det hur som helst svårt att vända skutan. En annan intressant fråga vore ,om man från Saudi-Arabiens sida ,torde tillmötesgå om vi ville bygga en kyrka i Mekka?Betr, "Bachirs"inlägg ovan känner jag igen.Några av de vänner jag själv umgås med har på ett lika fint sätt integrerats i vårt samhälle.Om detta beror på att Persernas kultur är äldre än vår och att man på det sättet har lärt sig att ta seden dit man kommer,överlåter jag till andra att bedöma.

Richard Jomshof kommenterar: Vad jag gör är att berätta om en dokumentär SVT visat. Jag kan inte påstå att jag har lust att redogöra för Sverigedemokraternas åsikter i samtliga frågor varje gång jag skriver ett inlägg, skulle bli ganska tidskrävande.
Permalänk 091221 @ 19:35
Kommentar från: Zeinab [Besökare] · http://www.finest.se/thetruth
" Islam är en antidemokratisk och hatfylld ideologi, grundad av en krigsherre och mördare kallad Muhammed."

Men lilla gubben har du läst detta i SD.s bibel? Du är seriöst en ignorant gubbe som inte vet något om vad Islam är. Säg mig vem mördade profeten mohamed som var so precious för dig? Jag blir inte arg när du skriver detta utan som en troende religiös muslim sitter jag bakom skärmen och skrattar. Har inga kommenatarer till dig utan kommer låta dig ha din fina åsikt som jag skrattar år.

En annan sak jag vill säga till dem kära medlemmarna i SD som ej kallas sig själva för rasister även om ni är det är HUR FAN VILL NI BEVARA SVERIGE SVENSKT? Ni har allt exporterat in till sverige mat, kläder, musik, prylar t om era fruar som ni köper från thailand. Hur ska ni då behålla sverige svenskt om ni inte ens kan köpa eller plantera er egna mat i Sverige?

Stolt muslim som inte skäms för jag är och som skrattar åt er i SD som ej är rasister :P Pussss

Richard Jomshof kommenterar: Muhammeds liv och leverne är väl dokumenterat. Det är bara att läsa på, så framgår det med tydlighet att Muhammed spred sina åsikter med svärdets makt. Muhammed var en härförare som själv dödade människor. Det finns också beskrivet att det avrättades fångar och idkades slavhandel. Muhammed deltog också i räder mot karavaner där man kort och gott stal det man ville ha, vilket också gör Muhammed till en rövare och tjuv.
Permalänk 091221 @ 20:37
Kommentar från: Sansaer [Besökare]
Assyrier, Syrianer, Kopter, Armeniska spillror etc. Dvs kristna minoriteter i muslimska länder har under 1400 års muslimskt förtryck självklart präglats av situationen. Åsiktbegränsning, högre skattesatser, religionsfriheten markant begränsad eftersom de kristna som konverterar (med eller mot sin vilja) har ingen återvändo. Muslimer som vill bli kristna har ju historiskt stenats till döds etc. Förbud mot konvertering med kännbara straff återfinns också i alla muslimska länder. Detta samhälle med den rasism som visas mot oss otrogna vill muslimerna även införa här. Sedan finns det sådana som tagit sitt förnuft till fånga och vaknat och sådana som är minst sagt naiva. Flera här på sidan tycks också vara just personer som vill införa sharialag även här. Problemet med SD är att de inte inser att enda sättet att långsiktigt undvika detta är genom EU.

Hur som helst så har de kristna minoriteterna under lång tid tvingats till isolering. De gör de tyvärr även här, å andra sidan så ser nog många av dem oss etniska svenskar som just det vi är, dvs naiva idioter. Gruppvåldtäkter återfinns både bland en del av dessa kristna invandrargrupper men det är definitivt vanligare bland muslimer. Det finns förstås också etniska svenskar som ibland är involverade i dito kriminalitet. Oavsett etnicitet så är det förstås ett beteende som skall ge fängelse och om det är möjligt utvisning. Att de kristna grupperna inte litar på andra än sig själva är kanske inte så konstigt med tanke på den våldsamma historia de har i bagaget. Det ursäktar förstås inte våldtäkter och som sagt de har inget här att göra om de har sådant beteende.

Den stora skillnaden mellan dessa grupper och muslimerna är dock att de inte under den tid de vistats här framfört speciella krav, tex på särlagstiftning, att vi skall ändra våra traditioner och våra symboler etc. De har således i huvudsak visat en respekt för vårt land och ursprungsbefolkning. Detta har inte muslimerna gjort på minsta sätt. De har enbart visat otacksamhet och förakt för oss. Men koranen är en skamlig bok och muhammed en skamlig person. Jämför gärna Jesus och muhammeds leverna. Den ene massmördare, skizofren och våldäktsman; den andre gjorde inte en flyga förnär och förlät till och med de som spikade upp honom på korset eller förådde honom. Med tanke på detta så är muslimernas beteende inte så konstigt men jag vill inte att mina barn eller jag själv skall drabbas av deras vansinnigheter så därför kan man bara hoppas att fler partier än SD vaknar och börjar tänka på oss etniska svenskar.

SD borde dock tänka i andra banor för att rädda landet. Öppna för EU men gärna under vissa premisser. Resolut nej skrämmer iväg de väljare som behövs för att rädda landet. Inför ekonomiska incitament för att uppföra sig som en svensk och inte som idag att det i princip lönar sig ekonomiskt att tillbe allah. Skrota barnbidrag och inför skatteavdrag så att nativiteten kan öka bland de som tillför något till landet istället för de som vill ha shariaregler. Ge arbetsgivaren rätt att kräva att neka anställning av personer med täckt klädsel och sätt markanta ekonomiska restriktioner på de som inte får jobb pga att de vägrar anpassa sig till det svenska etc. Inget rasistiskt således utan istället krav på vettigt beteende här i landet.
Permalänk 091222 @ 07:12
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Kära Sansaer vilken värld lever du i? Jag själv jobbar med att hålla sexualförbrytare bakom lås och bom. Jag kan säga att kristna syrianer ligger i absoluta toppen vad gäller sexualbrott. Använd gärna sdkurirens sökfunktion och skriv Södertälje så radar artiklar om sexualbrott upp sig. Jag tror inte det är muslimska gäng som åker från botkyrka eller rinkeby till södertälje för att leta offer.

De kristna syrianerna i södertälje kräver visst en massa speciella privilegier och att samhället skall anpassa sig efter deras kultur. Lärarna i vissa skolor går numera kurser i assyriska, syriansk kultur och historia. Deras politiker har röstat igenom att bygga monument över assyriska "martyrer" i stan. De säger att södertälje är alla syrianers huvudstad och de kräver allt större autonomi.

När polisen ingrep mot syrianers stenkastning mot en svensk "hora" utbröt kravaller, polishuset besköts med kalashnikov och hela samhället slöt upp bakom de "stackars ungdommar" som "provocerats av polisen".

Jag antar att du Sansaer inte besökt ronna eller hovsjö och att du aldrig jobbat med sexualförbrytare?
Permalänk 091222 @ 09:54
Kommentar från: Nimav [Besökare]
Irans president Amadnejai blev duktigaste, mest bestrodde och mest pålitlige fascisten för alla extremister i Europa och världen , han kunde ena Klux Klux Klan, NPD national demokraterna partiet såval Tyska och Svenska, kommunisterna och alla islamisterna extremister under KONFERENSE OM FÖRINTELSEN i IRAN. Maktövertagande för alla extremister som förneka och tycker att Förintelsen om Judarna har aldrig ägde rum i andra världens kriget, mot bakgrund av iranska konferense om förintelsen, blev alla extremister Nazister,kommunister och Islamister lika återhållsam och när man kritiserar irans president kommer vart ett av dem att betrakta ett angrepp på en annan som ett angrepp på samtliga.
´
" Bajonetter och Minareter kan användas till allt utom att sitta på"

Vi håller med dej Bachir
Tack sverigedemokraterna, ett enda partiet i Sverige som är inte fascistiskt .
Permalänk 091222 @ 10:22
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Nå Nimav nu får du väl ta och lugna dig lite. Amadnejai är visseligen en vidrig tyrann. Men Svenska nazister ex SMR, ND mfl är kanske inte bästa vänner med kommunister som AFA och andra. De har visat en viss tendens till osämja även efter den patetiska konferensen om förintelsen.

Jag tror inte heller att vaken nazister eller kommunister ser angrepp på den andra ens som något negativt. Om du tittat på svenska lite nyheter istället för bara parabolen så skulle du se sammandrabbningar mellan höger och vänster extremister var och varannan dag, även efter konferensen.
Permalänk 091222 @ 12:53
Kommentar från: Nimav [Besökare]
" Bajonetter och Minareter kan avändas till allt utom sitta på "

Vad jag menar är att precis som Bachir : Dra åt helvetta med dem !

God jul och gott nytt år till alla som är inte fascister !
Permalänk 091222 @ 13:44
Kommentar från: Roberto cubano [Besökare]
Nimav

" Bajoneter och minaratter kan användas till allt utom att sitta på" NEJ ,NEJ och tycker jag om man är komunisten, islamisten eller nationalnazister det är bra att han få sitta på .

Permalänk 091222 @ 14:04
Kommentar från: Assyrier [Besökare]
Hej !

Jag första vill be om förlåtelsen mitt svenska gramatik är inte så bra, jag är en assyrien mannen på 63 år äldre och jag och min familjen brukar att röstar på sverigedemokraterna, vi tycker att sverigedemokraterna försvar kristna värdering och invandrare kriminella och islamister extremister måste utvisas, det tycker vi också, det är mycket bra för sverige.
Här i södertälje kommunfulmaktige det finns ett litet rasistiskt partiet som heter national. Det partiet gillar inga invandrare och från börja tycker vi att det skulle vara sverigedemokraterna men sen förstår vi att De är inte sverigedemokraterna . Det partiet national brukar anklaga alla invandrare som skulle vara ett folket grupper och ofta anklagar assyrien som vi skulle gilla inte svenska kvinnor men en av deras medlem som heter TOR misshandlade sitt eget hustru i 2004, och blev dömdes till fängelsen. De själva gillar inte svenska kvinnor.

God jul och gott nytt år 2010 till invandrare och svenska som älska sverige.
Permalänk 091223 @ 10:21
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Då har jag några frågor till dig Assyrier angående kravallerna i södertälje. Vilken folkgrupp var det som kastade sten på den svenska flickan och varför? Vilken folkgrupp var det som rusade till för att hindra polisen från att gripa gärningsmännen?

Vilken folkgrupp var det som ställde till kravaller för att de inte fick förnedra svenska flickor fritt i sin egen huvudstad? Vilken folkgrupp var det som besköt polishuset med automatvapen?

Om Assyrier respekterar svenska kvinnor varför säger kvinnliga poliser att de inte klarar att jobba i Ronna och Hovsjö?

Svara gärna på dessa frågor, jag har fler. Jag uppskattar att du gör inlägg.
Permalänk 091223 @ 12:07
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Helt enkelt tror jag att det är så här, att se gruppvåldtäkter, gettoisering, hederskultur, självalt utanförskap och krav på självstyre som resultat av islam kanske ter sig logiskt för den som bor i skåne och har nära till rosengård.

Men för den som bor i södertälje så framstår det som barockt att man kommer till rätta med ovanstående nämnda problem genom att minska islams inflytande. Södertälje har enormt stora problem med alla dessa och mentaliteten verkar stödjas av kyrkan. Assyrier brukar generellt vara betydligt mer fientliga mot islam än SD. De första kravallerna mellan svenskar och syrianer uppstod 19 juni 1977, så problemet är inte nytt.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=409724

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/maffiametoder-pa-krogen_415659.svd

http://www.dn.se/sthlm/kriminella-trakasserar-kvinnliga-poliser-1.607441


Så jag vill gärna att Jimmy, Björn, Mattias och Rickard kommer hit och sätter sig in i vår verklighet. Ert prat om islam och islamisering saknar relevans, det vet vi som lever med kristna från mellan östern som vill fördriva svenskar från stan. Dax att ändra budskapet efter vekligheten och inte försöka försköna verkligheten för att passa budskapet.

Ps jag har vekligen ingenting emot assyrier eller någon annan folkgrupp. Alla som vill leva i harmoni gillar jag. Jag reagerar mot den rasism man utsätts för som icke syrian i södertälje ds

Richard Jomshof kommenterar: Men "Mollgan", nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi har väl aldrig påstått att alla problem är kopplade till islam eller landets muslimer? Vi har väl aldrig påstått att Rosengård skulle vara den enda problemfyllda förorten i Sverige. Du behöver inte heller bevisa något med externa länkar, det räcker gott att läsa alla notiser och artiklar vi har skrivit genom åren för att inse att vi har mycket bra koll på verkligheten. Med betoning på mycket.

Sverige brottas med en rad olika problem för tillfället. Islamiseringen är ett av dessa problem. Menar du "Mollgan" att jag inte ska få skriva om den pågående islamiseringen bara för att, till exempel, Södertälje lider av de problem du beskriver? Skärpning.
Permalänk 091223 @ 13:35
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Luthers tes 92:
" Bort sedan, med alla profeter som säger till Kristus folk,
" Fred, fred, " och det inte är fred.
Jer 6:14

http://www.luther.de/en/95thesen.html
Permalänk 091223 @ 19:24
Kommentar från: Assyrien [Besökare]
Hejsam !

Jag hoppas att alla svenska och alla goda invandrare har haft ett bra julafton , jag är en assyrien man på 63 år och jag har lärde mina barnen att respekterar sveriges lagar och ordningen . Jag levde en gång en islamisk nationen och min fars och bror blev mördades av islamister och jag har många goda vänner som är iranier, armenien, sirien och latiska amerikan som tycker inte att sharia lagar få ta över svenska samhälle, angående det litet rasistiskt partiet här i södertälje kommunfulmaktige som heter nationel , det partiet tycker att assyrien kyrka gör mycket illa i södertälje och det partiet nationell vill förbjuda assyrien kyrka men våra präster assyrien predika inte hat mot USA, Israel och säga inte till hoss assyrien att vi måste tar över svenska samhälle och det partiet NATIONAL har en gång inbjude till Sverige klux klan ledare . OH Jesus min Gud en frisk människör kan inte rösta på de. Därför att rösta jag , minna vänner och min familjen till SVERIGEDEMOKRATERNA det är ett rent partiet , inga rasister, inga invandrare kriminella och inga islamister Gott nytt år 2010 till alla som älska Sverige !
Permalänk 091227 @ 14:24
Kommentar från: Nimav [Besökare]
Till

Nationalsocialismen,Nationaldemokraterna och alla vänstersocialisterna.

" Om vänstersocialisterna och facister vill bevara ett gott förhållande till varandra bör aldrig mötas ansikte mot ansikte utan bara förhandla genon facistiska och klokla sändebud"

Vad jag skrev gäller inte alla men du som känner dej träffade vet ju vem du är , de andra kan bortse fån det.
Permalänk 091227 @ 14:35
Kommentar från: Molav H. [Besökare]
Södertälje tycker jag kan vara ett underbart kommun med alla problemmet , värför det ? om man kritiserar assyriska folket som politiker , kan väl sitta som politiker i kommun som företrädare men om man skulle kritiserar Rosengården och islam, man aldrig skulle kunna blir politiker där utan att få fatwa över sig.
Permalänk 091227 @ 14:49
Kommentar från: Assyrien [Besökare]
Jag be om förlåtelsen att svenska gramatik är inte bra, en gång tycker mona sahlin att Sveriges riksdagen skulle visas bilden på Jesus nacken med två pedofilen och när vi assyrier protesterade tycker hon att vi måste ampassa i demokrati, mycket bra men när sverigedemokraterna visade bilden på profet muhamed tycker ,mona sahlin att det var inte bra att demokrati hus riksdagen skulle visas

Permalänk 091227 @ 15:00
Kommentar från: Assyrien [Besökare]
Hejsam!

Jag be om förlåtelsen mitt gramatik är inte bra men jag har några fråga till svenska politiker , värför demokrati hus sverigesriksdagen visade bilden på JESUS nakna tillsammas med två pedofiler? och alla tidningar visade också men värför demokrati hus visade inte ett enda bilden på profet muhamed?värför tycker mona sahlin salin att demokrati bara det passar till kristna men inte till islamister? värför svenska regering stängs SVERIGEDEMOKRATERNA hemsida, när hizbolla gav ordet från Lebannon för att stängas ? Demokrati i Sverige bara det passar kristna och icke islamister, därför rösta jag på SVERIGEDEMOKRATERNA. Gott nytt år 2010 till alla som alska Sverige.
Permalänk 091227 @ 15:19
Kommentar från: Magnus X [Besökare]
Bra artikel av Richard. En sak man kan tillägga är den besvärande omständigheten att reportern Evin Rubar i slutet av dokumentären låter antyda att det finns ett måttligt islam som ett alternativ till den så kallade islamism som skildras i programmet. Detta är dessvärre en orimlighet eftersom islam kräver total underkastelse, Koranens ord är perfekt och massmördaren Muhammed är den som muslimer skall efterlikna. Vad finns det för värdefullt och uppbyggligt i att efterlikna en massmördare?
Permalänk 091227 @ 20:06
Kommentar från: Troende [Besökare]

ASSYRIER


Det är svårt att föreställa mig på just , ett sådant sätt att du som invandrare anklaga nationaldemokraterna som rasister på grund av deras analys av kristna assyriskt i samhällsutvecklingen i södertälje och du med ett försök att komma fran som fördel till sverigedemokraterna propaganda, helt i sinna egena "rätt" till fruktlösa trakasserier mot muslimer i sverige. Tycker du själv som gällande för att utvisa muslimer troenda med alla möjlighetter , kan man på groteska och dramatiska sätt få utvisa alla kristna fundamentalister som är assyrier? jag själv är muslim troende och kunde jag inte vara passivt mot dej och inte heller accepterar SDs spridningen av hats propaganda mot ISLAM som hela tiden ägna sig att såra alla troende muslimer i sverige.
För övrigt, ISLAM är Fred och bevarar ett gott förhållande mellan alla olika folket på den här jorden.
Permalänk 091228 @ 11:13
Kommentar från: Nimav [Besökare]
Rättvis 7000
" Bort sedan, med alla facister som säger till sveriges folket, Klux klux klan och irans president är nationalister" det är inte nationell

Permalänk 091228 @ 11:34
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Tack för ditt svar Richard. Jag håller med om att mina inlägg var avsiktligt provocerande, hoppas du inte tar illa upp. Men jag måste dock säga att er fixering vid islam håller på att överskugga allt annat, kan ni inte se det så är det kanske dax att sakta ner och ta en titt på er själva.

Sällan ger oss verkligheten några chanser till parallel studier, men här har vi ett.

Rosengård och Ronna, parallel exempel. Den ena befolkad av muslimer, den andra av kristna. det är skillnaden. Likheten består i etniskt ursprung och kulturella avarter. Om resulteten blir likvärdiga letar man alltid efter gemensamma nämnare.

Så oavsett om araber för med sig islam-isering eller kristendom-isering så blir slutresultatet desamma, i alla fall här med nuvarande system. Då Richard borde du väl se till likheten istället för att famla efter helt olika förklarings modeller för två klockrena parallel exempel.

Antingen får ni väl gå till lika hårda angrepp på kristndomen, eller så blir kanske den logiska förklaringen att det inte är religionen islam eller kristendomen som är problemet.

Jag vet att det är val snart och att ni satsat mycket krut vid dessa förklaringsmodeller. Men eftersom ni är vänner till Sverige och antagligen vill ha korrekta förklaringsmodeller för att kunna ta itu med nationens djupa problem så tycker jag att ni borde gå tillbaka till ritbordet. Eller vad tycker du?
Permalänk 091228 @ 22:43
Kommentar från: Molavi H. [Besökare]
Troende

" Islam är fred och bevara ett gott förhållande mellan alla olika folket på jorden"

".... med Gröna skogs och Guld till alla , särkilt om man leva i Sverige och suga på karamell"
Permalänk 091229 @ 11:31
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Så börjas det.
Stenad i Europa.
http://www.youtube.com/watch?v=BscIDSVDzqI
Permalänk 091229 @ 15:20
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Eller ännu tydligare uttryckt, om ni får Mahmoud Aldebe, södermosken och alla rosengårds islamister att bli kristna så ändrar det ingenting eftersom kristna araber agerar likadant (inte alla självklart det finns syrianer för vilka jag har mycket respekt, liksom bland alla folk).

Samma problem med sexualbrott, stenkastning på polis, organiserad brottslighet, heders kultur, segregation, tvångäktenskap etc.

Om Södertäljes problem var solklara för dig Richard så var de uppenbarligen inte det för många av de som kommenterat denna artikel, flera av de som kommenterade hävdade på fullt allvar att kristna visade större respekt för Sverige och var lättare att integrera. Folk med sådan uppfattning bor nog långt från södertälje.

Jag vet inte riktigt men jag har hört att Norrköping håller på att bli ett riktigt syrianfäste likaså, hoppas i så fall utvecklingen stoppas innan det spårar ur som här. Kanske har du Richard eller någon annan mer info om det?

Så Richard varför slösa er tid med detta meningslösa prat om "islamisering"? Detta är ideologiskt tankegods ni importerat utifrån från människor med en helt annan storpolitisk agenda en det värnande om Sverige som jag hoppas de flesta som kommenterar här har, varför springa deras ärenden?

Jag uppmanar er alla Sverige vänner att gå tillbaka till ritbordet.
Permalänk 091229 @ 22:35
Kommentar från: johan [Besökare]
ang ronna - rosengård debatten
har sagt det förut och säger det igen.
problemet är ju till stor det kulturellt, inte enbart kopplat till religionen, det ser man tex om man reser runt i världen.
samma religion kan se mycket olika ut i en annan världsdel.
tex mycket av hederskulturen som finns hos muslimer i mellanöstern finns även hos kristna på samma ställe.

fast islamiseringen, som ju försöker motarbeta allt en modern demokrati står för, bör stoppas omedelbart och ej tillåtas att få fotfäste i sverige.
och det är extra svårt med islam då religion och politik är så sammanvävt.
Permalänk 091230 @ 04:13
Kommentar från: Shahram [Besökare]
Mina svenska vänner,
Låt er aldrig luras av lögnen om att det skulle finnas en "moderat" veersion av Islam. Muslimerna kommer att utnyuttja religionfriheten i Sverige tills de blir starkare och starkare, skaffar mer och mer barn och till slut slaktar dem er allihoppa utan att tveka en sekund. Rena turen att SD som enda svenska politiska parti har väckt den sovande blåägda svensken från den farliga sömnen. Vi är många invandrare som också står vid er sida för att bevara svenska normer och värderingar, den största anledningen att vi sökte oss hit. Vill man hålla på med huckle och turban och måmggifte får man ta sig till Saudi Arabien eller något annat land som passar.
Hälsningar från en svensk-iranier
Permalänk 091230 @ 12:14
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Burka är en Ku Klux Klanklädsel.
Koranen:8:39 " Så bekämpa dem tills det inte finns
några Fithna(otro.(Icke-Muslimer)) och alla underordnar sig Allah´s religion endast. ( I hela världen.)

Ruskigt!
Permalänk 091230 @ 13:59
Kommentar från: Robin [Besökare]
Nimav
Bra skrivet- för att inte säga klockrent.
Permalänk 091230 @ 14:03
Kommentar från: Hasse [Besökare]
Zeinab:
Vad du inte verkar fatta är att Sverige är ett land med yttrandefrihet, där man får kritisera din älskade muhammed och islam ,passar inte det är det bara att åka härifrån!
Har hört rykten att muhammed dessutom var pedofil, stämmer det? Gifte han sig inte med en 9-åring eller nåt sånt?
Oj ,nu har jag väl kränkt islam , kommer jag bli mördad nu av anhängare till "fredens reigion"..?
Molavi;
Hitler tyckte nog också att det skulle vara fred ,när han väl hade erövrat och förslavat alla jordens folk..
Permalänk 091231 @ 08:20
Kommentar från: Assyrier [Besökare]
Jag skulle säga så här att jag kommer inte här för att bråka med någon och jag har srivit i sverigedemokraterna hemsida för visa min åsikte och tror jag på och rösta jag på de . jag är inte medlem och du säga till mig att du är muslim troende på vad ? på GUD eller på själv, vi kristna assyrier tror inte på varandra , vi respekterar JESUS och du säga till mig om goda sida av islam, var är detta? jag som kristen tycker inte andra kristen när han begår brott men muslimer troende brukar försvarar muslimer troende, när de begår fel. Du säga att sverigedemokraterna anklagar ofta islam, kan du inte visa vad de anklaga på islam som är fel? vad och var är deras fel , kan du inte poenterar ? säga sverigedemokraterna nånting om islam som inte stämmer? vad är detta? Går du till moske ? kan du be till GUD om min fars och min bror som blev mördades av islamister ? om du gör det, konverterar jag till islam! Islam är bara politiker inte relgionen !
Hejdå!
Permalänk 091231 @ 11:58
Kommentar från: Molavi H. [Besökare]
Hasse: LOVE YOU ?????????
Permalänk 091231 @ 12:08
Kommentar från: Molavi H. [Besökare]
magnus X: Du är underbart, love you !
Permalänk 091231 @ 12:25
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Men johan Syrianisering eller kristen arabisering (jag vet att syrianer inte riktigt vill kallas araber så märk inte ord kära assyrier som läser) är ytterst politiskt. En väl genomarbetad plan för att göra bla södertälje till en stad där svenskar inte bor, inte har politisk makt, där assyrier kan stifta sina egna lagar etc.

Genom att konkurrera ut, köpa ut samt inte minst hota och trakassera ut svenskarna skall staden fullt ut bli den assyriska huvudstaden dit alla världens assyrier kan flytta och etablera sig utan att besväras av svenskt inflytande.

Från alla delar av det assyriska samhället är folk engagerade i arbetet. Kyrkan är en ytterst aktiv del i denna kamp, förtroende valda syrianer likaså samt organiserade brottslingar och affärsmän (skillnaden mellan de fyra är flytande).

Om islamister har någon plan att ta över så har de lyckats betydligt sämre, har betydligt mindre enighet och betydligt sämre stategi än det assyriska projektet.

Södertälje är snart helt och hållet deras vad gäller befolkning, politiker och affärsverksamhet. Är Norrköping nästa? Finns någon motsvarighet till denna enorma framgång hos islamister? I så fall var? Sänder ex Mahmoud Aldebe eller någon muslimsk organisation några satelitkanaler från sverige?

Mahmoud Aldebes och co tafatta försök till politisk karriär och södermoskens och andra islamisters knappa resurser ser ganks tama ut i jämförelse. Saudi arabien verkar när allt kommer omkring inte så sugna på att sponsra, då hade de kunna köpa sig sådant inflytande som assyrierna har gjort.

Skall vi kalla detta kristendom-isering? Vad tycker Johan? Rickard? Jimmy?
Permalänk 100101 @ 01:04
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Helt enkelt Johan så är politik och religion sammanvävt även för assyrier och säkert många andra kristna grupper som kommer hit med en agenda. Assyrier har till skillnad från Mahmoud Aldebe och co varit framgångsrika och tagit många konkreta steg mot sitt mål dvs etnisk rensning av svenska städer (en i taget).

De vill ha ut svensk befolkning, svenska företag och svenskt politiskt inflytande. I deras Södertälje skall Kyrkan med patriarken i istanbul vara den högsta auktoriteten.

Från kyrkan styrs övertagandet. När en ny familj kommer till stan och vill öppna ex en kiosk går söndagens kollekt till dom. Tusenlapparna åker i korgen och familjen går därifrån med handpenningen. Finns en svensk konkurrent i närheten bistår kriminella med hot och trakasserier för att få bort dem, samtidigt får de erbjudanden om att bli utköpta av assyriska affärsmän. Så ser kristendom-isering ut.

Mahmoud Aldebe känns mer som en tomte som gör bort sig och sitter och fantiserar om politiskt inflytande. Det krävs mer än intention för att vara ett hot, det krävs organisation, resurser och en hel del intelligens. Mahmoud Aldebe saknar uppenbarligen alla de tre. Man kan reta sig på honom visst, eller så kan man skratta åt den sorgliga pajasen.

Vad jag kan se så är det tvärt om, det är i rinkeby och rosengård det saknas någon samordning mellan moskeledning, organiserad brottslighet, affärsmän och En snar majoritet av "islamistiska" kommunpolitiker.

Snarare präglas rinkeby (som jag har stor erfarenhet av i yrket, jag borde kanske tala mindre om rosengård då jag bara varit där en gång) av totalt kaos där alla kör sitt race.

Borde dock vara tämligen lätt att råda bot på med ordentliga polisinsatser, skärpt narkotika lagstiftning, indragna bidrag och ett och annat indraget uppehållstillstånd. Men att se någon samordning eller till ooh med någon global agenda där känns som någon dhimmi teoretikers kittlande fantasier vid köksbordet.

Självklart skall inte sådana som Mahmoud Aldebe ha något politiskt inflytande, men att stå med på någon partilista på valbar plats ger knappast några utsikter om att införa några lagar. Så SD sluta jaga hjärnspöken som tar upp all er tid och börja angipa verkliga problem.

Annars är ni knappast någon lösning på nationens problem, utan bara någon islamhatande sekt.
Permalänk 100101 @ 11:12
Kommentar från: Troende [Besökare]

Grattis sverigedemokraterna med lyckades Hats-propaganda som började vid rasismen i er förflutna att sätta "svenska" mot "invandrare" åsyftade främst att garanterar ett effektiv DUELL. Idag räkna SD med att garantera ett nytt effektiv duell som försökte att sätta "invandrare" mot "invandrare" med detta verkliga syfte att räkna med röstratt vid rasismen. Du Rickard är en av först och störst att etablera detta perspektivet i sverige, grattis för lyckades Hats-propaganda.

För övrigt " ISLAM är Fred och garantera harmoni i hela världen"
Permalänk 100101 @ 16:03
Kommentar från: Selma Ababou [Besökare]
molavi H. Vi muslimer troende suga inte på karamell och vi jobbar och studera och du då vad suga du på? Hasse Adolf Hitler det var kristen inte muslim! Magnus X massmördaren är också George Bush som massakrerar miljoner av muslimer! Nimav klux klux klan ledare det var också kungen Sha i iran en riktig facisten!
Permalänk 100101 @ 16:13
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Vilket kommer först att bli verklighet?
Europa muslimskt eller Iran få kärnvapen?
Permalänk 100103 @ 14:20
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Gud älskar kristna inte muslimer!
Permalänk 100103 @ 15:19
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
http://www.open-speech.com/?language=en
Grymma bilder.
De bara kommer.
Permalänk 100103 @ 18:53
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Goda muslimer i arbete. Kristna varnas för
grymma videobilder.
http://open-speech.com/?newsmodul=1&newsmodulpage=2
Någon Gud kan inte vara på deras sida. När till Sverige? Tidsfråga bara?
Permalänk 100103 @ 19:04
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Ok, jag har bidragit med några inlägg, men man ser vilken jättefråga det här är!
SD kallas ju ett enfrågeparti. Men vilken fråga!
Berör 100% av Sverige till 100%!
Måtte folk inse sitt eget bästa och rösta rätt och hjälpa till!
Sverige måste bli ett bra land att leva i!
Inte förvandlas till oigenkännlighet!
Hjälp till! Hela landet!Innan det är försent!
Det är faktiskt hela landets framtid det gäller
och som aldrig förr i historien!
Permalänk 100103 @ 21:46
Kommentar från: Göran Lundqvist [Besökare]
Många svenskar är blåögda i dubbel mening. Om någon för 30 år sedan hade påstått att två S politiker skulle mördas, skolor skulle brinna, att det skulle vara upplopp i invandratäta kvartrer och att invandringen skulle förändra Sverige till det det är i dag hade ingen trott på den personen. Den hade blivit kallad för rasist. Är det inte mer sannolikt att tro att det bara kommer att bli värre i Sverige än bättre? Islam är inte bra för Sverige. Jag förstår inte varför religionen (vår egen) fått mindre betydelse i Sverige de sista 40 åren samtidigt som islam får mer och mer utrymme varje dag???

Religion är en privat sak i sverige som inte tillåts sätta agendan. Varför får islam sådant utrymme???
Permalänk 100103 @ 23:25
Kommentar från: Carl Carlsson [Besökare]
Enligt islam är Sverige en krigsskådeplats (del av al-Harb) till dess svenskarna konverterat eller underkastat sig.
Eller vunnit...
Jag tror vi vinner istället.
Permalänk 100104 @ 09:18
Kommentar från: Göran Lundqvist [Besökare]
Svar till troende: Lilla vän, islam är inte fred. Sverige har inte varit i krig sedan 1809 och det beror inte på islam. Nu när islam breder ut sig i Sverige växer oroligheterna och en självvald offermentalitet bland muslimer gror. Politik handlar om att prioritera och ta ansvar. Grupp mot grupp har alltid ställts mot varandra. Det är det som politik går ut på. Det kan även kallas för att prioritera. I en demokrati accepterar man detta. I ett samhälle med starka band till islam är den viktigaste punkten att islam ska härska. Du har därför helt fel i allt du skriver. Vi svenskar driver inte bort någon invandrare. Istället vill vissa grupper av invandrare leva bland "sina egna" och skapar därför kaos för att "rensa" området där det finns svenskar och andra icke önskvärda grupper. Då uppfylls målet om en "egen" stad. I länder som motarbeta detta råder stora oroligheter och motsättningar. Vi kan se detta även i Sverige men ansvariga politiker skyller på utanförskap. Just som grupperna vill. Det beror på att vi svenskar är naiva. Men som aktiv SD vet jag vad som håller på att hända och arbetar för ett Sverige som jag kan överlämna med stolthet till nästa generation. Dagens Sverige skäms jag för...
Permalänk 100104 @ 11:01
Kommentar från: Nimav [Besökare]
Till Troende

" Vi skall marschera vidare tills allt faller i skärvor, ty i dag tillhör oss tyskland, imorgon hela världen" sjöng nazisterna för adolf Hitlers harmoni i Nazi-tyskland på 30-talet.

Känner du muslim troende igen det ?!?
Permalänk 100104 @ 11:54
Kommentar från: Toksvensken [Besökare]
I Sverige ska vi stoppa all form av islam, lyssna på:
http://www.youtube.com/watch?v=kvBtRsbBDo8&NR=1
islamistiska mördare har vi sett nog av, de slår till och med ihjäl sina egna barn! Ska vi ha detta avskräde i Sverige? De politiker som förespråkar islam/islamister skall självklart gripas och sändas till islams hemländer, de är inget annat än Qvislingar, dvs landsförrädare!
Permalänk 100107 @ 00:57
Kommentar från: Toksvensken [Besökare]
Läste "troendes" kommentar, jag betalar flyg tillbaka till stenåldern till denne islamist, sådana ska vi aldrig acceptera i Sverige - säger jag, men vi har en jävla massa sketna politiker som vill vänslas med islam tills de blir skjutna med ett magasin från en Kalashnikov!! Skit på er dumma skitsvenskar, vaknar ni aldrig????
Permalänk 100107 @ 01:49
Kommentar från: Bulldog [Besökare]
Glöm inte att det första hedersmordet i Sverige utfördes i en kristen libanesisk familj.

När jag var i Kairo nyligen så dröjde det flera dagar innan jag funderade över varför jag hört kyrkklockorna ringa. Jag vill inte heller ha böneutrop här i Sverige men att kyrkklockor tillåts i muslimska Egypten tål att funderas över.

Om man följer koranen slaviskt så är Islam i grunden en av dom minst "imperialistiska" religionerna.

Lite dialog skadar nog inte. Det behöver inte betyda att man är flat.
Permalänk 100109 @ 00:09
Kommentar från: OI [Besökare]
Bulldog-

"om man följer koranen slaviskt så är islam i grunden en av dom minst "imperialistiska"religionerna.

Länka tack!
Permalänk 100111 @ 12:41
Kommentar från: Selma Ababou [Besökare]
imperialismen är från kristedon och judedon inte från Islam, alla imperialister och kungar i den här världen är inte islamister!

OI nu fick du ditt länka.
Permalänk 100111 @ 13:59
Kommentar från: Andrikke [Besökare]

-Umma (arabiska: أمة ) är de troendes islamiska församling, som Muhammed började bygga upp i Medina år 622. Ordet används idag också av muslimer för att uttrycka en världsvida muslimsk religiös gemenskap.
-Umma är heller inte bara en själslig samhörighet som är grundad på en förenad tro och ett gemensamt livsmönster utan den uppfattas också i många fall som en politisk gemenskap.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Umma

Koranen 3:106
-"Ni är det bästa folk som frambragts bland människorna, eftersom ni påbjuder det tillbörliga och förbjuder det otillbörliga och tror på Gud. Och om de, som fått skriften(Bibeln), trodde, så vore det bättre för dem; ibland dem finns rättrogna, men de flesta av dem är de ogudaktiga."

FIOE federation of Islamic Organizations in Europe.
Möte i Stockholm 27 dec. 2009.
http://www.euro-muslim.com/En_news_Details.aspx?News_ID=560

•Stressing the importance of developing the future generation and enabling them to carry the banner of Islam and present it in the best possible way, and teach them to live by Islamic principles and ethics and adhere to its teachings, as well as gaining modern knowledge and expertise while being aware of Shari’ah sciences

•The conference thanks all the scholars and du’ah
(muslimsk missionär) who attended for their valuable participation and wise directives
•The conference thanks the brothers and sisters who attended from all cities and countries, and also thanked all those who participated in its success
•The conference thanks all official Swedish entities that facilitated the participation and attendance of the honored guests
•Applauding the initiative of the Islamic Union in Sweden and the Swedish Islamic Committee in signing the Charter of Muslims in Europe, on the basis that it constitutes an important reference that regulates Islamic presence in the west, which was endorsed by the Federation of Islamic Organizations in Europe, and signed by hundreds of Islamic organizations and associations in various European countries
•Inviting Muslims to participate in political life and to support candidates and parties who vow to attain the most rights for Muslims and protect their interests
•Inviting Muslims in Sweden to unite and work towards serving the Islamic presence and the Muslim minority in Sweden
Permalänk 100112 @ 10:41
Kommentar från: Andrikke [Besökare]

Liksom FIOE kan ses som ett islamskt EU
har Islam också en egen FN-deklaration.
Den grundas på sharialag alltså islamsk lag.
Det finns alltså minst två deklarationer om de mänskliga rättigheterna.
Ummah är det muslimska världssamfundet.
Al-Umam Al-Muttahida betyder Förenta Nationerna på arabiska.

Universal Islamic Declaration of Human Rights
21 Dhul Qaidah 1401 19 September 1981
http://www.alhewar.com/ISLAMDECL.html
Explanatory Notes
1 In the above formulation of Human Rights, unless the context provides otherwise:
a) the term 'person' refers to both the male and female sexes.
b) the term 'Law' denotes the Shari'ah, i.e. the totality of ordinances derived from the Qur'an and the Sunnah and any other laws that are deduced from these two sources by methods considered valid in Islamic jurisprudence.
2 Each one of the Human Rights enunciated in this declaration carries a corresponding duty.
3 In the exercise and enjoyment of the rights referred to above every person shall be subject only to such limitations as are enjoined by the Law for the purpose of securing the due recognition of, and respect for, the rights and the freedom of others and of meeting the just requirements of morality, public order and the general welfare of the Community (Ummah).
The Arabic text of this Declaration is the original.





Permalänk 100112 @ 11:05
Kommentar från: Göran Lundqvist [Besökare]
Finns det inget förnuft kvar i gamla Svedala? Den samhällsordning, det lugn och den ro vi har haft i detta land beror på att det inte funnits några motsättningar eller krav på särbehandling. Religionen har varit en privatsak som inte har fått sätta agendan i människors liv eller i det övriga samhället. De invandrare som har haft en annan religion har accepterat det "fria" levnadsvalet vi svenskar har gjort. Vi har så att säga inte störts av varandra. Vi har umgåtts trots att vi haft olika tro. Det är uppenbart att Sverige är paradiset (slappt, rent, välorganiserat, islamkramande, generöst med bidrag och öppet straffar alla kritiker till invandringspolitiken) det inte vår demokrati eller oss svenskar som personer eller för vårt öppna samhälle som eftersöks. Vi som lever i verkligheten märker att vi inte accepteras av många invandrare, som dessutom visar sitt ogillande mot andra grupper av invandrare. Jag undrar hur Mona Muslims "verklighet" ser ut? Jag hoppas att jag drömmer och vaknar kallsvettig en morgon och allt som har hänt de sista 20-30 åren bara var...just det en MARDRÖM.
Permalänk 100112 @ 14:29
Kommentar från: Yanks [Besökare]
Rasismen är Sionismen kännetecknat i stora delar av Israels samhällsstruktur med goda förhållanden till Apartheid.

Be till alla sveriges vänner att ta avstånd från detta!

Richard Jomshof kommenterar: Detta har kanske inte riktigt med texten att göra.
Permalänk 100113 @ 12:44
Kommentar från: OI [Besökare]
Bulldog=

Var är länka????
Permalänk 100114 @ 06:56
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
" Kul" sagt. Läste i en kommentar:
- " Sakta men säkert sjunker Sverige nedför skalan av ociviliserade länder. Allt under folkets jubel."

Vi ska klara av det!
Permalänk 100118 @ 17:59
Kommentar från: Brunhart Jones [Besökare]
Hej Rickard ! LÄS OCH RADERAR ! Se över signaturen "Mollgan" och "Andrikke" det är Mark Abrahansson nationaldemokrat som vill saboterar Sd-kuriren hemsida , akta med honon! Hälsningar Brunhart Jones medlem
Permalänk 100120 @ 13:22
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Islam finns i Amerika.
Presidenten för muslimerna i Nord-Amerika heter
Ingrid Mattson! Svenskklingande så det förslår.
President för ISNA, Islamic Society in North-America, Ingrid Mattson.
http://www.startribune.com/yourvoices/81927107.html
http://www.examiner.com/x-26018-SE-Michigan-Islamic-Examiner~y2010m1d16-Muslims-reach-out-to-Haiti-locally-and-nationally

Hon uppmanar alla muslimer i Amerika, att stödja offren på Haiti där 50% får utbildning och många har endast 2.5 års skolgång:
-"The Council of Islamic organizations of Michigan has asked people to support the Haitians through the Islamic Society of North America. “I call on all members of the Muslim Community to provide whatever help they can in the form of volunteers and donations as well as to pray for the victims of this horrible disaster,” said Dr. Ingrid Mattson, President of ISNA. Donations may be made to “Haiti Earthquake Relief Fund” and sent to ISNA headquarters (P. O. Box 808, Plainfield, Indiana 46168) or donate online. "
Permalänk 100120 @ 13:38
Kommentar från: Socrates [Besökare]
Drömmen om det goda samhället hade alltså smulats sönder sedan sverigedemokraterna försökte bryta sig ut ur sveriges nationen suveränitet med råd att vända ryggen till det sveriges folket. I denna situation med ett vulgärt uppdrag som främja en politik för israels sionismen och gynnar ett möjlighet tillvaro för israels rasproblemet vid synlig mur och med förödmjukelser av PALESTINIER om rasåtskillnaden
Permalänk 100121 @ 10:53
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Till Brunhart Jones. Jag har ingen aning om vemdenna Andrikke är. Men jag heter varken Mark Abrahansson eller är ND sympatisör. Vart får du allt ifrån.

Visst är jag kritisk till mycket av SD`s agenda liksom till mycket av ND`s. Men även vi som inte håller med SD i allt har väl rätt att uttala oss?

ND är ett rasistiskt parti och jag delar inte deras grundsyn. Tyvärr har de varit de enda som talat lite klarspråk i vissa frågor rörande Södertälje, tragiskt nog. Men jag skulle inte rekomendera någon att rösta på dem, de hör inte hemma i ett civilicerat samhälle.

Jag hoppas att SD en dag blir ett parti för dem som vill lösa nationens problem, just nu är partiet någon sorts dhimmi sekt. Men det finns en del frön till positiv utveckling inom SD.
Permalänk 100123 @ 13:03
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Dessutom skulle jag vilja veta vad som jag skrivit som du Brunhart Jones räknar som att jag "saboterar Sd-kuriren hemsida"? Jag har debatterat, inte skickat några data virus eller spam. Var god förlara, det är en ganska oförskämd anklagelse!
Permalänk 100123 @ 15:40
Kommentar från: Clara Gort Rudin [Besökare]
"Mollgan" " Till synes av dolda har du byggt upp som bröt samman" från kristna i södertälje
Permalänk 100124 @ 13:36
Kommentar från: Mollgan [Besökare]
Svar till Clara Gort Rudin, jag förstod inget av ditt inlägg??????
Permalänk 100124 @ 20:25
Kommentar från: Clara Gort Rudin [Besökare]
" Ravaillac var skicligare medan han ALDRIG visat sig" * ordet utan ansikte är bara stoff åt fantasin! PS. Ravaiallac som mördade Henrik IV
Permalänk 100125 @ 11:30
Kommentar från: Socrates [Besökare]
Jag tror att vi alla upplever något paradoxalt i SD: 1- Sd-kuriren " Jan Guillou avslöjad som KGB agent redan 1978" 2- Sd-kuriren"Skildring av veckan med Guillou" Jimmie Åkesson- SD partiledare. " jag gillar Guillou..." I Sds skilda utgånspunkter kan man konstaterar att Sveriges nationalism få allierar sig med landsförrädisk karaktärr och dessutom USA och ISRAELS makternas varit även i direkt stött i SDs nationella frågor!
Permalänk 100126 @ 11:42
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Vill passa på att akta för Brunhart Jones.
Permalänk 100131 @ 14:32
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
Med 11.000 moskeer i Europa inkl. c:a 10-12 i Sverige och det byggs ännu fler för 3.4 miljarder kronor per år med pengar från Saudiarabien
och Obama och f.d. presidenten Clinton
påstår att det finns s.k. islamofobi i Europa är framtiden mörk.
Ett ljus i mörkret är dock, att Kadaffi i Libyen inte fick
fortsätta som ledare för Afrikanska Unionen, de afrikanska staternas samarbetsorgan.
http://article.wn.com/view/2010/01/31/Gaddafi_fails_in_bid_to_remain_African_Union_chair/

Iranregimens hängning av oppositionella ungdomar har väckt avsky världen över.
Dömda för att vara s.k. "Moharab" eller s.k." Guds fiende."
http://www.youtube.com/watch?v=nl-siCu_qkI&feature=player_embedded
Märkligt nog inget som man kan läsa i svenska tidningar om.



Permalänk 100201 @ 10:15
Kommentar från: Egil Skallagrimsson [Besökare]
Eftersom Koranen är grunden, inte endast för religiösa livet utan även för den sociala och rättsliga sidan, gäller för man och kvinna vad som sägs i Koranens 4:e sura, vers 38, (K V Zettersténs översättning):
"Männen vare kvinnornas föreståndare på grund av det företräde, Gud har givit somliga före andra, och de utgifter av sina ägodelar, som de hava; därför skola ock de rättskaffens kvinnorna vara undergivna och aktsamma om vad som är fördolt, därför att Gud aktar dem. Och vad den beträffar, av vilka I frukten uppstudsighet, så varnen dem, skiljen dem från bädden och agen dem, men om de då lyda eder, såsöken cke sakmed dem! Gud är förvisso hög och stor."

Hur skall en sådan tro någonsin kunna få finnas i ett sekulariserat samhälle?
Permalänk 100217 @ 15:52

Kommentera:

Kommentarer ska godkännas innan de publiceras och vi hoppas att Du har överseende med att det kan ta lite tid innan Din kommentar läggs ut. En kommentar ska beröra det aktuella blogginlägget. Stötande eller på annat sätt olämpliga kommentarer publiceras inte.

Din e-post-adress kommer inte att visas på denna webbplats.
Din URL kommer att visas.
Tillåtna XHTML-taggar: <p, ul, ol, li, dl, dt, dd, address, blockquote, ins, del, a, span, bdo, br, em, strong, dfn, code, samp, kdb, var, cite, abbr, acronym, q, sub, sup, tt, i, b, big, small>
URL:ar, e-post, AIM och ICQ-nummer kommer att konverteras automatiskt.

Ange säkerhetskoden som visas nedan:

authimage

Inställningar:
 
(Radbrytningar blir <br>)
(Sätt cookie för namn, email & URL)

Jomshofs blogg

Richard Jomshof är ansvarig utgivare för SD-Kuriren. Han sitter i Sverigedemokraternas partistyrelse och verkställande utskott, samt representerar partiet i Karlskronas kommunfullmäktige och landstingsfullmäktige.
E-post

Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Arkiv

Månader:

Juli 2010 (3)
Maj 2010 (3)
April 2010 (1)
Mars 2010 (2)
Februari 2010 (3)
December 2009 (3)
November 2009 (2)
Oktober 2009 (2)
September 2009 (3)
Augusti 2009 (1)
Juli 2009 (1)
Juni 2009 (3)

» Samtliga...

Prenumerera

RSS 0.92:
Inlägg, Kommentarer
RSS 1.0:
Inlägg, Kommentarer
RSS 2.0:
Inlägg, Kommentarer
Atom:
Inlägg, Kommentarer

Administrera

Logga in...