Senaste inlagt

Ledarbloggar


Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gratis prenumeration
Anmäl dig till en gratis prenumeration på nyhetsbrevet.

Om cookies
SD-Kuriren använder cookies.

Prenumerera på RSS-flöde från Inrikes Inrikes | 091228, 18:00
”Flyktingbarn” ljög om hur de tog sig till Sverige

Historien om att de fem flyktingpojkarna dumpades i en container utanför Sävsjö på julafton stämmer inte. Under dagen har pojkarna berättat en annan version, uppger SR.

Fem ungdomar hävdade att de kommer från Afghanistan, via Iran och Turkiet för att slutligen hamna i Sverige och att de på julaftonen från ett X 2000 kastades av mitt ute i skogen utanför Sävsjö. Men enligt SJ kastades inte ungdomarna av i skogen, utan släpptes efter att ungdomarna vägrat betala resan av vid nästa station. Ungdomarna förs nu till Göteborg där de placeras på ett upptagningshem för ensamkommande flyktingbarn.

Kommentarer:

Kommentar från: Daniel [Besökare]
Det är intressant att notera hur dagstidningarna trumpetade ut hur "flyktingbarnen" (14-18 år) hade dumpats i skogen. För att sedan när det visade sig att "barnen" ljög" knappt kännas vid de nya omständigheterna.
Permalänk 091228 @ 18:45
Kommentar från: Stefan K [Besökare]
Ja, då avslöjades bluffen och många är väl inte direkt förvånade.
Nu har politiker och myndighetspersoner från norr till söder ett ansvar och en skyldighet mot svenska folket att syna dessa flyktingbarn i sömmarna. Troligen finns det fler bland de som kommit och väntas komma hit, som ljuger sig rätt igenom hela processen. Ett troligt scenario är att många ungdomar ser dessa resor till Europa som ett spännande äventyr och när man vet att det i Sverige väntas ett liv med egen bostad, fri mat, kläder, datorer och annat, så förvånas man inte att vi i det generösa och naiva Sverige tar emot fler flyktingbarn per capita än något annat europeiskt land.

Våra skattepengar ska inte gå till bluffmakare som räknar med ett socialt liv i välfärd, inte så länge vi själva har invånare som lever i misär och som inte ens får hälften av det som dessa "barn" får.

Undrar hur skribenterna som skrivit snyftartiklar i våra dagstidningar känner sig nu. Grundlurade eller...? För att inte tala om prästen och församlingsborna som höll med både husrum, mat och nya kläder.

Svenska politiker är tillsatta för att i första hand se till Sverige och svenskarnas bästa. Glöm inte det!
Permalänk 091228 @ 18:58
Kommentar från: Erik [Besökare]
Ja, vad ska man säga. Känns som att man har yttrat orden "Det är för jävligt" eller "Jag blir så förbannad" så många gånger att man t.o.m är trött på det med. I helgen var jag inne i Stockholm City och hörde plötsligt från vältrafikerade Kungsgatan ett klart och tydligt böneutrop komma från nära håll och tänkte att inte har de väl byggt ett minaret här med, men det är väl förvisso bara en tidsfråga. Nä det visade sig vara ett ashmura-firande folktåg innehållandes enbart svartklädda muslimer varav kvinnorna döljde det mesta. Inom mig spreds det en slags panik, jag ville liksom bara skrika ut hur mycket jag avskyr hur mitt land har blivit och att det aldrig kommer vara som det en gång varit. Jag känner även djup sorg över att jag aldrig fått uppleva ett genuint Sverige då jag föddes på sena 80-talet.

Jag ställer mig själv så många frågor dagligen, främst hur kunde det bli såhär? Vems fel kan det tänkas vara?

Och varför. Varför kan inte Sverige ha en lika logisk invandringspolitik som dess grannländer har? Varför vägrar så många svenskar inse att invandringspolitiken är ett jätteproblem?

Slutligen, går Sverige överhuvudtaget att rädda oavsett om man röstar på Sd eller ej? Min röst på er är given.
Permalänk 091228 @ 19:51
Kommentar från: Onkel Fester [Besökare]
När jag såg bilderna på dessa "stackars barn" reagerade jag omedelbart. 3-4 av dem var klart inte från Afganistan utan hade ett sydostasiatiskt utseende
Permalänk 091228 @ 19:54
Kommentar från: Deere [Besökare]
Så länge vi inte skickar tillbaka dessa lycksökare,
desstu fler försöker att åka med de s.k."människosmugglare"
var enda en skall skickas tillbaka så det bara visslar om det, alla över en kamm!
Permalänk 091228 @ 20:13
Kommentar från: Jim [Besökare]
Ni måste ändå läsa aftonblandets skrivelse om detta. Dom är verkligen bäst på att stöjda lögner o påhittade snyft historier. Dom har även vart flitiga med illutrationer på en container hehehe

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6349568.ab

Permalänk 091228 @ 21:16
Kommentar från: Hans Nilsson Medlem [Besökare]
När jag såg dessa så kallade flyktingbarn på tv
nyheterna igår och hörde företrädaren för församlingen vilka strapatser dessa varit utsatta för
blev jag väldigt förvånad över hur snabbt de hade
aklimatiserat sig sittande småleende knappande
på mobiltelefonen med silverkedjor om halsen och
senare spelande kort. När Fan skall SVERIGES
folk vakna ur dess törnrosasömn och se verkligheten som den är, det är skrattretande att se
folk som kommer från vilket land som helst och drar
en lögn och alla sväljer detta med hull och hår utan
att reagera jag säger bara FY FAN.
Permalänk 091228 @ 21:24
Kommentar från: Martin [Besökare]
Vilka ynkryggar till journalister som inte kritiserar sådana här snyfthistorier. Trodde direkt att det var påhitt när jag såg dom. 14-18? Snarare 24-28 år.
Permalänk 091228 @ 22:16
Kommentar från: Heikki [Besökare]
håller med Stefan K, kan inte sagt det bättre själv.

Nu ska vi sia lite vad som hända skall med dessa flyktingbarn. De sätts i upptagningshemmet, och i det hemmet kommer de få hjälp med att söka om asyl och uppehållstillstånd, i och med att de är "barn" så kommer det bli svårare att få hem dem med tanke på omständigheterna nere i deras hemland.
Ifall de nu mot förmodan skulle bli utvisade så skulle aftonbladet eller någon annan socialistisk tidning gå i bräschen för att samla namnunderskrifter, media uppmärksammar fallet så att migrationsverket ska vackla i sitt beslut, de kanske vinner lite tid och får stanna några månader till, när nästa utvisningsbeslut ska ske så händer samma visa igen.
Inte för jag tror att något sånt skall hända dessa ljugande flyktingbarn.. Jag slår vad om att de är svenska medborgare inom ett halvår ? någon som sätter emot ?

Sen så är det ju Svenska präster som har sett till så de har haft mat,värme och logi. Intressant att se hur de hjälper de nyanlända med denna service då vi har hemlösa i Sverige som kräver samma hjälp.
Jag känner faktiskt till en kyrklig verksamhet som illigalt gömde afrikanska flyktingbarn vilket verksamheten också blev tipsade om till rättsväsende och migrationsverket. Mig veterligen hände det ingenting med de gömda, och kyrkan är starkare än någonsin...
Permalänk 091228 @ 23:09
Kommentar från: Stellan Johansson [Besökare] · http://www.sandstorm.se
Det är bra att detta kommer fram i media och det är bara att hoppas att någon politiker tar hand om problemet. De ensamma flyktingbarnen ville bara åka till Stockholm men de blev stoppade av rasistiska SJ som dumpade dem i en håla på vägen dit. Det borde inte vara svårt att införa nya regler på Sveriges tåg och bussar så att ensamma flyktingbarn, papperslösa och illegala flyktingar skulle kunna åka gratis. Det är sorgligt att höra att ensamma flyktingbarn blir stoppade bara för att de inte har råd att lösa en tågbiljet.

Enligt prästen i församlingen ljög inte barnen utan det var bara ett missförstånd vid utfrågningen. De hade inte haft någon tolk utan litat på googles översättningsprogram.
Permalänk 091229 @ 01:37
Kommentar från: medlem [Besökare]
Som framgår från massmedia är människosmuggling en miljardomsättning.Enligt säkerhetspolisen är inte
ligorna som ligger bakom detta någon prioritet.Detta
tyder på att högt uppsatta politiker inom vår regering
ser mellan fingrarna och ställer sig bakom denna olagliga verksamhet.Utan tvekan är vi d.v.s svenskar otroligt blåögda.Om vi gör avkall på lagar
och förordningar inom landet och ger fritt fram för lagbrott som har med smuggling av människor att göra av humanitära själ så kommer vi snart att vara
invaderade av flyktingar, och smugglarna blir vårt lands nya miljardärer.
Permalänk 091229 @ 02:11
Kommentar från: UncleBob [Besökare]
Hela medias okritiska snyftmaskineri gick igång påhögvarv. Nu skulle det präntas in i folket vilka stackas offer för krig och elände som kommit hit.

Själv ansåg jag att historien var helt osannolik:

18 dagar i ett "lönnfack i en container" utan vatten och utan mat? Det måste kännas pinsamt att vara så aningslös att tro på sådana uppenbara lögner.

Men det tydligaste sättet att manipulera opinionen
står Aftonbladet för. Genom att sätta rubriker som
"De ovälkomna flyktingbarnen" passaeras alla lågvattenmärken inom seriös journalistik.


För det första: De är inte "flyktingar" och definitivt inte "barn"

Aftonhoran beslutar tack och lov inte vilka som har flyktingskäl. Sädana lögner som tidningen välvilligt förmedlat visar sig varje gång vara bluff.
Permalänk 091229 @ 02:33
Kommentar från: Jey Andersson [Besökare]
Borde det inte finnas en lista på skattsedeln vad man vill vara med att betala för?
Kanske mina pengar kunde användas till något bättre.
Orkar snart inte läsa nyheter längre, är ständigt på dåligt humör.
Permalänk 091229 @ 09:08
Kommentar från: rimfaxe [Besökare]
Rubrik i dagens Norra Skåne SJ kastade av barnen!
Permalänk 091229 @ 09:37
Kommentar från: Pekka [Besökare]
Förstår inte varför SJ släppte av dom, skulle transporterat vidare till Kiruna och däifrån till Murmansk för vidaretransport till Afganistan.
Permalänk 091229 @ 11:14
Kommentar från: Snoken [Besökare]
Som kristen tyckte jag det var märkligt när de spelade kort under korset (TV-inslag).

Är det mer de spelar om under bordet?
Permalänk 091229 @ 12:14
Kommentar från: Stefan K [Besökare]
Aftonbladet måste väl ändå förlorat all den trovärdighet de haft kvar efter denna genomarbetade och trovärdiga snyfthistoria.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01103/l_da_1103197w.jpg
Hur kan man som seriös journalist publicera något som så uppenbart är en ren lögn och försöka dra på svenska folket en historia som har till uppgift att få oss att vekna över dessa "barns" öde?
Journalisten i fråga och tidningens chefredaktör måste haft en sömnlös natt. Kan vi någonsin mer lita på AB:s artiklar och journalistik?
Permalänk 091229 @ 14:05
Kommentar från: reeza [Besökare]
I den större delen av Aghanistan råder fred. Skicka omedelbart tillbaka männen så dom kan hjälpa till att bygga upp sitt eget land, i stället för att paratisera på vad våra förfäder bygt upp i sitt anletes svett och blod.
Permalänk 091229 @ 14:13
Kommentar från: celtic [Besökare]
Måste bara berätta detta. Har skrivit en liten insändare till lokaltidningen om sk ”ensamkommande flyktingbarn”. Detta var några dagar innan ”fynd” i smålandsskogen. Jag har påpekat att fenomenet är precis som ”apatiska barn” ngn slags ”bedrägeri” som svenskar går på och att jag bott på flyktingförläggning själv och träffat dessa ”barn” som är inga barn osv. Svar fr tidningen: Hej! det du skriver om ensamma flyktingbarn är intressant. Huruvida du har rätt i dina misstankar kan jag dock inte bedöma. Känner du till någon statistik eller någon undersökning i ämnet, eller är det enbart dina egna erfarenheter och slutsatser? Hälsningar insändarredaktör Samma dag hittas ”barnen” i skogen, så jag svarar tidningen med följande: Hej! Det är enbart mina egna erfarenheter (4 år på olika flyktingförläggningar) och slutsatser. "Någon statistik eller någon undersökning i ämnet" finns dock inte, eftersom som du vet, vissa ämnen är "tabu" i Sverige och det är inte många som törs gräva i detta, för att inte bli anklagade för det ena eller det andra. Ta som exempel, senaste nyheten om dumpade barn i Småland. Jag har sett människor som färdades i container tidigare. De såg ut som levande lik - magra och bleka och det tog månader för dem för att återhämta sig. Dessa ser rätt OK ut redan efter flera dagar. Är de fr Afghanistan verkligen? I Afghanistan finns det stora folkgrupper av tadzjiker, uzbeker och turkmener som inte pratar pashto och många som kommer fr fd Sovjetrepubliker Turkmenistan, Uzbekistan, Tadzjikistan säger att de kommer fr Afghanistan istället. En barnfamilj fr ngn av dessa republiker som fått avslag på sin asylansökan i Tyskland eller Holland kan enkelt skicka sina barn till Sverige (utan containrar inblandade) utan några ID-handlingar, eftersom här finns stora chanser att få PUT. Men detta är en spekulation fr min sida, Migrationsverket får utreda sanningen. Jag kommer inte att klaga om ni inte publicerar min insändare, det är helt OK för min del, men problemet är att antalet "barn" som kommer hit blir fler och fler, inget annat land i Europa verkar vara utsatt för liknande och svenska politiker och myndigheter struntar i att, som du säger, försöka ta fram ngn sann och inte ”påhittad/förbeställd” statistik eller undersökning i ämnet för att kartlägga ”fenomenet”. Så är det bara. Och vips! Bara några timmar senare kommer fram att ”barnen” åkt tåg! Hur dumma bör känna sig nu journalister, undrar man? Dock nej ist för att skriva om lögnaktiga ”barn” skriver de om elak SJ, som tvingade ”barnen” fr tåget! Det hela kan sluta i att "pojkar" är svenska medborgare fr Malmö som försökt "planka" sig fram till polare i Stockholm med snyfthistorier.
Permalänk 091229 @ 14:54
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
AB har ökat priset på lösnummer till elva kronor.
Men läsarna fortsätter ändå läsa på.
(Ska väl inte säga något själv.)
X-pressen och andra har säkert med.
Permalänk 091229 @ 15:37
Kommentar från: lars-åke månsson [Besökare] · http://lars-åke (partimedlem)
Om dessa "barn" kommer från Afganistan, tror jag att jag kommer fråm Månen.Nej,som Celtic ovan beskriver ,varifrån de stammar,kan jag bara helt instämma.I såväl Tyskland som ett flertal andra länder inom EU, har man nu tröttnat.Nu inträffar det som skedde på slutet av 90-talet.Kurder utvisades från bl.a Tyskland.Vad skedde? Jo hela busslaster med kurder (och även kosovoalbaner) kom till gästvänliga landet ,som heter Sverige.Här visste man att flatheten saknar gränser.Ett paradis på vår jord för denna typ av "Asylsökande"
Permalänk 091229 @ 18:58
Kommentar från: alert [Besökare]
Om de 5 ungdomarna (?) ljög om hur de hade kommit till Sävsjö, hur kan vi då veta att de är ungdomar, att de är från Afghanistan eller genom vilka länder de rest ? Det är skrattretande att myndigheterna är så blåögda att de tror vartenda ord de hör. De har ju ingen aning om vilka personer de har att göra med !
Permalänk 091229 @ 19:32
Kommentar från: Andrikke [Besökare]
celtic

Det är kränkande att ifrågasätta dig så där.
Förstår inte deras arrogans.
Vägrar att lyssna på erfarna.
De fick stå där med lång näsa efter att ha skrivit
okunnigt och på rykten.
Tycks sakna omdömen.
Upprörande att de är så.
Förstår inte hur det kan vara så, hur det har blivit så eller vad de tycker att de sysslar med.
Varför ljuger de venska folket upp i ansiktet?
Och politikerna bara spelar med.
Ett rövarband verkligen. De är körda.
Permalänk 091229 @ 20:30
Kommentar från: youtube.com/user/SverigesDoktor2010 [Besökare]
A, lustigt att dom inte stannar i sitt land, där det inte råder krig, bara lite lokalt med talibaner.

Varför förstår inte svenska politiker att det hela är en plan från islams sida, för erövring av Norden?
Det måste sitta styrande islamister i Riksdagen, eller politiker som är köpta av rika oljemuslimer.
Det måste ju vara nått åt det hållet iallafall, för invandringen är ju helt sinnessjuk.

Jag har hört att det va judar som fick igång sveriges mångkultur & äger det mesta med media o s v.
Men det borde ju inte stämma, eftersom sveriges invandring idag består största delen av muslimer, å muslimer å judar är väl inte dom bästa kompisarna direkt?
Permalänk 091229 @ 20:47
Kommentar från: Sten [Besökare]
Varför är det bara killar som kommer hit?
Det är väl det motsatta könet som möjligtvis kan kvalificera sig att få komma hit.
Permalänk 091229 @ 22:27
Kommentar från: Sörmlänning [Besökare]
Det låter betydligt bättre ur Anti-SD:s synpunkt, att pojkarna "kastades" av.

TV4 skyllde dessutom på en "dålig översättning" i det första meddelandet (om containern i skogen).

Det skulle behövas en helt ny TV-kanal, där endast sanningen skulle tillämpas.

Kunde man inte bilda en folkrörelse kring det kravet? Eller åtminstone en dagstidning med samma ideal.
Permalänk 091230 @ 09:00
Kommentar från: World Traveller [Besökare]
Det finns 2 sorters "flyktingar" som kommer till Sverige, dels rena vaelfaerdsflyktingar som med hjaelp av ligor tar sig hit. De behoever heller inte aaka i containrar och liknande. Det gaar fly fraan de flesta muslimska laenderna till bland annat Bosnien daer stora transit laeger finns och daer de faar hjaelp med sina historier, pengar, papper o.dyl.
Den andra gruppen som kommer hit aer unga maen hitsaenda av Al-Qaida och Muslimska Broedraskapet (med saudiska finansiaerer). Maanga av dom har redan deltagit i krig eller terroraktioner men en del har det inte. Daeremot kommer de att kaenna sig tvingade att hjaelpa sina fraender i deras jihad eftersom de har faat resan hit betald och numera har gratis uppehaelle.
Sen har definitionen barn faatt en annan inneboerd i Sverige - unga muslimska maen mellan 14 och 30 ars alder klassas numera som barn medan vaaldtagna svenska flickor paa 14-15 aar klassas som kvinnor. Maerkligt.
Foerresten saa talade min afghanske tolk om foer mig att en kompis till honom fick pass och medborgarskap efter 2 maanader i Italien. Foerekommer samma saker i Sverige tro?
Permalänk 091230 @ 10:06
Kommentar från: Stefan K [Besökare]
alert
Hela Aftonbladets redaktion slukade grabbarnas historia med hull och hår, publicerade den ena snyfthistorien efter den andra, för att avsluta det hela med en tillverkad bild av den container som sas förekomma i sammanhanget.
Usel journalistik kallas det, men förvånar föga när det gäller Aftonbladet. Tänk då på alla de som bara får sin nyhetsförmedling via denna tidning och dessa största konkurrent. Tro fan att de inte känner till verkligheten som den verkligen är.
Permalänk 091230 @ 11:22
Kommentar från: l andersson [Besökare]
alla ungdomar som kommer till Sverige från muslimska länder kallas för barn, även om de är i 20 års åldern. Svenska ungdomar i 20 års åldern kallas för yngre män eller kvinnor.Är man arbetslös i den åldern kallas det för ungdomsarbetslös, de 20 åringar som kommer från arabvärlden och som kallas för barn, när de inte har något arbete så måste det ju kallas för barnarbetslös. Vad ska våra politiker göra åt den höga arbetslösheten som råder bland arabiska barn. Problemet blir ju inte mindre av att det i Sverige är förbjudet med barnarbete. Jag tycker det är dags att journalister och politiker börjar kalla alla 20 åringar för samma sak oavsett om man är svensk eller arab.
Permalänk 091230 @ 11:58
Kommentar från: Gustav [Besökare]
På Morgon nyheterna idag kallade man det mördade 18 åriga flickebarnet från Hjällbo för kvinna. Men flyktingar i samma ålder för barn. Fy fan va äckligt.
Permalänk 091230 @ 15:47
Kommentar från: Gusse [Besökare]
Lögnen vävs på sanningens varp!
Sanningen skall göra eder fria(Johannes).
Aftonbladets journalister har fått lära sig av sina förfäder att bluffa och ljuga, och frukten faller aldrig långt från trädet!
Permalänk 091231 @ 01:55
Kommentar från: Stefan [Besökare]
Jag minns debatten för ett par år sedan med "skamlistor" över kommuner som inte ville emotta de så kallade flyktingbarnen som då stod i kö. Det rådde panik för det fanns 1 000 barn som anlänt till Sverige det året i behov av utplacering. I ett program i P1 fick jag reda på vad det hela kostade per barn i formen av dagskostnad med vårdare/boende etc samt vad som betalade ut i engångsumma vid utplaceringen för första året. Dessa uppgifter kom direkt från dåvarande migrationsverkets chef i som sagt P1. Jag räknade ut att dessa 1 000 barn under sitt första vistelseår i Sverige skulle kosta drygt 2 000 000 000 (två miljarder) kr. För ett tusen barn under ett år!
Gör om dessa siffror och fäst dem vid de 2000? barn som nu finns här och väntar på utplacering (SD borde ta fram ett sånt exempel, uppgifterna är offentliga men jag orkar själv inte leta efter dem igen). Vi hade kunnat föda halva Afrika för de pengar vi spolar ner i att för alltid förstöra vårt land och man måste inse att resurserna är inte oändliga, med pengarna placerade på annat sätt kan vi uppnå extremt mycket mer än att ghettofiera vårt land.
Permalänk 091231 @ 10:13
Kommentar från: Gustaf [Besökare]
Jag tror uppriktigt sagt att Sverige har demokratiernas mest avskydda journalistkår. När jag bott utomlands har folk i allmänhet uppskattande ord om journalisterna i de land de bor i. I Sverige hatar man journalister alltmer - det är lätt att förstå.
Gustaf
Permalänk 091231 @ 11:45
Kommentar från: Hm.. [Besökare]
Nyhetsanka!
En vuxen karl slängs av tåget för han inte vill betala biljett. SJs personal intygar att han - då - inte hade svårt att göra sig förstådd. Polis tillkallas av SJ men den vuxna mannen hinner smita och lite senare dyker den vuxna mannen upp i en svensk kyrka och får kläder och mat och vips - utåt är mannen asylsökande från krigshärjat land och varit på flykt. (och ljuger om tågresan).

Varför behandla männen som en en grupp? Det är individer...

En bild säger mer än 1000 ord. Han och de andra var inga nödlidna flyktingar på flykt utan gissningsvis var de tidigare asiatisk svart arbetskraft på en restaurang i Malmö-området (som nu ville pröva jobb-lyckan i Stockholm) och det gick ju bättre än väntat!

I övriga Europa hade dessa illegala invandrare som arbetar svart och åker fast när SJ ringer polisen pga trubbel på tåget *inte* behandlats på "detta die dumme schweden-sätt".
Permalänk 100101 @ 11:35
Kommentar från: Olle [Besökare]
Jag trodde inte på det från början. Har hört att man överlever 3 dagar utan vatten och då låter 18 dagar väldigt mycket.

Ett sätt att stoppa transporterna är att de får bo hos SOS-Barnbyar nära sitt hemland. Får de bosätta sig här kommer transporterna hit att fortsätta.
Permalänk 100101 @ 12:30
Kommentar från: lars-åke månsson [Besökare] · http://lars-åke (partimedlem)
Gusse: Du har verkligen träffat huvudet på spiken.
Den "tidning" som du nämner är ett partiorgan.Har inte smutsat ner mina fingrar med den blaskan sedan
urminnes tider.Däremot brukar jag i brist på en veckotidning som fanns i min ungdom och som hette "En rolig halvtimma",titta in på nätet för att se vad man presenterar för sagor.Men ärligt sagt läser jag hellre Grönköpings Veckoblad.Föe övrigt läser jag ej någon av dessa sensationsblaskor.Skapar mig istället en egen bild genom att lyssna och se Nyheter från olika länder.Ett gott råd åt alla......
Permalänk 100102 @ 18:06
Kommentar från: Ronny [Besökare]
Av de som invandrar till Sverige är mer än 75% män/killar.
Går man ut så ser man, framförallt på kvällar, enorma mängder med invandrar killar/män men nästan inga invandrar tjejer/kvinnor.
Så ser det ut i min storstad och de flesta par man ser, framförallt bland de yngre, är det en svensk tjej och en invandrarkille. Jag ser nästan aldrig det motsatta.
Detta kommer skapa enorma problem i framtiden.
Permalänk 100103 @ 21:18
Kommentar från: Hm.. [Besökare]
När det gäller den kidnappade flickan i Malmö som fördes till Irak, så tog det inga 18 dagar att smuggla henne till sin pappa, utan flickan var framme dagen efter!

Hon reste bekvämt med flyg, om en kidnappad fyra-åring flyger utan problem till Irak, varför tror alla att vuxna män väljer andra ressätt? Såklart de flesta asylsökande har enkelt och bekvämt flygit hit! De tar också enkelt första flyg hem när de fått uppehållstillstånd, för att hälsa på det land det alldeles nyss flytt ifrån.
Permalänk 100104 @ 14:30
Kommentar från: Maria [Besökare]
Jag tycker det är helt otroligt att man i denna debatt inte tar upp frågan om hur desperat man egentligen måste vara för att lämna sitt land och fly som ung. Det är mycket skrämmande. Och det gör mig ont att se att SD-medlemmar saknar den sortens empati.

Sedan är faktiskt inte kunskapen om Sverige särskilt stor i länder utanför Europa. Så jag tvekar att barnen som kommer hit tänker att de ska snylta på vår välfärd det första de gör. Helt enkelt för att man inte är medveten om hur livet ser ut i Sverige.
Permalänk 100107 @ 11:49

Kommentera:

Kommentarer på sdkuriren.se ska godkännas innan de publiceras och vi hoppas att Du har överseende med att det kan ta lite tid innan Din kommentar läggs ut. En kommentar ska beröra den aktuella artikeln. Stötande eller på annat sätt olämpliga kommentarer publiceras inte.

Din e-post-adress kommer inte att visas på denna webbplats.
Din URL kommer att visas.
Tillåtna XHTML-taggar: <p, ul, ol, li, dl, dt, dd, address, blockquote, ins, del, a, span, bdo, br, em, strong, dfn, code, samp, kdb, var, cite, abbr, acronym, q, sub, sup, tt, i, b, big, small>
URL:ar, e-post, AIM och ICQ-nummer kommer att konverteras automatiskt.

Ange säkerhetskoden som visas nedan:

authimage

Inställningar:
 
(Radbrytningar blir <br>)
(Sätt cookie för namn, email & URL)

Inrikes

Arkiv
Juli 2010 (40)
Juni 2010 (45)
Maj 2010 (43)
April 2010 (33)
Mars 2010 (45)
Februari 2010 (34)
Januari 2010 (46)
December 2009 (30)
November 2009 (51)
Oktober 2009 (48)
September 2009 (47)
Augusti 2009 (40)

» Äldre...

Nyheter
Inrikes
100728, 12:27
» Åkesson presenterar åtgärder mot svenskfientlighet
100726, 21:59
» Botkyrka inför etnisk kvotering
100726, 19:04
» Folkpartist vill ha samarbete med SD
100726, 18:55
» Malmömoderater tar SD-förslag
100726, 18:31
» 15-åring gruppvåldtagen i samband med match

» Fler nyheter...

Utrikes
100726, 18:37
» Amerikanska soldater kidnappade i Afghanistan
100726, 17:59
» Lägerchef från Röda Khamerna dömd
100723, 03:37
» Man gripen för "South Park"-hot
100723, 03:30
» Bloggare censueras i Kina
100723, 03:26
» Regeringen stödjer motvilligt EU-beslut

» Fler nyheter...

Sverigedemokraterna
Partinyheter
100729, 08:53
» Besök på Tingsryds marknad
100727, 17:29
» SD på Röstånga marknad
100721, 17:49
» SD på Landskronakarnevalen
100719, 21:48
» Stockholms län jobbar på
100718, 20:40
» Torgmöte i Ängelholm

» Fler nyheter...

Insändare
Insändare
100221, 23:04
» Han, hon, hen och hin
100221, 22:52
» Rättvis skatt och pension
100204, 00:29
» Bristande LVU-utredningar
100204, 00:19
» Flyktingbarn eller ungdomar
100116, 18:49
» Landet upp och ned!

» Fler insändare...

Debatt
Debatt
100221, 23:22
» Dagens debatt
100120, 15:03
» Höghastighetshybris på räls
091218, 17:52
» I väntan på de goda krafterna
091114, 22:49
» Moderat invandringspolitik även i Vellinge?
091109, 16:13
» Islam och nazismen

» Fler artiklar...

SD-Kuriren

Arkiv:

» Äldre artiklar...