Senaste posterna

Ledarbloggar


Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gratis prenumeration
Anmäl dig till en gratis prenumeration på nyhetsbrevet.

Om cookies
SD-Kuriren använder cookies.

Permalink 060609, 10:14
Sverige är ett kristet land - acceptera eller åk härifrån!

Diskrimineringsombudsmannen, DO, kritiserar nu att skolavslutningar hålls i kyrkor runt om i landet. Det som varit tradition vårt land under lång tid anses nu vara fel av den politiskt korrekta eliten. "Vi tycker inte att det är lämpligt. Skolorna bör sträva efter att hitta en neutral lokal i stället för kyrkan", säger Ann-Christin Hartman, enhetschef hos DO, till Svenska Dagbladet. Hon anser också att sången "Den blomstertid nu kommer" inte skall få framföras med hänsyn till bland annat muslimska elever, som kan känna sig exkluderade eller kränkta.

Man tar sig för pannan. Är detta verkligen sant?

Sverige är ett kristet land och har varit detta sedan många sekler. De som inte kan acceptera detta får väl söka sig till ett annat land. I Sverige gäller kristna traditioner och det skall ingen ändra på. Jag känner mig djupt kränkt av att vi svenskar skall anpassa oss efter och ändra våra traditioner till förmån för främmande människor i vårt eget land. Det mest kränkande är att det finns myndighetspersoner i Sverige som i jakten på politiskt korrekta poäng och karriär i dagens multikultisamhälle är beredda att rasera våra traditioner och rycka upp våra rötter. Ett folk utan starka rötter är ett lätt utbytt folk. Men det kanske är det som våra makthavare strävar efter?

Kommentarer:

Kommentar från: Martin [Besökare]
Tja eftersom svenska staten skilt sig från kyrkan så är inte sverige ett kristet land i den meningen. Och varför inte ha en neutral plats där alla kan träffas. Är det en så dum ide eller ? Liksom jorden är inte så himla stor så varför inte träffas och tahand om varandra ?
Permalänk 060609 @ 10:53
Kommentar från: Roger [Besökare]
Man skall inte ändra sina traditioner för att en liten grupp fanatiska religionsutövare känner sig kränkta.

Jag, som svensk känner mig kränkt i och med ifrågasättandet av våra traditioner.

Men det är klart, jag är ju svensk.
Permalänk 060609 @ 11:17
Kommentar från: Robin [Besökare]
Är de kommunanställda och andra kränkta som mer eller mindre tvingas till studiebesök på Islamic Center i Malmö. Räkna då med alla andra Moskér i Svedala...

Så här står att läsa på deras hemsida:
"Varje år besöks centret av ca 70 000 personer från den offentliga sektorn, arbetslivet, partipolitiska organisationer, ungdomsorganisationer och föreningar, andra församlingar samt privatpersoner som är intresserade av centrets aktiviteter."

Vad jag vet så kan man ju stanna hemma från skolavslutningen, om än jag skulle kunna se att skolavslutningar görs på neutral mark.
Permalänk 060609 @ 11:46
Kommentar från: JJ [Besökare]
Fråga: jag är ateist (och får jag påpeka att det finns en lång tradition av ateism även i Sverige). Vart ska jag åka, om jag tycker att det kränker min rätt till religionsfrihet (vars innebörd först och främst måste tolkas som rätten att slippa religion om man så önskar), att tvingas till religiösa sånger och vistas det helgade rummet. Försöker ditt parti tvinga religion på mig, under förevändning av att det är en del av den svenska identiteten? Jag är svensk, men jag har valt ateism. Gör det mig till mindre av svensk i er världsåskådning?
Permalänk 060609 @ 11:52
Kommentar från: Richard [Besökare]
Jag tror inte heller på gud, men att man håller skolavslutningar och bröllop i kyrkor är en självklar tradition för oss svenskar som är viktig att fortsätta. Det är inte för intet som vi har ett kristet kors på vår flagga och inte en måne eller liknande.

När dessutom oskyldiga sånger ska ändras är det inte annat än hysteri. Håller än en gång med Björn och hans resonemang.
Permalänk 060609 @ 12:28
Kommentar från: Kenneth Nyman [Besökare] · http://filosofisk-teologi.net/
Kristendomen är en relation mellan människan och Gud. En kristen kyrka får inte reduceras till en statens myndighet för traditionsbevarande. Jag som bibeltrogen vill inte deltaga i religösa högtider tillsammans med Svenska kyrkan, ett samfund jag tagit avstånd ifrån. De kyrkor som så önskar kan ju alltid anordna frivilliga avslutningsceremonier för de som så önskar.
Permalänk 060609 @ 12:34
Kommentar från: Patrik i Ängelholm [Besökare]
Kampanjen för att frånta Sverige dess traditioner fortsätter. Det är just anledningen till att man föreslår att skolavslutningar inte längre skall hållas i kyrkan, som är det upprörande. Ett förslag som detta skulle aldrig väckas i t.ex. Danmark eller Norge, där man har en mer naturlig relation till sina traditioner.

Jag är själv inte troende kristen, men bejakar våra svenska traditioner, inkl. dem som vilar på kristen grund. Jag är övertygad om att majoriteten svenskar vill behålla traditionen med skolavslutningar i kyrkan. Jag kan inte se hur ett aktivt användande av vårt kulturarv skulle komma på kant med religionsfriheten.
Permalänk 060609 @ 12:36
Kommentar från: Kvalle i Mossatresk [Besökare]
Och hur blir det med vår blågula korsfana? Den om något är väl en styggelse för människor av annan religion. Skulle det inte gå att tillsätta en grön halvmåne?

Och nationalsången? Hur många kränks inte av denna föråldrade nationalism om vårt krigiska förflutna och den svenska naturen. Inte en enda strof som lovsjunger öknen och dess stolta kameler, eller Afrikas djungel med dess många apor. Allt detta är ju numera en del av vår historia och vår natur, säger makteliten. När skall mixern köras igång på allvar?
Permalänk 060609 @ 12:50
Kommentar från: Krister Jönsson [Besökare]
Detta är ju hutlöst, att inte fira skolavslutningen i en kyrka och inte heller att sjunga blomstertid!
Det är vår kultur, vår livsstil, sånt man gör i Sverige.
Sånt som skapar en nationsidentitet.
Permalänk 060609 @ 13:10
Kommentar från: Johan Persson [Besökare]
Ja, ja. 2.5 % är helt givet i höst. Frågan är hur nära Sveriges enda hopp, SD, kommer att få förkunna sanningen för det svenska folket?
Permalänk 060609 @ 14:45
Kommentar från: Tomas [Besökare]
Jag bävar! Varför påstå att Den blomstertid nu kommer och skolavslutning i en kyrka har något med religion att göra överhuvudtaget / "kränkande" etc för den som inte tror, eller för all del tillhör en annan religion. Däremot en fin fest och inramning av skolavslutningen för barnen oavsett ursprung och religionstillhörighet. Att det i en kyrka till skillnad från en moske dessutom finns ett eller ett par musikinstrument som kanske är de förnämsta i världen gör ju inte saken sämre, kyrkorgeln och kanske en flygel. Att det dessutom förärats mänskligheten storslagna musikstycken ofta i just kyrkans förtecken av fantastiska kristna/europeeiska konstnärer är ju som "en skänk från ovan", och bör få varje mänsklig individ att känna tacksamhet. Om islam hade haft denna fantastiska musikskatt att ösa ur och vår kyrka inget, skulle jag inte haft något emot att mina "kristna" barn förärats skolavslutningar i en moske á la vår traditionella skolavslutning. Nu har den religionen inte något sådant, av säkert flera skäl, och det är bara att beklaga.
Permalänk 060609 @ 16:11
Kommentar från: Fröken Sverige [Besökare] · http://imittsverige.blogspot.com/
Ja, det är verkligen dags att sätta stopp för allt detta. Hoppas att ni alla röstar - och röstar rätt - till hösten. Soffliggare är lika farliga för Sverige, som islamister nu.

Och diskutera detta, och allt annat ni reagerar på, med era vänner och bekanta. Det kommer troligen visa sig att de flesta tycker likadant. Men inte vågar prata om det.

Det är dags att stå upp och visa att man är svensk och stolt över det. Öva under VM. På med de blågula kläderna redan idag, och fortsätt bära dem även om vi åker ur VM. Upp med flaggan på balkongen eller i trädgården. ;-)

I morgon kan det vara för sent...
Permalänk 060609 @ 16:36
Kommentar från: egon [Besökare] · http://www.expo.se
Vafan pratar du om? Sverige är "kristet" för någon idiotisk fransman kom hit och ändrade vår ordinarie tro. Kristendomen står för förtryck i hela världen. Finns knappt ett land som blivit kristet eller muslimskt för att befolkningen helt plöttsligt fick för sig att ändra tro. Det har skett med folkmord, plundring och våldtäckt.

Kyrkan skall vara seperarerad från staten, punkt slut.

Permalänk 060609 @ 17:29
Kommentar från: Kvalle i Mossatresk [Besökare]
Det är inte så mycket muslimer och andra främlingar som kräver att svenska seder och bruk skall ändras. Det var inte ens en afrikan som kände sig kränkt över bakverket "negerboll".

Det är dårfinkarna inom den svenska makteliten, vita, lönnfeta män och kvinnor, som på helt eget initiativ håller på att montera ner vår traditionella kultur, seder och bruk. Faktum är att många främlingar förvånas storligen över denna självutplåning!!

Men så kan det gå när makteliten blott rent formellt är våra representanter. Den, makteliten, lever sitt eget liv med från oss mycket särskiljda värderingar.
Det är därför de känner sig så hotade av ett parti som tar sig orådet före att bli folkets talesman. Det "dumma, okunniga och fördomsfulla folket" måste enligt sina herrar ledas den rätta vägen av ett upplyst avantgarde.

Men när de nu gått bort sig på myren är paniken nära. Men valet är deras: att bli lämnade ensamma bland starrtuvorna och dyhålen eller kravla sig upp på fast mark.
Permalänk 060609 @ 17:39
Kommentar från: Fredrik [Besökare]
Jag är ingen rasist eller något men tycker att det går lite för långt när man gör på det här viset. DO tror att invandrarna är diskriminerade men det kanske de egentligen inte är. De tar säkert del av våra traditioner men DO anser väl att det är rasistiskt att sjunga "Den blomstertid..." vilket vi gjort de senaste 50 - 100 åren.

En annan sak som också jag reagerade på det var den här gamla kvinnan med stekpannan som blivit föremål i domstol! Man tar sig för pannan! Där fick jag till det! Hon fick inte in stekpannan i containern så hon lade den utanför och nu måste hon få betala skadestånd. Har vi inte en massa andra ouppklarade brott som är allt allvarligare än en oskyldig stekpanna att ägna oss åt, ja då är väl det ett bevis på hur det står till med rättväsendet. Man får väl skilja på brott och förseelse.
Permalänk 060609 @ 18:32
Kommentar från: Richard [Besökare]
"Sverige är "kristet" för någon idiotisk fransman kom hit och ändrade vår ordinarie tro."

Sen när blev Ansgar fransman?
Permalänk 060609 @ 19:02
Kommentar från: Lasse [Besökare]
Jag undrar om man skulle ta och flytta till Turkiet och kräva att de slutar att skrika i sina torn eftersom jag kanske skulle känna mig kränkt av denna religionsyttring.
Permalänk 060609 @ 19:20
Kommentar från: Lasse [Besökare]
Egon

Varför var den "franske" Ansgar en idiot? Var det för att han var kristen och inte muslim?
Permalänk 060609 @ 19:24
Kommentar från: Berndt [Besökare]
egon har tydligen inte koll på att kristendomen till skillnad från islam reformerats och idag inte står för förtryck. något däremot alla muslimstater står för. skilj på äpplen och päron tack. för övrigt finns det faktiskt exempel på kristna stater som uppstod utan tvång, läs lite kristen historia så inses att det stämmer. det finns dock inga motsvarande exempel på muslimska länder där inte religionen påtvingats antingen med ekonomiskt eller fysiskt tvång
Permalänk 060609 @ 19:43
Kommentar från: En Assyrier [Besökare]
Är själv kristen "svartskalle" Håller med om att det är helt åt skogen att förbjuda nationalsången. Hatet växer bara då!!! Jag är faktist också emot huvudbonad och moskèer.... Muslimer ska inte komma hit och bestämma att man inte får sjunga nationalsången och sen själva bygga moskèer......

En helt annan sak jag märkt är att många unga SD medlemar har haft svår uppväxt. De kommer från familjer som har haft problem. Det kan vara allt från att föräldrarna skilde sig när de var unga till att föräldrarna söp och misshandlade dem.
Är faktist inte invandrarnas fel..............
Permalänk 060609 @ 20:54
Kommentar från: micke [Besökare]
tycker att detta är helt åt helvete! kommer dom hit tycker jag att dom ska acceptera det vi svenskar gör i sverige, annars kan dom åka tillbaka dit dom kom ifrån!
Permalänk 060609 @ 21:06
Kommentar från: Thomas [Besökare]
Hur kul som helst att ge sig på skolavslutningen från statens sida. DO, JO och andra verkar inte ha många rätt i sin ämbetsutövning. Vem skall bevaka dem som skall bevaka. Jag var i kyrkan i dag på mina barns skolavslutning. Ett trevligt inslag men vem som helst får välja om man vill vara där.

Väljer man från skolans sida att ha en skolavslutning i kyrkan så är det väl naturligt att det blir religiösa inslag annars skulle man kunna vara någon annanstans.

Att inte få sjunga Den blomstertid kommer eller nationalsången är så befängt som det bara kan bli.

Sedan kan man väl tycka att svenska kyrkan är hyfsat förvirrad då den lämnar mycket ursprungliga trosuppfattningar bara för att bli moderna. Kyrkans strävan efter att bli modern och att attrahera människor leder till att de tappar de som verkligen tror.
Permalänk 060609 @ 21:29
Kommentar från: Röde Orm [Besökare]
Ibland infinner sig en sån där skön härlig lycka.
Som barn, när tomten kom. I gymnasiet, när man på ett matteprov hade alla rätt. Som vuxen, när man blev pappa. Eller som idag, när Ann-Christin Hartman (DO) uttalar sig. Hur menar jag ? Jo !
Först resultatet från skolvalet. SD får 12% och blir
tredje största parti.
Sen kommer SIFO:s senaste barometer som visar att SD nästan fördubblar sina röster.
Som grädde på moset, när nu äntligen SD förekommer i media, gör A-C Hartman sitt
svenskhat-uttalande.
Nästan samtliga jag pratat med (släkt,vänner,grannar o arbetskamrater) säger att nu är måttet rågat. Vart är Vi påväg ?
Därför kära läsare, gör som många andra just nu,
gå från ord till handling, gå med i SD !!
Aldrig har väl sill o nubbe smakat så gott som i år
Skål, Sverigedemokrater !
Permalänk 060609 @ 23:32
Kommentar från: Johan Persson [Besökare]
Nästa steg för att utplåna Sverige kanske är almanackan, den kristna och traditionellt svenska, den är ju en provokation mot mångkulturen. Därefter, flaggan är på tok för kristen, det måste göras något åt detta. Nationalsången, ...det går inte ha den längre. Denna sång nämner att jag ska kämpa för Sverige som är en kär fosterjord. AJ AJ AJ. Tronar på fornstora minnen! det är ju ren och skär chauvinism
Hur kan Sverige understå sig att tvinga vår monark, 60-årige konung Carl XVI Gustaf, att bekänna sig till den rena evangeliska läran? Måste ändras snarast, eller hur DO? Man frågar sig vilka av ovanstående påhitt, om något, som får svenskarna att öppna ögonen om inte blomstertidsförbud.
Permalänk 060610 @ 13:03
Kommentar från: Laura [Besökare]
Jag är en invandrare själv, kommer från ett kristet land. Mina barn har deltagit i skolavslutning i kyrkan varje år och vi alltid tillsammans och med glädje sjungit svenska psalmer trots vi är katoliker. Vad DO är efter det är rent idioti!
Permalänk 060611 @ 06:57
Kommentar från: katinka glahd [Besökare] · http://besökare
Detta är Sverige och svenskarnas land.
Här respekterar vi svenska lagar och värderingar.
Våra psalmer skall vara kvar de är ju ett kulturarv.
Återställ Fädernas Kyrka ,den psalmen tillhör oss.
Och accepteras inte detta det bästa för både svenskar och bidragsbesökare.
Och ta gärna de härttossokärringar med Er när Ni reser och låt de få känna på vad som väntar deras döttrar här så småningom om inte det mångkulturella(islamska) samhällets utbredning stoppas.
Permalänk 060611 @ 10:30
Kommentar från: Fröken Sverige [Besökare] · http://imittsverige.blogspot.com/
Detta är dagens Sverige:
"Hade fel kläder – mejades ner av bil" (Sverigekläder....inte helt ovanligt när det är VM)

http://sydsvenskan.se/malmo/article164962.ece

Ska vi acceptera detta? Ska nu våra nysvenskar bestämma våra kläder med?
Permalänk 060611 @ 15:01
Kommentar från: Gul&Blå. [Besökare]
Nästa steg för idioterna på DO blir väl kanske att föreslå att svenska kvinnor under vissa tider av året skall gå klädda i politiskt korrekta slöjor och/eller burkor, för att på så sätt visa "respekt" och "solidaritet" med de ca 500.000 muslimska "nysvenskarna", vilka ju med dagens politik inom några decennier kommer att bestå av uppemot en miljon respektkrävande väljare i det av islam och koranen berikade Sverige...

Och snart kommer väl dessutom någon karriärslysten vacuumskalle inom det politiska etablissemanget på den för dessa ärthjärnor "briljanta" idén att ta bort korset från den svenska flagga för att inte längre "kränka" någon känslig själ...

Snacka om att Sd behövs i rikspolitiken!



Permalänk 060611 @ 15:38
Kommentar från: kleven.d.y [Besökare]
Ja, Svenska Folket - det är bara att välja, utan SD
försvinner Sverige.
Permalänk 060611 @ 20:07
Kommentar från: Berndt [Besökare]
ända sedan muhammed slaktade judar i medina och ekonomiskt straffade beduiner och andra som inte konverterade så har islam alltid följt samma linje. våld och straff mot oliktänkande och dödsstraff för personer som vill konvertera till någon vettigare religion leder förstås till inskränkthet, oförmåga att se sina egna brister och en fullständig oinskränkt indoktrinering. tyvärr så är vissa andra indoktrinerade våldsideologier såsom kommunister och nazister ännu knäppare. hur faaaan kan man vara så korkad så man stödjer sina mest naturliga fiender? i det ena fallet enbart för att usa är en fiende, utan då att reflektera över att kommunismen och islam var i luven på varandra före usas egentliga stormaktstid 820- och 30-talet) och i det ena fallet enbart för att några ayatollor vill avliva alla judar. sedan att ayatollorna rent rasmässigt inte skiljer sig nämnvärt från de flesta judar (de som kommer från mellanöstern) är de för korkade för att fatta. muslimerna är i många fall judar eller kristna som på olika sätt tvingades till konvertering eller i en del fall konverterade för att uppnå ekonomiska fördelar. ekonomiska fördelar har de än idag i de flesta muslimländer och det kommer de snart vilja ha här i landet också. exempelvis dubbelt sossebidrag till muslimer. i många länder har ju skatten historiskt varit dubbelt så hög för icke-muslimer vilket förstås fått många att konvertera. de som gullar för islam borde läsa deras blodiga historia och den strategi de historiskt haft för att uppnå sina mål. tyvärr finns alltför många i politisk ledning och bland pressen som inte har vett att ta vreda på några fakta innan de yttrar sig.

Permalänk 060611 @ 22:12
Kommentar från: Daniel Gbg [Besökare]
Har nu skrivit ett protestbrev till DO, men chansen att det blir läst är väl minimal. Varför är så många svenskar så självhatande? Kom hem i går kväll från Dortmund där man av tyskar fick höra så mycket gott om oss medborgare i Sverige och om vår kultur och natur. Dessutom höll dom benhårt på Swe i matchen såklart. Varför reser man utomlands? Jo för att träffa folk från andra länder och prata med dom, se annorlunda saker, äta inhemska maträtter, se annan natur osv. Hur kul blir det att resa när hela världen ser likadan ut, liksom?

Tragiskt att det verkar vara utlänningar som mest uppskattar Sverige. Vänner till mig vars föräldrar kommer från katolska länder skulle aldrig drömma om att kräva av Sverige att förlägga skolavslutningar och annat i en katolsk kyrka. Det här är ju fan inte klokt. Skall tillägga att jag inte är det minsta religiös och kommer från sveriges troligtvis mest ateistiska familj och ej heller är medlem i svenska kyrkan. Man kan ju trots det tycka att kyrkor är vackra och rogivande.

Sen är det alltid muslimer man inte ska trampa på tårna. Vi har haft judar och katoliker/ortodoxa kristna i det här landet i flera hundra år och det har aldrig varit tal om detta innan. VAD är det som är så speciellt med muslimer. Det är tamejfan bara problem med den religionen, nåt som inte dom styrande verkar ha fattat. Frågar man däremot folk som kommer från länder nerigenom med erfarenhet från muslimer så är det helt annat ljud i skällan. Blir så förbannad så jag skakar nu. HELVETE!!!
Permalänk 060612 @ 13:57
Kommentar från: Gul&Blå. [Besökare]
Ja, det är inte det minsta svårt att bli så förbannad att man skakar när man tänker på de rena förbannade idiotismer som under de senaste decennierna, inom ramen för den sk politiska korrektheten och i en för oss alla förödande avsaknad av en rakryggad opposition i riksdagen, under sossarnas antinationalistiska och alltför ofta diktaturkramande ledning tragiskt nog har blivit till mer eller mindre allsmäktiga statsdogmer.

Dogmer vilka uppenbarligen, trots deras försäkringar och policy om objektivitet och att hålla sig till Sanningen, understöds av en stor del av massmedia och som bevisligen nu fört vårt land närmare och närmare det rena självförnekandet och systematiska landsförräderiet!

Att det politiska etablissemanget i Sverige nu tycks vara på god väg att lägga sig platt på marken för islam och profeten muhammeds respektkrävande anhängare är väl dock kanske inte så mycket att bli förvånad över, med tanke på att det ju gjorde precis detsamma för såväl den respektkrävande nazismen som den respektkrävande kommunismen.

Under det andra världskriget hade vi förvisso, till stor del beroende på försvarsbeslutet 1925 som ställde Sverige utan förmåga att värna sitt eget territorium, initialt inte så stort val, men under det kalla kriget hade vi mycket väl på något konkret sätt kunnat ställa upp på de andra demokratiska staternas globala kamp emot de kommunistiska diktaturerna och deras kriminella massmord på minst 100 miljoner människor.

Och idag finns det faktiskt inte någon som helst anledning att på något vis anpassa, stympa eller avskaffa några av våra traditioner, vår kultur, vårt språk, vår demokrati eller yttrandefrihet till fromma för islam eller någon annan främmande kraft i Sverige!

Det som man framförallt kan bli mäkta förvånad över är ju att SD ännu inte fått fler röster i riksdagsvalet än vad vi fått...

Man får därför verkligen hoppas att en stor del av de drygt 30 % väljare som i en undersökning för något år sedan sa sig vara beredda att rösta på ett parti som har samma inriktning som SD har, nu äntligen också blir så heligt förbannade att de vaknar upp och inser att vi faktiskt är det parti som närmast eller helt motsvarar deras politiska åsikter!



Permalänk 060614 @ 21:36
Kommentar från: Jakob E [Besökare]
detta förvånar mig inte, vår skola hade inte skolavslutning i skolan, men det är inte så förvånande när vi inte ens fick fira lucia i kyrkan förra året för att föräldrar till muslimska barn i skolan inte ville det...Dom muslimska barnen i frågan tyckte det va synd, för dom skulle velat se det. Jag som många andra SDare håller på att berätta om SD för vänner och släkt, även om det slutar med att halva familjen hatar mig, vilket många redan gör.

som några har sagt ovan så är det komiskt nog inte allt för många invandrare som känner sig kränkta över våran kultur, tvärt emot, många tycker om den!
Jag tänker absolut lägga min röst på SD, och för hoppningsvis så kommer många andra göra samma sak.
Permalänk 060621 @ 10:18
Kommentar från: Gul&Blå [Besökare]
Ja, det kan ibland, under just nu rådande omständigheter, vara lite tufft att säga Sanningen och att ta ställning för det som man vet är det Rätta, men vi kan naturligtvis aldrig någonsin acceptera att islam och den ofta människofientliga koranen på något sätt ställs över våra svenska lagar, kultur, traditioner, demokrati och yttrandefrihet,

Det vore inget annat än landsförräderi och är därför naturligtvis inte ens ett tänkbart alternativ för någon anständig eller i sanning demokratisk människa i Sverige!

Det är ju helt självklart så att alla dessa äckligt dryga, självgoda, förljugna, verklighetsförnekande och allt för ofta diktaturkramande sossar som idag uppenbarligen är beredda att krypa för islam på ungefär samma sätt som de tidigare i historien kröp för såväl den människofientliga nazismen som den människofientliga kommunismen, har precis lika fel nu som då.

Och detta gäller naturligtvis inte bara den sossedominerade regim som tragiskt nog har fått väjarnas förtroende att regera, utan även deras islamkramande och antinationalistiska gelikar inom borgerligheten, vilka ju ingått en tyst och ohelig allians med rödingarna om att ingen demokratisk kritik eller debatt överhuvudtaget skall få förekomma i det stackars land som dessa sköna juveler även framöver planerar att "berika" med ytterligare hundratusentals eller kanske miljoner muslimer.

Det är därför oerhört värdefullt att det trots all denna patetiska vulgärpropaganda som den politiska korrekthetens politrucker med en sådan sinnesjuk iver terroriserar det svenska folket med, finns alltfler modiga och klarsynta själar som dig Jakob E, vilka har förmågan att se igenom alla denna propaganda och rösta för det enda rätta, nämligen på SD!

Permalänk 060621 @ 22:27
Kommentar från: Anna [Besökare]
Det är många som skriver om att "om jag kom till ett annat land så skulle inte jag kunna kräva att de skulle ändra på alla sina traditioner".
Visst, det är helt rätt. Men vad du, och de alla som har skrivit dessa argument, glömmer är att sverige faktiskt inte är ett kristet land längre. Det är ju fakta! Färre och färre väljer att konfirmera sig. Fler och fler väljer borgliga vigslar istället för att gifta sig kristet! Svenska kyrkan tappar ständigt medlemmar!
Alltså: Sverige är inte längre ett "kristet land" i någon bemärkelse, utan istället ett land som rymmer både kristna, ateister, muslimer och alla andra! Frågan man bör ställa sig då är varför man ska utforma en skolavslutning, som skall vara till för alla, på ett sätt som riktar sig mot bara en grupp i samhället? Det är ju absurt! Jag står för en skolavslutning som ALLA ska kunna uppskatta och att skolan i så stor utsträckning som möjligt ska vara religionsfri (då menar jag inte utan slöjor och religionsundervisning utan helt neutral, så att den kan passa alla).

Jag, som svensk ateist, känner mig kränkt av att tvingas se en av mina muslimska vänner avstå från skolavslutningen på grund av hennes religion. Jag känner mig också kränkt personligen av att jag ska behöva sitta och lyssna på när en präst predikar trots att det inte har något med sommar och lov att göra.
Permalänk 060624 @ 16:09
Kommentar från: G Nyström [Besökare]
Hej Anna,
Du känner Dej kränkt av att en muslimsk vän måste avstå från skolavslutningen p gr av hennes religion.
Vem förbjuder henne deltaga? Du känner Dej också kränkt av att lyssna på prästen, hur det nu kan kränka Dej.

Förmodligen är Du en ung och blåögd flicka och kan därmed förlåtas för Din okunnighet om hur det ser ut på andra håll i världen. Själv är jag en äldre man som under åtskilliga år som byggarbetare arbetat i olika muslimska länder. För oss svenskar gällde bara en sak: att anpassa oss till de regler och lagar som där var rådande, alternativet var i bästa fall returbiljett hem och förlust av arbetet. I länder som Libyen och Saudi tillråddes stor försiktighet vid firande av svenska högtidsdagar, fredagar blev vår söndag, lördagar således måndag, o s v, öl eller vin straffbart att dricka, andra relegioners kyrkor förbjudna.

Men allra mest kränkta blev de enstaka svenska kvinnor, som i bland följt med sina män och levde tillsammans med dem i den svenska campen. Att ensam ge sig "ut på stan" nästan otänkbart, hellång kjol eller byxa där ingen del av nedre benet kunde synas, då stor risk för käpprapp från någon passerande polis eller grova tillmälen från andra.
På samma sätt väl täckande överkropp i den ofta 40-gradiga värmen.
Det gällde också för oss svenskar att respektera den muslimska fastemånaden, Rhamadan. Rökning eller att dricka vatten före solens nedgång på offentlig plats kunde få otrevliga följder, i mitt fall
stenkastning på min bil.

Nej Anna, var i stället glad att Du lever i ett ,än så länge i varje fall, någorlunda behagligt samhälle.

G Nyström
Permalänk 060625 @ 09:51
Kommentar från: Gul&Blå. [Besökare]
Det hela är egentligen mycket enkelt.

Islam är en religion som bygger på koranen och profeten muhameds ofta rent människofientliga läror.

Enligt islam är profeten muhammed "perfekt" och står utom all kritik, dvs han får absolut inte kritiseras.

Hur skall denna muslimskt "rättrogna" uppfattning kunna kombineras med demokrati och yttrandefrihet?

I Sverige eller i något annat västerländskt land?

Kan man för övrigt verkligen påstå att Sverige har en fullvärdig demokrati och yttrandefrihet, om vi av diverse helt förvridna, hycklande och politiskt korrekta skäl anser det viktigast av allt att ta "hänsyn" och"respekt" till en "perfekt" profet, som halshögg flera hundra judar och beduiner, som ansåg att äktenskapbryterskor skall mördas, att homosexuella skall mördas, att konvertiter ifrån islam skall mördas, som uppmanade sina rättrogna lärjungar att söka upp de "otrogna", halshögga dem och anställa ett blodbad bland dem (vilket de också gjorde vid flera tillfällen i historien), som ansåg att "olydiga" kvinnor skall misshandlas tills de lyder det manliga herrefolket och som i likhet med sentida efterföljare som tex Ayatollah Khomeini och Usama Bin Laden ansåg att islam skall erövra och underkasta hela världen tll Allahs lära?

Det enkla svaret är att vi naturligtvis inte har någon som helst anledning att visa "respekt" för koranens antidemokratiska sidor eller om någon muslim (eller överkänslig ateist) känner sig "kränkt" av antingen helt berättigad och demokratiskt motiverad kritik mot profeten muhammeds antihumana läror och handlingar eller om det inte passar dessa mer eller mindre kristendomofobiska själar att ta del av en traditionell svensk skolavslutning!

Om det finns muslimer som absolut inte vill acceptera eller ta del av våra lagar, våra traditioner, vår kultur, vår demokrati och vår yttrandefrihet, så borde det självklara alternativet för dessa människor vara att så snart som möjligt packa sina väskor och resa tillbaka till något annat land som faller dem bättre i smaken!

Till dessa människor har vi bara att säga hejdå!!

Permalänk 060625 @ 16:21
Kommentar från: Berndt [Besökare]
- förbud mot religiös klädsel i offentlig verksamhet
- arbetsgivare skall ha rätt att frångå LAS om en anställd klär sig på ett för företaget opassande sätt med religiös klädsel
- restauranger och andra näringsidkare skall ha rätt att vägra serva personer som klär sig religöst
- personer som erbjuds jobb såvida de inte använder religiös klädsel eller får sparken pga opassande religiös klädsel skall förlora rätt till a-kassa eller få markant lägre bidrag än personer med motsvarande kompetens som seriöst vill in på arbetsmarkanden
- istället för likvärdiga tex barnbidrag så skall det finnas ett skatteavdrag för barn. detta gör dels att fler som jobbar får bättre möjligheter skaffa fler barn dels att de som enbart lever på bidrag får sämre dito möjligheter.
- återför fattighjonboende med minimal standard för personer som pga vägran att kasta sin religiösa klädsel vägrar anpassa sig till samhället. servera svinkött där. visst återanvändarbidrag kan ges till de som inte uppskattar sin livssituation.
- bostadsbidrag etc skall också följa med och ej kunna ges till personer som pga vägran att kasta religiös klädsel inte kan få vettig sysselsättning
- förbud import av kött från religiöst slaktade djur

dito regler skulle nog få många oönskade personer att dra
Permalänk 060630 @ 08:19
Kommentar från: najro47 [Besökare]
Instämmer helt med gul&blå.Men det är tidens tecken det som händer enligt Bibelns profetia.Många skall i yttersta tiden avfalla från sin tro,och det gäller nog alla religioner.Och ett världssystem med världsledaren Antikrist kommer att upprättas.Vi har redan ekumeniska föramlingar,och vi har världskyrkorådet,samt FN.Inom en snar framtid kommer allt att styras av en diktator,enligt Bibeln(vedermödans period)eller de 7 sista åren för mänskligheten.Men allt tar tid att utvecklas,och moralupplösning och villoläror präglar vår tidsålder,och det drabbar oss på ett negativt sätt.Men vi har fått en fri vilja och gör våra val som vi tror är det rätta,och kommer att dömas av en rättfärdig dommare när det är dags.
Permalänk 060705 @ 21:51
Kommentar från: Lasse [Besökare]
najro47

Vad svamlar du om egentligen? Sök hjälp!
Permalänk 060705 @ 23:36

Denna post är stängd för kommentarer.

Söders blogg

Björn Söder är Sverigedemokraternas partisekreterare. I Skåne sitter han invald i regionfullmäktige, där han är partiets gruppledare, samt ledamot i regionstyrelsen. Han sitter även invald i Helsingborgs kommunfullmäktige.
» E-post
» Hemsida

Arkiv

Månader:

September 2010 (1)
Augusti 2010 (1)
Juli 2010 (2)
Juni 2010 (3)
Maj 2010 (3)
April 2010 (2)
Mars 2010 (8)
Februari 2010 (3)
Januari 2010 (4)
December 2009 (1)
November 2009 (5)
Oktober 2009 (3)

» Samtliga...

Prenumerera

RSS 0.92:
Inlägg, Kommentarer
RSS 1.0:
Inlägg, Kommentarer
RSS 2.0:
Inlägg, Kommentarer
Atom:
Inlägg, Kommentarer

Administrera

Logga in...