Senaste posterna

Ledarbloggar


Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gratis prenumeration
Anmäl dig till en gratis prenumeration på nyhetsbrevet.

Om cookies
SD-Kuriren använder cookies.

Permalink 070823, 10:08
Och så undrar man var hatet kommer ifrån

Vi sverigedemokrater lever i en utsatt situation. Våra politiker, möten och egendom utsätts för våldsamma angrepp från framförallt extremvänstern. Allt detta sker under riksdagspartiernas tysta samtycke - för inget riksdagsparti har gått ut och tagit avstånd från det politiska våld som drabbar oss. Justitieministern vill inte ens träffa oss.

Vi undrar oftast var detta hat mot oss kommer ifrån. Varför känner vissa människor legitimitet i att våldföra sig på andra människor? Min partikollega och partiets pressekreterare har tidigare på ett förtjänstfullt sätt här på bloggen skrivit om detta. I sin bloggartikel "Avhumanisering och dess konsekvenser" ställer han frågan: "När politiska och massmediala förebilder sänder ut den här typen av signaler är det då särskilt märkligt att förvirrade ungdomar på den extrema vänsterkanten uppfattar det som fullkomligt legitimt att förfölja och skada sverigedemokrater?"

Idag - efter senaste tidens attacker mot partiets lokaler och representanter runt om i landet - publicerar tidningen Metro en krönika skriven av Johan Staël von Holstein. I sin krönika "Låt rasisterna springa gatlopp" propagerar han inte enbart för massinvandringen utan blandar friskt ihop sverigedemokrater med rasister. Han skriver: "Vi måste hänga ut dem, peka finger och låta dem springa gatlopp. De måste få stå och skämmas offentligt. Varje borgerlig, liberal, frihetsivrare med tron på det individuella ansvarstagandet och på individens kraft, kunnande och rätt måste ta var sin parasit och rasist i örat och förklara för dem hur det ligger till, att de själva kan och att ett liv i frihet är skönt och underbart, att mångkultur berikar".

Och så undrar man var hatet hos extremvänstern kommer ifrån? När till och med personer som kallar sig "borgerlig, liberal, frihetsivrare" uttrycker sig på detta sätt...

Kommentarer:

Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Björn Söder,

Det finns inget i ert parti program som ska uppfattas som rasistiskt men ert sätt att framföra ert politiska budskap provocerar fram en del hat från mer etablerade politiker som känner massmedia. jag har lust att ge dig ett par exempel på detta:

1) I din text ovan framgick ditt budaskap klart för mig men en etablerad politiker vill hänga upp sig på ett ord i texten. Nämligen ordet "Massinvandring". Det fanns helt enkelt ingen orsak att använda detta ord i din text. Ordet "Invandring" hade varit nog och inte så provocerande.

2) I texten på SD's hemsida om förstatligande av den Svenska skolan fanns det heller ingen orsak att dra jämförelserna med "Mångkultur". texten var väldigt bra fram till att han drog in detta.

Som jag alltid har sagt i mina kommentarer till era b-loggar så tycker jag att ni sneglar för mycket på dansk Folkeparti när ni borde snegla på hur norska Fremskrittspartiet presenterar sitt budskap. Jämför bara partistödet mellan de två partierna. Fremskrittspartiet är Norges näst största parti. Grunden till detta är att de har en förmåga att "läsa" välgarna och se vilka frågor som är viktiga för dem och presentera lösningar på ett enkelt sätt.

Det spelar ingen som helst roll om det ni skriver om mångkultur och massinvandring är sant eller inte. Poängen är hur era motsåndare läser detta. Artikeln om skolan fungerar gott som ett utmärkt argument för att SD är ett En-frågeparti, för en etablerad Riksdagspolitiker.

MVH

Peter Ahlgren

Kommentar från Björn: Peter, låt mig kommentera dina punkter:

1. Massinvandring är vad det handlar om. Att som förra året bevilja närmare 100 000 personer uppehållstillstånd är inte bara att beteckna som invandring utan det är 'massinvandring' till Sverige. I år lutar siffrorna också åt att ligga väldigt högt. När detta sker år efter år så är det massinvandring. Jag tycker det är dags att tala klarspråk och inte huka sig med föriktiga benämningar. Låt oss kalla saker och ting vid sina rätta namn.

2. Mångkultur ställs faktiskt mot bra välfärd. Mångkulturen kostar enorma pengar och de växer givetvis inte på träd utan måste tas från andra sektorer. Politik är att prioritera men just mångkulturen får tydligen aldrig ifrågasättas. Det gör vi ändå...
Permalänk 070823 @ 11:03
Kommentar från: Carl Herbert [Besökare]
Jag undrar om inte Johan kastar sten i glashus nu eller är det så att det kan finnas konflikter inom släkten ?
Som jag skrivit förr måste Sverigedemokraterna nå ut med egen kraft och som mitt förslag var då som det är nu är. Ta fram ett flygblad utformat som A3 med text och bild. sätt upp dessa inom Stockholms gator och gör ner de etablerade partier och tidningarna. kommer inte det ut att media och politiker blundar för politiskt våld kommer det bara att bli värre , ju längra fram mot val .
Är Expressen en del av AFA ?

Visa handling nu !

Mvh Carl herbert
Permalänk 070823 @ 11:50
Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Björn Söder,

Ok om ni vill tala klarspråk så gör det. Jag argumenterar inte mot dig men det var du som frågade var hatet kommer från. jag säger bara att om ni vill att de övriga poitikerna ska sluta att betraka er som ett en-frågeparti måste ni nyansera era texter lite.

Om ni inte gör det så kommer hatet och attackerna (verbala och fysiska) bara att öka. det var just det som Fremskrittspartiet lärde sig.

/P
Permalänk 070823 @ 12:05
Kommentar från: Lennart Svensson [Besökare]
Johan Staël von Holstein i den politiska korrekthetens namn kan man svänga sig med ord hur som helst bara det låter bra och intelligent. Innebörden har mindre betydelse bara man glorifiera det mångkulturella.
Nu har denne Johan Staël von Holstein möjlighet att förklara för mig som rasist och parasit dvs invandrarkritisk hur det ligger till genom att använda ordets makt, några handgripligheter som våld undanber jag mig, även en invandrarkritiker skyddas väl av svensk lagstiftning,eller?
Permalänk 070823 @ 12:08
Kommentar från: Carl Herbert [Besökare]
Har läst artikeln nu och undrar följande.

Jag som är medlem i Sverigedemokraterna och tycker illa om rasister och komunister blir förvånad att folk sammanställer Sverigedemokrater med rasister är det jag som är ute och cyklar eller Johan.


Mvh Carl Herbert
Permalänk 070823 @ 12:17
Kommentar från: Thomas [Besökare]
Måste tipsa dig om denna bloggen.

http://helenatycker.blogspot.com/2007/08/diverse-tankar-idag.html

Tjejen, som är moderat, säger att "Vi kan inte sitta tysta och låta ett parti med rötterna i nazismen kliva in i våra demokratiska församlingar. Ingen som vill ta debatten? Ring mig då för jag ställer upp direkt!"

Vore det inte på plats att anta hennes utmaning? Bara det att hon talar om "rötterna i nazismen" visar vilken sandlådenivå hon rör sig på.

Jag sätter en tia på att hon backar när ni utmanar. Sätter du emot?
Permalänk 070823 @ 12:30
Kommentar från: Halal Hebert [Besökare]
Fremskrittspartiet är inte för ISLAM och är Norges största parti . Grunden till detta är demokrati som fungerar i Norge.

Är Aftonbladet en del av AFA ?
Permalänk 070823 @ 12:30
Kommentar från: Molavi irani [Besökare]
Hej Björn.

"Sverigedemokraterna vill visa viks muhammedteckningar " Det är underbart, ska Ni visa på SD-kuriren ?

Gör det Björn , snälla.

Hälsningar

Molavi Etheran
Permalänk 070823 @ 12:51
Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Till Halal Herbert:

FEL!!!!!! Fremskrittspartiet är Norges näst största parti på grund av att de LÄRT SIG DET POLITISKA SPELET och hur man ska uttrycka sig offentligt!

Att kunna uttrycka sig moderat och med kompromissvilja ökar ett partis möjligheter för att kunna driva genom sitt program. om SD fortsätter att relatera allt till invandring och ta till onödigt grova uttryck när det inte behövs, spelar det ingen roll om partiet får några mandat i Riksdagen. ni kommer att bli marginaliserade ändå eftersom inget parti kan ta risken att samarbeta med SD.¨

De nuvarande Riksdagsledamöterna tänker att minsta kompromissvilja med SD kommer att få Sossar/Moderater/Kommunister osv att tappa röster och då tar man inte risken.

Jag säger INTE att detta är sant. Men det är så politiker RESONERAR.

MVH

Peter Ahlgren
Permalänk 070823 @ 12:52
Kommentar från: Halal Herbert [Besökare]
RÄTT!!!

Fremskristtspartiet är Norges största parti och är inte för ISLAM , det spelar roll eftersom norska socialdemokraterna är inte pro-islam och svenska socialdemokraterna är nödigt grova pro- Islam och Norge ta inte risken att Islamiserar sig men Sverige kommer att marginaliserar sig om SD kommer inte i Sveriges Riksdagen ! De nuvarande Socialdemokratiska Muslimska Brödeskap vill driva socialdemokraterna genom sitt program eftersom samarbeta med svenska socialdemokrater !

Permalänk 070823 @ 14:03
Kommentar från: Halal Herbert [Besökare]
........ och hela Europa lärt sig om detta ISLAMISTISKA POLITISKA SPELET !.....

Permalänk 070823 @ 14:14
Kommentar från: Lennart Svensson [Besökare]
För en politiker är det makten som är viktigast. Med makt följer att man har tillgång till statskassan som är en nödvändighet för att förläna alla som backat upp i synnerhet när det gäller det mångkulturella. Otaliga är de som genom politisk korrekthet som tack blivit förlänade med smäckjobb . Hur många var det inte som kände sig oerhört besvikna när sossarna förlorade valet pga den uteblivna förläningen. Då man många gånger mot bättre vetande backat upp ett sjukt system. Jag tror att sossarna om de märker att de tappar röster till SD inför nästa val kommer att försöka få tillbaka dessa röster genom utlovandes av en striktare invandringspolitik. När väl proppen gått ur ketchupflaskan så blir det fart på politikerna som kommer att överbjuda varandra i strikthet när det gäller asylpolitiken. Att vara politisk korrekt i den frågan kommer att vara lika gångbart som att sälja sand i Sahara.
Permalänk 070823 @ 14:24
Kommentar från: Tore [Besökare]
Visst är det så att oppositionen kan växa i demokratiska länder. Här i landet där vi har skendemokrati tystas oppositionen med; tårgas, järnstänger, stenar, yxor, misshandel, dödshot, hemfridsbrott m.m. m.m.

Det är illa ställt med fäderneslandet, Undra hur svensken kunde låta det gå så? Att sverigefientliga lögnmedier ljugit om svenskvänliga i 35 år det vet vi, men tydligen har inte alla gått på etablissemangets lögnmakeri.

Sverige är unikt i hela västvärlden med sin valda massinvandring. Varför ville de fega politiskt korrekt indktrinerade svenskarna ha det så?
Permalänk 070823 @ 14:30
Kommentar från: Patric Johansson [Besökare]
Appropå uttryck för invandring kan jag inte se att Sd uttrycker sig onyanserat med att kalla det massinvandring. Det är tvärtemot viktigt att Sd precis som Björn säger kallar saker vid sitt rätta namn.

Eftersom Sd inte principiellt är emot all invandring så skulle det ge en felaktig bild om partiet använde sig av uttrycket invandring. Det skulle då tolkas som att Sd vore fientligt mot invandring överhuvudtaget.

Vilket dock inte är fallet eftersom det Sd motsätter sig är en oansvarig invandring där vi öser in invandrare motsvarande en medelstor stad per år, av vilka endast en bråkdel har flyktingskäl. Det kan man verkligen kalla för en massinvandring. Och en fullständigt vansinnig sådan!
Permalänk 070823 @ 15:07
Kommentar från: Galento [Besökare]
Har Johan blivit trovärdig nu? Tidigare talade han väl om att alla skulle bli rika i hans företag. Men det var visst många som förlorade sina sparpengar. Hur många år behövs för att bli omvänd?
Permalänk 070823 @ 16:34
Kommentar från: Argus [Besökare]
Björn Söder har alldeles rätt i sin uppfattning att hatet sprider sig mot SD-idag genom Metro
och Värnamo Nyheter.
Vad sägs om Designhotellet i Värnamo vars ägare Kåre Johansson enligt Värnamo Nyheter anger,
att han stoppat en bokning för SD-möte genom följande uttlande: Vi vill ine ha dem som kunder. De måste bekämpas- vi måste mota deras fula tryne"
Är detta AFAs förlängda arm i Värnamo för att
sprida hatet vidare mot SD ?

Permalänk 070823 @ 16:55
Kommentar från: Peter [Besökare]
Patric:

Du har helt rätt Jag säger INTE emot dig. men jag har viss erfarenhet av hur politiker tänker och resonerar och Björn Söder frågar var allt hat kommer från.

Svaret är att politiker och media utnyttjar varenda nyans och varenda stavelse i SD's offentliga uttalanden för att svärta partiet.

Så vill man motverka denna propaganda är det bara att ge politikerna så lite ammunition som möjligt. Nu är det inte längre frågan om yttrandefrihet och sanningar utan att sätta sig in i hur de nuvarande Riksdagspolitikerna tänker och hur man bäst utnyttjar detta.

SD kommer in i Riksdagen med att säga det ni anser vara sanningar. det är ingen tvekan om saken. Ni kan säkert få upp mot 7% i nästa val med en bra valrörelse. Men när ni kommer dit så är det något annat. De etablerade partierna kommer att gadda sig samman över blockgränserna och blockera vart enda förslag. Media kommer att ge er minimalt med uppmäksamhet och fokusera på varenda nyans av främlingsfientlighet.

Det spelar ingen som helst roll vad som är sanning eller inte. Allt handlar om hur ni framställs i media. Om ni verkligen är främlingsfientliga eller inte har inget med saken att göra.

MVH

/P
Permalänk 070823 @ 17:09
Kommentar från: armando virgillo bardian [Besökare]
Min son var medlem i en grupp som heter ungdom mot Rasismen , där lärde han sig att bara hota Sverige och svenskarna. Senare blev han medlem i vänsterpartiet och där lärde han sig att använda mer våld på gatorna. Jag som är från Peru fick noga och bad min son att lämnar vänsterpartiet och ungdom mot rasismen, det tycker jag som invandrare att friheter och demokrati få inte trampas. Därför levde jag i Peru under våld, jag är inte medlem i SD och jag rösta inte heller på SD men det tycker jag att kriminalitet och våld är för mycket idag i Sverige.
Permalänk 070823 @ 17:34
Kommentar från: Empirius [Besökare]
Johan SvH talar som han förstår, strunt. Han är en pajas. Att Stenbeck-Metro ställer upp för en överklasskompis vars "stjärnglans" falnat är tydligt.




Permalänk 070823 @ 17:56
Kommentar från: rolf [Besökare]
Riksdagspartierna driver Sverige till anarki och laglöshet genom att inte ta avstånd från dessa oerhörda brott. Tror de att de som blir överfallna
förföljda i längden kommer att finna sig i detta?

Ett bra exempell är Judarnas uppror i Polen mot nazisterna, där de insåg att det inte går att låta sig bli förtryckta .
Permalänk 070823 @ 18:39
Kommentar från: Die Dumme Schwede!!!! [Besökare] · http://Kristen etik och västerlandets värderingar!!!
Johan Stahl är en föredetting som desperat försöker media kontakt. Räcker det inte med, att han körde ett företag totalt i botten. Genom att sälja sina aktier som "insider" och låta småspararna ta smällen är det för mig svårt att sätta stämpeln "seriös" på denna person!
Vad har han att tillföra????
Permalänk 070823 @ 20:34
Kommentar från: Edward Galia [Besökare]
Att hatet sprids via Metro är ingen nyhet. En utav ledarskribenterna är ju medlem i AFA. Sveriges tidningar är fantastiska som låter en terrorist ha en egen ledarspalt!
Permalänk 070823 @ 20:55
Kommentar från: nisse [Besökare]
Peter:Du har rätt i att man ska uttrycka sig nyanserat och undvika att ge motståndarna ammunition, men man kan heller inte undvika ta upp allt som kan tänkas vara "ammunition". Så länge man har bra på fötterna och kan försvara ståndpunkterna kan man säga obehagliga sanningar. Men du har helt rätt i att man måste vara lite smart och undvika att "lägga upp straffar" till motståndarna. Kanske det där Söder skrev om förintelse var ett sånt exempel, men det är nog inte lätt att (Söder är annars duktig) ständigt försöka undvika tänkbara scenarion och (medvetna)missförstånd.
Permalänk 070823 @ 21:03
Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Nisse:

Jag håller med. detta är en svår balansgång. jag menar att målet för SD idag måste vara att komma in i Riksdagen. Alltså att vinna så många röster som möjligt. Jag menar att detta måste ha första prioritet. Detta betyder ju att stjäla så många väljare som möjligt från de andra partierna. För detta krävs taktik och rävspel.

Det spelar ingen roll om man kan försvara sanningarna eller inte om man inte når ut med dem. SD's största problem är att politker och media förvränger sanningen. Ni når rätt och slätt inte ut med era verkliga åsikter till tillräckligt många människor.

MVH

/P
Permalänk 070824 @ 09:12
Kommentar från: Lennart Svensson [Besökare]
Jag vidhåller min uppfattning att invandringsfrågan är tillräcklig för att föra SD till riksdagen. Är man bara påläst på äldreförsöjningstödet och då menar jag att man kan det lika bra som experterna på försäkringskassan och har pedagogisk talang så att budskapet kan nå ut till alla fattigpensionärer så garantera jag att det får genomslag i pensionärsröster.
Permalänk 070824 @ 11:17
Kommentar från: Elisabet [Besökare] · http://www.alma-reviva.com
Skribenten i Metro är uppenbart ute i egna ärenden.

Den här grabben är villig att sälja ut ALLT för att själv tjäna en hacka.

Många inom extrem-liberalerna gömmer sig bakom begrepp som "mångkultur" och "anti-rasism". Det gör islamofascisterna också.

DÄR har du länken mellan dessa grupper.

En sann intressegemskap.
Permalänk 070824 @ 11:20
Kommentar från: Elisabet [Besökare] · http://www.alma-reviva.com
Skribenten i Metro är uppenbart ute i egna ärenden.

Den här grabben är villig att sälja ut ALLT för att själv tjäna en hacka.

Många av extrem-liberalerna gömmer sig bakom begrepp som "mångkultur" och "anti-rasism". Det gör islamofascisterna också.

DÄR har du länken mellan dessa grupper.

En sann intressegemenskap.
Permalänk 070824 @ 11:34
Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Lennart,

Jag håller med om att SD kommer in i Riksdagen med dagens politiska program. Men ambitionerna måste vara högre än så. Om SD vill bli en reell maktfaktor i politiken så MÅSTE de få så många mandat att de verkligen kan påverka besluten.

Du måste tänka på att hatet Björn söder skriver om sträcker sig över blockgränserna. Jag tror att de andra partierna gaddar sig samman för att SD ska få så lite inflytande som bara möjligt.

MVH

Peter
Permalänk 070824 @ 11:51
Kommentar från: Molavi irani [Besökare]
Underbart, 100% underbart, du har rätt Elisabet !





Hälsningar


Molavi Etheran
Permalänk 070824 @ 12:02
Kommentar från: Halal Herbert [Besökare]
jag håller med om att SD kommer inte in Riksdagen med dagens politiska program så kommer Sverige att marginaliserar , islamiserar och kan bli en makfaktor för Islamisterna att ha mer inflytande i Sverige ( Vi har en mulla i sveriges Riksdagen som heter MeMehet Kaplan) och kan blir fler mullorna efter Val 2010 .Jag tror att Sverige måste blir som Norge, Denmark, Nerdeland och Finland!
Permalänk 070824 @ 12:17
Kommentar från: Lennart Svensson [Besökare]
Väl i riksdagen så öppnar sig helt andra möjligheter med resurser både när det gäller pengar och manskap.
Makten är så viktig så jag tror nog att det kommer att sammarbetas med Sd , jmf Bengt Westerberg och Ny Demokrati. Annars riskerar de etablerade att SD blir ännu större i nästa val. Det viktigaste för landet är att SD:s invandringpolitik genomförs, vem som genomför det har mindre betydelse.
Permalänk 070824 @ 12:20
Kommentar från: Patrik, Sd Ängelholm [Besökare]
Peter Ahlgren,

Jag håller med dig om en del, men inte allt.

AFA's våld mot Sd har ingenting att göra med vad vi gör och inte gör. AFA ändrar ingenting bara för att vårt parti ev. ändrar inriktning eller uttryck. De angrep Sd i Oskarshamn trots att dessa strax före hade röstat *för* mottagning av ett antal flyktingar. De angrep Martin Kinnunens flickvän, trots att hon strax före kritiserat partiets kritiska hållning i Pride-frågan eftersom hon ansåg att de kunde såra homosexuella.

Kom även ihåg att AFA med våld angriper alla instanser i samhället som de finner misshagliga, däribland rättsväsendet och även vissa riksdagspartier. AFA är en terrororganisation och deras sympatisörer borde behandlas som terrorister - om du frågar mig.

Ja, Sd's fokus ligger på invandringspolitiken och det är delvis ett dilemma. Fokus måste ligga där, eftersom den svenska invandringspolitiken är totalt absurd och leder käpprätt mot avgrunden. Samtidigt måste partiet bredda sig, men det underlättas inte av polariseringen i invandringsfrågan med Sd på ena sidan och alla andra partier på den andra.

Dessutom har partiet inte samma resurser att ingående skaffa bredd och kompetens i alla frågor, dels eftersom vi inte sitter i riksdagen och utskotten, dels eftersom partiet har ont om folk. Jag vet inte hur många jag pratat med som säger att de gärna skulle vilja engagera sig, men inte vågar med tanke på alltifrån facklig uteslutning och uppsägning från jobbet, till rädsla för vänstervåldet.

Men med en hårt arbetande kärna och genom att sakta men säkert ändå växa som parti, tror jag det kommer gå vägen till slut ändå. Riksdagsinträdet 2010 kommer att ändra på mycket, till det bättre.
Permalänk 070824 @ 12:42
Kommentar från: Abbas Sorabi [Besökare]
Muslimska Brödeskap ( Socialdemokraterna) har redan flera mullorna som sammarbeta med svenska Parlamentet .


Det kan Blir flera hundra mullorna efter Val 2010 och om de kommer in i Svenska Parlamentet , den här landet Sverige ska blir precis som IRAN !




MHV. Abbas
Permalänk 070824 @ 12:57
Kommentar från: Kamyar [Besökare]
..... och alla i Sveriges Riksdagen , kommer att läsa MEIN KORANEN....






Permalänk 070824 @ 13:14
Kommentar från: Peter [Besökare] · http://blogg.expressen.se/responses/
Patrik:

Jag håller med om att AFA:s attacker inte har med vad ni gör och säger att göra. men jag pratar INTE om AFA. jag pratar om de nuvarande Riksdagspolitikerna och media.

Jag hålle absolut INTE med att ni inte har kompetens i andra frågor. SD har mycket mer kompetens än Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Lite sunt förnuft räcker väldigt långt. Problemet är att jag inte tycker att ni profilerar er i andra frågor.

Du säger att fokus måste ligga på Invandrarpolitiken eftersom den är absurd. Jag håller inte med alls. Möjligen är den absurd, det ska jag låta vara osagt men det viktiga är att fokusera på frågor som verkligen PÅVERKAR människornas vardag. Lyssna på folk och se vad de är mest upptagna av och formulera ett program i DESSA frågor.

Lyssna på ungdomar och lär er vilka frågor som är relevanta för dem, lyssna på pensionärer, på arbetare och på småföretagare. Ni behöver inte att ha en doktorsgrad i nationalekonomi för att kunna utforma en vision.

En väldigt bra taktik är att ge era motståndare eloge för saker ni tycker är bra i deras politik. Fokusera på detta. Inget väcker så mycket sympati hos folket som ett kraftigt erkännande av en politisk motståndare. Vissa sakfrågor kan ni helt säker stödja.

Jag vet att SD inte har lika mycket pengar som andra partier och att det kommer att ändras när ni kommer in i Riksdagen. men just nu förknippas SD med en sak. Nämligen hat mot invandrare. Givetvis är detta INTE SANT. SD hatar verkligen INTE invandrare. detta är nonsens!!!! Men andra politiker och media framställer er på det viset och det är just här ni måste lägga in ressurser.

Det bästa ni kunde göra var antagligen att ha invandrare i partiledningen och då helst Muslimer. personer som kan ses av de andra partierna.

Föreställ dig att en sosse sitter i TV-studion och argumenterar att SD hatar alla muslimer och att motståndaren faktiskt är muslim själv...
Permalänk 070824 @ 13:35
Kommentar från: BH i Luleå [Besökare]
Varför inte använda sig av siffror som faktiskt finns ? Vad har vi statistik till ?
Ordet massinvandring borde ju kunna bytas ut mot X antal invandrade ?

Mvh
Permalänk 070825 @ 22:49
Kommentar från: Stigman [Besökare]
Björn Söder,
Ni ska absolut inte ändra inriktning i era koncept!Massinvandringen har fått vår tidigare välfärd att vittra samman i allt snabbare takt med nedskärningar inom snart sagt varje område. Skola, sjuk- och åldringsvård, polis, försvar m.m. Alla är överens om att det fattas pengar, men om man antyder vart de istället har gått, kallas man rasist. Detta är det ojämförligt största sveket i svensk politik, och varje normalbegåvad person med en gnutta slutledningsförmåga bör redan nu ha fått ett bryskt uppvaknande. De som ändå blundar måste bibringas all tillgänglig fakta om landets ekonomi och vad vi med den inslagna politiken kan förvänta oss framöver. Då kan våra motståndare inte längre tiga ihjäl oss utan måste ta debatten, och där är vi tveklöst vinnare.
Permalänk 070826 @ 21:03
Kommentar från: VIKINGEN [Besökare]
Hej Björn! Bra att ni i SDtoppen håller ställningarna ,kör hårt! Allt detta skit mot oss Sverigedemokrater gör omvänd verkan det stärker en att jobba vidare inom SD . Om nu såna landsförrädarrövhål vill kalla en som JAG för parasit som har ARBETAT i ÖVER 40 år och betalat skatt i detta land, då kan man undra hur mycket dessa Aschlen har gjort för landet. Och var i helvete har dom fått detta ifrån att Sverigedemokrterna är rasister,är man rasist för att man vill att ALLA människor skall trivas i SINA hemländer, inga parasiter här tack!Och dessa fula trynen som tycker att mångkultur berikar, jovisst jag vet nog med vad KRIMMINALITET!! tack för mej!
Permalänk 070826 @ 22:18
Kommentar från: R [Besökare]
Det här var intressant med Johan Staël von Holsteins krönika.

En listen gissning är väl att sammanhållningen i hans familj inte kan vara alltför bra, speciellt inte med hans far Boris Staël von Holstein som så sent som i höstas (2006) kandiderade till riksdagen för Nationaldemokraterna.

http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=386
18. Boris Staël von Holstein,
affärsman, Halmstad
Permalänk 070826 @ 22:54
Kommentar från: HS [Besökare]
Jag inte förstått rädslan med de andra partierna att ta upp "invandringsvågen". Man kanske inte skulle säga så heller. Folkvandring är väl det rätta ordet, med så många som kommer in varje dag, vecka, månad, år.
Jag förstår inte varför man skall stämplas som rasist för att man kritiserar "folkvandringsvågen" och dess omfattning?
Och varför man stämplas som nationalsocialist när man är nationalist.
Extremsocialisterna hatar allt som inte är likriktat enligt deras ideologi, och snart kommer Sverige troligen ha en egen Baader- Meinhof- liga, om den inte finns redan i form av (R)AFA, som kommer att sprida förstörelse så snart de inte får sin vilja fram.
Permalänk 070827 @ 01:15
Kommentar från: Lennart Svenson [Besökare]
Är det någon som tror att Ulrika Messing är socialdemokrat i själen. I själva verket är de vår tids legosoldater de slåss för en sak på uppdrag av makten inte av ideologiska själ utan enbart för möjligheten att berika sig på skattebetalarnas bekostnad. Se på Björn Rosengren, Göran Persson, och nu senast Ulrika Messing m fl .Här handlar det inte längre om att slåss för de svaga när man väl har skapat sig en pension utan dess like. Detsamma gäller alla inom rörelsen som efter "striden" erhåller väl förtäckta arvoden i form av generaldirektörsbefattning, nytillsatta nonsensjobb mm.
Permalänk 070827 @ 10:41
Kommentar från: DRAGOS [Besökare]
Kul att "paradoxen" Peter är tillbaka i högform. Oavsett om du är verklig eller fiktiv så kan man diskutera med dig med dina kommentarer som utgångspunkt. Det är bra.

En förklaring till "paradox-epitetet" (ta det som ett skämt):
En svängning mellan ödmjukhet och ibland mindre av densamma.

God stilistisk förmåga och ibland (men sällan) mindre god. (engelsk influens?)

En förtvivlad vädjan att SD ska modifiera sin politik så att de blir större i kombination med ett tydligt avståndstagande från SD.

Någon ställde frågan (Patric?) till dig om vad du menar med "b-logg". Vad menar du?

Nåväl, det här ska inte handla om dig, men dina synpunkter här håller jag till stora dela med dig om. Man får respektera att de som tillhandahåller dessa sidor gör ett bra jobb och att det är deras åsikter, så var gränsen går kan diskuteras. Alternativt får man väl starta ett eget parti.
Permalänk 070827 @ 14:05
Kommentar från: DRAGOS [Besökare]
Forts.

Peter skriver mycket om Fremskrittspartiet. Vad är det som åsyftas, när dessa framställs som ett föredöme?

Ett skäl till det hat som finns är de tydliga och ibland nästan subliminala budskap som ständigt uttalas, tex "elaka monster" o dyl. Dessa smyger effektivt in i medvetandet och lägger en grund för hur man ska uppfatta en person el liknande. Motsatsen fungerar också, med positiva budskap. "Partiet X är bra". Repetera detta budskap 100 gånger och flera kommer att dela den uppfattningen (även om de inte vet varför). Man kan jämföra med alliansens
mantra "arbetslinjen" som alltid kommer på tal vad det än handlar om.

Så vad som är orsak och verkan i politiken är inte alltid självklart. Varför fick och SD 22% i Landskrona och 1% (?) i Vellinge? Kanske är det i flera situationer bättre att alltid stå för sina (obekväma) åsikter. Vem vet? Inte jag i alla fall.

Permalänk 070827 @ 14:31
Kommentar från: Lennart Svensson [Besökare]
Dragos folk lever i verkligheten. Vellinge har inga invandrarproblem, i likhet med bl.a Sjöbo m fl har inte Vellinge tagit emot några invandrare. Man ställde kravet att staten skulle stå för samtliga kostnader som invandrarna åsamkade kommunen, det ställde inte staten upp på. Heders åt sådana kommuner som ser till sina medborgare.
Permalänk 070827 @ 15:34
Kommentar från: DRAGOS [Besökare]
Lennart, vad jag menar är följande. Man kan anta att anledningen till att SD inte har 10% på riksplanet är att de betraktas som ett enfrågeparti. Om man dessutom antar att folk överallt delar denna synpunkt så borde röstfördelningen vara någorlunda jämnt fördelad över landet. Men med så stora skillnader i röstantal som mellan Lands. och Vell. så innebär ju detta att det inte var den enda förklaringen. Men det utesluter inte att det ändå kan vara en begränsande omständighet. Vad skulle SD ha erhållit i Lands. om de inte hade betraktats som ett enfrågeparti? 35%? Om de, teoretiskt, med flera frågor på agendan, ändå hade erhållit 22% innebär det att många spekulationer här är felaktiga. Sossarna brukar göra en valanalys. Gör SD någon? Man kan ju inte använda sossarnas, det är en partsinlaga.

Om det bara vore pga att Lands. har problem så blir slutsatsen att det bara är att vänta tills hela landet ser likadant ut, för att erhålla samma röstandel på riksplanet. Det känns väl inte helt rätt?

Min egen övertygelse är att det är mer känsla än förnuft i politiken. De nya pragmatiska moderaterna är ett bra bevis på detta. Det gäller bara att repetera "arbetslinjen, arbetslinjen..........." så tror många på det till slut. Det otäcka är när någon gör motsatsen och trummar in negativa budskap i folks (under)medvetna. Det leder till hat och våld. Ännu värre är det om denne avsändare är medveten om sin strategi. Och - tänk - om denne dessutom är "demokrat".
Permalänk 070827 @ 16:57

Denna post är stängd för kommentarer.

Söders blogg

Björn Söder är Sverigedemokraternas partisekreterare. I Skåne sitter han invald i regionfullmäktige, där han är partiets gruppledare, samt ledamot i regionstyrelsen. Han sitter även invald i Helsingborgs kommunfullmäktige.
» E-post
» Hemsida

Arkiv

Månader:

September 2010 (1)
Augusti 2010 (1)
Juli 2010 (2)
Juni 2010 (3)
Maj 2010 (3)
April 2010 (2)
Mars 2010 (8)
Februari 2010 (3)
Januari 2010 (4)
December 2009 (1)
November 2009 (5)
Oktober 2009 (3)

» Samtliga...

Prenumerera

RSS 0.92:
Inlägg, Kommentarer
RSS 1.0:
Inlägg, Kommentarer
RSS 2.0:
Inlägg, Kommentarer
Atom:
Inlägg, Kommentarer

Administrera

Logga in...